hoe krijgen jullie lever smakelijk?

Vandaag eens ge-experimenteerd met runderlever, normaal eet ik het omdat het gezond is, maar niet echt omdat het nou zo super lekker is.

Maar wat ik vanmiddag heb geprobeerd is echt een super lekker runderlever-recept!

Zelfs mijn zoontje vind het (eindelijk) lekker op deze manier!

Mike, ik las dat jij runderlever niet lekker vind, ik denk dat dit een recept is, wat te proberen waard is!

Want dat gekke "ijzer-achtige" bijsmaak wat lever geeft valt hier voor mijn gevoel helemaal weg door de kaas

recept:

300 gr runderlever.

Roomboter

kaas

Keltisch zeezout.

Bak de lever in een flinke laag roomboter bijna gaar.

Haal hem uit de pan en snij hem in reepjes en bestrooi de reepjes met kzz

Doe de reepjes terug in pan met roomboter en bak ze verder gaar.

Doe aan het eind een paar flinke plakken kaas eroverheen en laat dit meesmelten over de runderlever.

Haal het uit de pan, en Bon apetit!

De kaas geeft een heerlijke bite aan de runderlever, en haalt dat gekke ijzerachtige smaakje weg van de lever.

 
Ik bak de lever samen met spekjes en behoorlijk wat ui in roomboter. Ik vind het op die manier echt lekker! Twee weken geleden voor het eerst geprobeerd, dacht dat ik lever nl niet lekker vond en gruwelde er echt van. Inmiddels fiets ik regelmatig naar de eco slager om alle soorten lever te halen :). De kippenlevertjes vind ik het lekkerst. Ik heb nog geen ijzersmaakje geproefd gelukkig.

 
ik wil het liefst elke dag lever eten. ik vond het niet lekker in het begin maar nu mmmm met roomboter en uitjes.

 
Ik krijg binnenkort een runderlever. Eens kijken wat ik daarmee ga doen.

Geen idee of ik het lust, ik heb het nog nooit eerder gegeten. Mijn moeder schotelde ons regelmatig varkenslever voor.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.313
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan