Hoe bedoel je symptoombestrijding!

Probiotica zijn o.a. yoghurt met levende culturen, kefir, waterkefir, kombucha enz. anders even op internet zoeken, je vindt vast wel iets dat je lekker vindt.

Verder: geen hete specerijen, geen koffie, geen thee geen noten en zaden, geen brood. Alles vermijden waar fytinezuur inzit. Later, als de spijsvertering weer goed is, kan je met die dingen wel een keer wat smokkelen, maar nu eerst zorgen dat het in orde komt, hoe sneller dat gaat hoe fijner dat voor je is.

Heb je wel eens antibiotica gebruikt? Of een operatie gehad, vaak krijg je dan van alles toegediend waarvan je niet een weet dat je het krijgt.

Wat doe je aan lichaamsbeweging? Hoe zit het met spanningen in je leven? Als er voortdurend spanningen zijn, die kunnen ook vanuit jezelf komen door oude patronen, sommige mensen voelen zich voortdurend in de gaten gehouden, en geven dan voortduren een samentrekking in je lichaam, om nog maar te zwijgen wat dit voor de bijnieren betekent: ze werken dag in dag uit alsof er nood aan de man / vrouw is.

Magnesium en vitamine b-complex voor het slapen gaan kan ook goed helpen en niet te vergeten zorgen dat er voldoende serotonine aangemaakt wordt voor het slapen gaan: 2 tot 3 uur voor je gaat slapen niet meer achter de computer of naar de TV kijken, die dingen geven nogal blauw licht af, dat remt de serotonine aanmaak.

 
Ik heb in het verleden antibiotica gehad ja.Denk wel een paar keer, sowiezo al 2 x toen ik tiener was toen hadik 2 x angina. De laatste keer was ik al heel bewust van de schadelijkheid ervan maar toen was ik zwanger met zware bronchitus die dreigde over te slaan in een longontsteking. Toen heb ik gelijktijdig een probioticasupplementen gebruikt.

Koffie doe ik nog steeds 1 bakje per dag,dus daar zit een verbeterpuntje. Ik doe WAPF maar smokkel soms wel met spelt-zuurdesembrood of wat nootjes idd.

Bedoel je met hete specerijen ook gemberpoeder ?

Ik ga al tien jaar naar een fytotherapeut en verkramping is wel iets wat in me zit. Dus magnesium is ook wel een goede.

Daar zat ik al over te denken maar dan weet ik niet welke want daar zijn ook al wat pagina`s overgeschreven.

Ik dat aan voetenbadje en dan wat eetlepels magnesium erin voor het slapen. Of gewoon celzouten?Maar dan moet je 30 per dag slikken. Welke zou jij adviseren?

Ik gebruik nu trouwens ook al Kelp, Ginko Biloba, natuurlijke vitamine C, kurkurma, gember, soms wat MSM, kiezelaarde, bijenpollen.

Thanx Gerard.

Ik heb edelgist van I-herb in huis.Die was ik ook vergeten, dat is geloof ik ook een goede bron van B-vitamines.

 
Gember is niet zo'n probleem, al zou je dan beter verse gember kunnen gebruiken, samen met knoflook.

Ik neem magnesium zelf als magnesiumchloride opgelost in water. Smaakt het zoutig, dan heb je het nodig, smaakt het bitter, dan is verzadiging bereikt. Het lichaam heeft een perfect meet en regelsysteem en het werkt niet eens op batterijen ;-)

Een lekker warm voetenbad lijkt me ook heel goed, dan kan je meteen met warme voeten in bed stappen, dat werkt goed voor de ontspanning en de slaap.

Verkramping zou heel goed kunnen verdwijnen met behulp van een paar oefeningen van Willenm de Ridder. Je kan het boekje spiegelogie lezen en of de CD (spiegelogie) beluisteren. De belangrijkste oefeningen gaan over het voelen, we hebben in inze jeugd afgeleerd naar ons gevoel te luisteren, dat kunnen we weer aanleren. Je gevoel kan dan een heel goede hulp voor je zijn om te zien wat wel en niet goed voor je is en spanningen, die vaak met anderen te maken lijken te hebben, kan je ermee verminderen door niet langer de oorzaak bij de ander te leggen, maar gewoon je gevoel te voelen en dat helemaal te accepteren tot je er geen enkele weerstand meet tegen hebt. .

Je zou de vitamine C, gember en andere pittige en zure dingen wat vroeger op de dag kunnen nemen en de B-vitaminen, magnesium, kiezelaarde en bijenpollen later op de dag.

Als B-complex gebruik ik Pure Synergy Organic super B complex 60 tabs (120518) te koop bij Unlimited Health. Daar zit het hele complex in en is van natuurlijke oorsprong.

Edelgist van I-herb ken ik niet, maar als daar ook het hele complex in zit, lijkt me dat ook goed.

Probeer zo veel mogelijk de supplementen te gebruiken samen met het voedsel waar de bepaalde stof van nature al in voorkomt, dan wordt het beter opgenomen.

En van de buitenlucht genieten, 2 uur per dag lijkt me wel het minste. Als je de discipline niet kunt opbrengen, neem dan een lieve hond.

 
@Debsy,

Quote:
Ik dat aan voetenbadje en dan wat eetlepels magnesium erin voor het slapen. Of gewoon celzouten?Maar dan moet je 30 per dag slikken. Welke zou jij adviseren?


Ik ben flink aan het experimenteren geweest met magnesium.

Magnesiumchloride innemen heeft naar mijn ervaring niet zoveel effect als het gaat om de opname van Magnesium. Ik merk echt een heel groot verschil tussen opname via mijn huid van magnesiumchloride t.o.v. de inname opgelost in water, in het voordeel van het eerste dus. Ik smeer nu 's avonds mijn voeten en enkels in met Magnesiumchloride en doe dan ook meteen wat op de binnenkant van mijn onderarmen. Als het een beetje opgedroogd is doe ik mijn sokken weer aan. Dat doet al veel bij mij en ik kan hiermee nu in mijn magnesiumbehoefte voorzien. Dit is ook financieel gezien de meest gunstige oplossing.

Quote:
En van de buitenlucht genieten, 2 uur per dag lijkt me wel het minste. Als je de discipline niet kunt opbrengen, neem dan een lieve hond.


hahahah, ik zou bijna zeggen, ik heb er nog wel één voor je.... een zeer ondeugend exemplaar van 1,5 jaar... Baasje moet leren nóg meer de baas te zijn.

Maar inderdaad, ik hou van wandelen, maar vaak kwam het er niet van. Tot ik een kleine anderhalf jaar geleden een hond in huis heb genomen. Ik loop nu minimaal 2 uur per dag met hem buiten, door weer, kou en wind en als het eens meezit heerlijk in de zonneschijn.... Het is me vaak te veel, maar anderzijds houdt het me zo vreselijk goed in beweging en met beide voeten op de grond. Ik kom altijd weer vrolijk thuis.

Hij is mijn spiegel voor de relatie met mij zelf, mijn innerlijke balans en focus. Werkelijk heel helend.

 
Ff kort, ik ben nu naar de stad gefietst en sta nu bij erica. Daar hebben ze zechsal vlokken. Daarnaast crème. De pot zechsal is tien euro maar er staat wel voetenbad op. Ik neem hem maar mee. Ik hoop dat ik daarmee kan doen wat jij beschrijft, nl je voeten insmeren. Thuis ga ik even dieper in op de post.

 
Ja, natuurlijk, daar kun je de zechsal vlokken prima voor gebruiken. Insmeren is in het verbruik van de vlokken een stuk voordeliger dan een voetenbad. Een voetenbad heeft natuurlijk wel een hoop anderen voordelen.

 
Thanx!

@ Gerard.

Grappig aan de hand van een post op het forum heb ik dat boek al via marktplaats aangeschaft. Dat zal wel van jou geweest zijn dan.Ik ga er zeker in kijken. (want dat had iknog niet gedaan).

Ja leuk voorbeeld van verkramping vandaag. Mijn banjer van een dochter die een echte ragger is en overal op klimt en doet wat in haar op komt gaat volgende week op schoolreisje. Nu kon ik dus niet mee. Dus ik wilde dan eigenlijk niet dat ze mee ging. Dan krijg ik eerst een rotgevoel, ga met een aantal mensen bespreken hoe dwars het me zit. Ga bijna huilen, voel me opgelaten en verkrampt. En dan krijg ik van een paar mensen bevestiging dat ik gelijk heb. DUs ik zeg het tegen de juf. En die reageerd heel relaxed en dat er nog een paar jonge kindjes van net 4 niet meegaan.

Verder heb ik 2 dochters van 4 en 5 dus daar heb ik genoeg aan!

Ik vind het ook fijn om buiten te zijn maar vind het niet fijn om koud te hebben, en deze winter en voorjaar was echt heel koud. Vooral februari maart april. Ik wordt echt ijskoud als het zo koud is. Ik hoop echt dat dat volgende winter over is. Zo lang ik me kan herinneren zijn me handen ook koud en heb ik t snel koud, het hoort zo bij me dat ik bijna niet kan geloven dat het weg kan gaan,maarga heel erg mijn best doen want ik ben het enorm zat.

 
Als je het warm wilt krijgen: neem een voorbeeld aan je dochter (de ragger) ;-)

4 is best nog jong om alleen mee op schoolreisje te gaan, vind ik.

Ze zal het niet echt missen, misschien kan je iets extra's voor haar doen op die dag. (samen in de gordijnen klimmen of iets anders leuks).

Koud hebben is vermoeid zijn. Zet de kachel maar lekker aan hoor. Ik heb het sinds ik WAPF voeding gebruik veel minder snel koud.

Koffie zeker niet doen, dat scheelt al een dwarsstraat. En ontspannen scheelt de hoofdstraat.

 
Sinds ik twee keer per week 3 druppels lugols neem ben ik af van de immense kou intern. Verwarming op 21 en een deken en dan nog koud hebben... Nu is t 18 graden in huis en gaat tie niet aan voordat ik ga werken en nu ik net thuis kom ook niet. Die druppels doen ook wonderen voor de energierekening

 
Ja zij lijkt ook op mij van vroeger Gerard ;-)

Ik heb gisteravond mijn voeten met magnesium ingesmeert en mijn enkels.Alleen die laatste prikten.

Vanmorgen had ik diaree. Zou dat daarmee te maken kunnen hebben?

Goed idee van de jodium,die moest ik ook nog aanschaffen. Wel irritant 7.50 verzendkosten op een potje van 12.00 euro

 
Het prikken bij gebruik van magnesiumolie komt door kleine beschadigingen in de huid. Waarschijnlijk is de huid bij je enkels niet helemaal gaaf. Dat is niet heel bijzonder, de huid beschadigd vaker dan je denkt en geneest ook weer snel. Op plekken waar de huid iets geïrriteerd is (uitslag, ruw, schimmeltje), geld hetzelfde. Het is wel weer een mooi hulpmiddel om te zien hoe het er voor staat; hoe minder van dit soort dingen, hoe gezonder je bent.

Ik denk niet dat je zo snel diarree kan krijgen van magnesium bij uitwendig gebruik. Ik moet er zo'n 3 tot 4 gram inwendig van nemen om de ontlasting dunner te maken, dat neem je door de huid niet zo snel op.

Overigens, dat had ik je nog willen vragen: hoe is jouw ontlasting, is het meestal goed (weinig tot niets af te vegen, mooie drol (het Monica Lewinsky sigaar model)? De eigenschappen van de ontlasting laten goed zien hoe de spijsvertering verloopt.

Ik koop Lugol's bij Unlimited health. Je kan daar in de webshop zoeken op "iodine". Om het je gemakkelijk te maken: klik hier

Er is 3%, de gebruiksverdunning, dat kost 11,65, maar er is ook 15%, dat is 5 x sterker, als je dat verdunt naar 3% is het stukken voordeliger, namelijk 27,95 : 5 = 5,59 per 50 ml.

Ze hebben een groot assortiment, veel artikelen zijn wat duur, maar biologische kruiden vullen ze zelf af en die zijn behoorlijk goedkoper dan in de bio-winkel.

Je kan magnesiumvlokken kopen bij ancientmagnesium, bij de eerst aankoop krijg je het een stuk goedkoper: klik

 
De ontlasting verschilt nog wel eens. Maar over het algemeen moet ik niet heel veel vegen.

Ik heb ook wel periodes gehad. Weet een paar jaar terug was mijn ontlasting vaak breeiig en een tijdje terug waren ze enorm.

Ik ga wel deze week naar Unlimited Health toe. Heb ook weer een afspraak met die chinese vrouw.

Gisteren gingen we voetbal kijken naar vrienden van mijn man die hadden een toernooitje. Met zo`n temperatuur als gister kan ik gewoon niet stil buiten staan. Ik had het echt koud. Mijn handen worden ook vaak blauwig van kleur. Soms zie ik andere mensen die het koud hebben en koude handen maar die worden niet blauw. (moet wel zeggen dat ik veel vrouwen daar nog zag met hun winterjas).

 
Quote:
Het prikken bij gebruik van magnesiumolie komt door kleine beschadigingen in de huid. Waarschijnlijk is de huid bij je enkels niet helemaal gaaf. Dat is niet heel bijzonder, de huid beschadigd vaker dan je denkt en geneest ook weer snel. Op plekken waar de huid iets geïrriteerd is (uitslag, ruw, schimmeltje), geld hetzelfde. Het is wel weer een mooi hulpmiddel om te zien hoe het er voor staat; hoe minder van dit soort dingen, hoe gezonder je bent.


ik dacht steeds dat wanneer het prikt op de huid dit een "sein" is van het lichaam dat het magnesium nodig is.

Ik heb zover ik weet geen wondjes op mijn buik, behalve een snee van de keizer ;-)

Ik heb een periode gehad dat ik het op mijn voeten spoot en buik, het ging prikken, toen ik magnesiumcitraat nam prikte het niet meer.

Tijdje niks gebruikt door ziek zijn, een week denk ik, daarna weer magnesiumoliespray gebrukt, prikte het wederom, ook weer gestart met citraat en weer geen huid wat prikte.

Ik vond het logica :)

 
@ Gerard,
Quote:
er is ook 15%, dat is 5 x sterker, als je dat verdunt naar 3% is het stukken voordeliger, namelijk 27,95 : 5 = 5,59 per 50 ml.



Toen ik die 15% lugols bekeek viel het mij op dat deze maar 7,27mg jodium per druppel bevat terwijl de traditionele 5% lugols 6,25mg bevat.

Het blijkt nu dat deze fabrikant de percentages op een iets andere manier weergeeft, wat nog wel eens voor verwarring kan zorgen. Bij mij wel tenminste.

Bij de lugols van Unlimited Health worden de percentages bij elkaar opgeteld en bij de traditionele manier wordt alleen het iodine percentage genoemd.

Dus de 15% van Unlimited bevat 5% iodine en 10% KI = 15%

Traditioneel wordt onder 5% lugols verstaan: 5% iodine en 10% KI. Dus hetzelfde.

M.a.w. de 15% lugols van Unlimited health is van dezelfde sterke als bv deze 5% lugols:

http://www.amazon.com/Lugols-Iodine-Solution-Potassium-Iodide/dp/B007UB66SC

Maar daarom zeker niet minder goed of iets dergelijks hoor. Het is alleen niet 3X zo sterk als de "normale" 5%.

 
Een kennis van mij gaat vandaag naar unlimited health, welke jodium kan ik nou het beste nemen?

En wat voor dosering dan? Ik ben een beetje in de war geraakt door bovenstaande posts.

Als ik gewoon de 3% neem van hun is dta dan dezelfde als die van Lugol`s?

 
De 15% is gelijk aan de traditionale 5% Lugols. Dus die kan je ook nemen.

4 a 5 druppels van deze 3% is gelijk aan 1 druppel traditionele 5% Lugols.

Het ligt er een beetje aan hoeveel je per keer wil nemen. Wil je redelijk veel nemen dan kan je uiteraard het beste deze 15% nemen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.472
Berichten
501.616
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan