Hoe kan muziek het best therapeutisch werken?

Na het nodige gelezen te hebben over dit onderwerp is mijn ervaring dat muziek getuned in 432 hz dus zeg de solfeggio tonen die komen het meest 'binnen'...

Heb zowat al mn muziek collectie de deur uitgelazerd en alleen nog maar zuivere 432/538 ed muziek gekocht en dat draait hier altijd 24/7 ook snachts.

Veel van de muziek en instrumenten waren vroeger getuned op 432 hz er waren meer tonen, maar deze was er een van.

Michael Tyrell is de man achter Wholetones en is dominee die op een briljante enthusiaste manier over zijn ontdekking kan vertellen een erg leuk en fascinerend verhaal.
Toeval bestaat niet dat is onbegrepen dynamiek ...

In onderstaande link een collectie samples van zijn muziek hij is gitarist ....

In deze 2e link de uitleg over hoe en wat hij de healing frequentie muziek had ontdekt.
Een aanrader voor een ieder ik ben ook niet godsdienstig opgevoed, maar dit resoneert.
 
Ad Visser's Brainsessions was volgens mij ook zo iets wat jij bedoeld. Mij maakt de frequentie niets uit, muziek is ook sentiment en maakt emotie. Maakt mij ook niet veel uit of ik de tekst versta. Heb zelf een enorme muziek collectie. De laatste tijd draai ik veel van mijn favorieten het moet gewoon lekker klinken meer niet.
 
Mij maakt de frequentie niets uit,

het moet gewoon lekker klinken meer niet.

Daar sla je de plank helemaal mis.

Heb je de vid van michael geluisterd .... ?

Muziek wordt al jaren lang gemaakt op de 440hz frequentie en dat is aangetoond GEEN harmonieuze toon voor je lijf de solfeggio tonen waaronder 432 en 528 wel.

Iedere muzikant die zn instrument gaat tunen op deze frequenties zal horen dat het veel natuurlijker over komt.

Er is veel te vinden over dit onderwerp en het is aan een ieder zelf om mbt dit onderwerp de rabbit hole in te duiken.
 
Joke,

Is dit ook niet afhankelijk in wat voor stemming iemand is? Je eerste link klinkt heel mooi en rustgevend. Maar zoals Henry ook zegt heb je soms ook een bui dat je wat anders wilt. En dat het dan idd lekker klinkt. Als je Rock wilt luisteren is dit toch anders dan al die rustige tonen?
 
Binc,

Natuurlijk is het zo dat stemming een keuze maakt in het soort muziek dat je wilt luisteren, maar daar ligt nu de clou wij worden constant in de verkeerde stemming lees frequentie gebracht vandaar dat wij bij het draaien van een bepaalde soort muziek in dito stemming komen.

Wie een uur motorhead draait zal eerder iemand de hersens in willen slaan dan bij wholetones 432/528/solfeggio tonen het heeft alles te maken met de frequenties.

Wel eens iemand gezien die overspannen uit een dagje bos kwam ... nu het zelfde proberen n dagje in de stad ...

Alles is frequenties en dat is zo ontzettend bepalend voor onze mindset en rust.

Persoonlijk draai ik alleen maar van dit soort muziek ook snachts en ja soms draai ik ook wel eens 60s rockmuziek maar dat is heel sporadisch als ik zeg maar uit balans ben ...

Frequenties zijn overal niet alleen in muziek.

Onzin, nee zeker niet want vraag je af waarom josef goebles 440hz weer introduceerde in de nazi jaren ....

Verder wordt de muziek industrie ook gedomineerd door de zionisten ga maar eens zoeken op edge of wonder music industrie en je valt van je stoel hoezeer de hedenfpdaagse muziek vergif is zowel de teksten, het disharmonieuze ritme en de stylen.

Het is niet niets dat sjamanen mensen behandelen met frequenties.

Hier wat info

https://attunedvibrations.com/432hz-healing/

https://www.binauralbeatsmeditation.com/432-hz-truth-behind-natures-frequency/
 
Om die frequentie waarneembaar te maken moet je denk ik wel beschikken over geluids- apparatuur van hoge klassen. Niet met een simpele mp3 speler. Overigens ben ik een poosje geleden in de stad geweest en heb daar een hoofdtelefoon van 400 euro geprobeerd, gewoon zomaar. Ik merkte geen verschil met mijn goedkope oortjes van 25 euro. Dit heeft te maken met de klasse van je speler. Ik zal het wel niet missen omdat ik dit nooit ter beschikking heb gehad, en gewend ben aan mijn tonen. Het zal zeker voortreffelijker zijn.
 


https://attunedvibrations.com/solfeggio/

https://www.gaia.com/article/healing-frequencies-of-the-ancient-solfeggio-scale

Ik heb op bepaalde dagen ook 60 rock aanstaan als ik zeg maar uit balans ben ... ,maar deze solfeggio tones gaat veeeel verder dan luisteren.

Als je motorhead draait ben je instaat om iemand de hersens in te slaan, maar wel eens iemand overspannen uit het bos zien komen ...
Een dag in de stad en je bent compleet versleten omdat je in een smog deken van frequenties van disharmonie loopt.

Frequenties zijn overal waar je ook kijkt daarom is alles er op gericht om je te omringen met disharmonieuze frequenties wat dan ook op massale schaal gebeurt met alle gevolgen van dien.


Zoek maar joseph goebels en 440 hz en vraag je af waarom ze perse die 440 hz terug wilde invoeren ...

Als je de kracht van de solfeggio tones en het zuiver tunen van muziek instrumenten ontdekt dan ga je dat voelen omdat frequenties geneeskrachtig zijn en de sjamanen gebruiken ze ook.

De natuur creert ook frequenties alleen we zijn zover disconnected/ontaard dat we het nauwelijks nog kunnen voelen / ervaren.

Op het moment dat je je gaat omringen door meubels van echt hout, plastic de deur uit doet en zo veel mogelijk natuurlijke dingen in je huis haalt ga je vanzelf merken/voelen dat het veel en veel rustiger wordt in je huis en hoofd.

Frequenties zijn magisch and incredible healing for the body.

Duik maar in deze rabbit hole en laat je verbazen over wat je leest en ziet (vids).





 
Henry,

Er is een klein apparaatje waarmee je dat doen chromatic tuner or een korg tuner





Nog maar n voorbeeld van perfect getune de instrumenten van scott huckabay en dean evenson.
Zoek maar naar beiden mn scott is een verhaal apart en zn life performances zijn legendarisch de energie die die man uitstraalt is fenomenaal mn door dat tune verhaal geloof het of niet.
 
Nog een linkje waarin uitleg is over frequenties en het helend vermogen van deze voor wat we ziektes noemen.
Gaat over Royal Rife ed.
https://www.brighteon.com/af1eabb8-60a4-4590-b3ec-95862befcb35
 
Ik heb me vanaf klein kind nogal bezig gehouden met muziek. Blijkbaar heb ik met een kleine accordeon die in huis stond al rond gelopen met dat instrument. Daar weet ik dus niets meer van.
Eigenlijk had ik wel een conservatorium opleiding gehad willen hebben. Alhoewel er goede musizi zijn die alles zonder opleiding ver hebben gebracht.
Ik mocht van mijn leraar niet uit mijn hoofd spelen, dat weet ik nog wel.
Mijn moeder deed me ook op een zangkoor in Haarlem. Dat ik solo heb gezongen kan ik me ook niet herinneren. Wel dat vlechten aan een kapotte stoel bleven hangen tijdens een concert en dirigent boos was. Jacob Hamel?
Helaas is daar niets over te vinden.
Dus zocht ik hier nu een onderwerp over muziek.

Ik vond vandaag toevallig dit op TV.
De hele film FIDDLE ON THE ROOF.
meteen goed voor mijn engelse taal.
Veel van die liedjes heb ik gezongen in een koor. (meer dan 15 jaar 2e stem gezongen omdat ik dat leuker vond dan de 1e stem.(lees moeilijker) . https://www.bing.com/videos/rivervi...3FC580452CE3576BE4C63FC580452CE3576&FORM=VIRE

Zo leuk om die muziek te horen.
 
Laatst bewerkt:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.826
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan