Hoe bedoel je symptoombestrijding!

gaia36

New member
Vorige week een hysteroscopie gehad, een kijkoperatie in de baarmoeder om te kijken waardoor ik tussentijdse bloedingen heb.

Ze hebben niks kunnen vinden, geen vleesboom, poliep of baarmoederkanker en daar was ik wel blij mee.

Mijn baarmoeder zag er gezond en gaaf uit.

De arts gaf me 2 optie's, weer aan de pil en thermachoice.

Ik ben blij dat ik van de pil af ben, dus die optie viel voor mij al meteen af.

Dus dan maar de keus voor thermachoice.

Ze gaan dan tijdens een operatie met een soort ballon naar binnen en die vullen ze met een chemisch goedje, dat verwarmt wordt tot 87 graden en zo de boel dicht brand.

Ik was eigenlijk een beetje overdonderd en ben akkoord gegaan met die operatie.

Thuis aangekomen ben ik me gaan verdiepen in thermacoice en de ervaringen van andere vrouwen.

Nou, daar werd ik dus helemaal niet vrolijk van.

Weken waren sommige vrouwen uit de running en veel kregen zelfs morfine toegediend tegen de pijn.

Dit zag ik dus echt niet zitten en ben gaan nadenken over hoe en wat.

Ik ben tot de conclusie gekomen dat het dus eigenlijk pure symptoombestrijding is en dat ik dan nog niet weet, waarom ik die tussentijdse bloedingen heb en waar het vandaan komt.

Ik heb vandaag dus bedankt voor de operatie en daar waren ze op het ziekenhuis helemaal niet blij mee.

Maar ik maak nog altijd zelf uit wat er met mijn lichaam gebeurt!

Ik wil gewoon weten, waar komt het vandaan en wat kan ik eraan doen en dat moet ik dus zelf zien uit te vissen.

Misschien weten jullie iets?

 
Goed zeg dat je niet mee bent gegaan in het verhaal! Wat zijn tussendtijdse bloedingen eigenlijk?

Heeft het niet iets met hormonen te maken? Heb je dit al lang?

 
Als je baarmoeder er gezond en gaaf uitziet, waarom dan de thermachoice behandeling?

Ik heb dit ook gehad. Nadat ik koolhydraatarm ben gaan eten zijn deze klachten verdwenen.

De pil krijg je waarschijnlijk als oplossing aangeboden om het progesteron niveau te verhogen. Een laag progesteronniveau, of een te laag prrogesteronniveau t.o..v. je oestradiolniveau, schijnt een oorzaak te zijn van dit soort klachten. Je zou ook eerst een bloedonderzoek kunnen vragen om inzicht te krigen in de waarden van je oestradiol en progesteron.

Insuline schijnt de receptoren voor oestrogenen en progesteron te bezetten. Vandaar dat ik door koolhydraatarm te gaan eten, om af te vallen, aangenaam verrast werd dat dit probleem zich ook oploste.

 
@Alexandra, tussentijdse bloedingen, zijn bloedingen buiten de menstruatie periode.

Bij mij is het soms, 3 weken bloedverlies en 1 week niet.

Ik heb dit nu ongeveer een half jaar.

@indigo, mijn koolhydraten durf ik nog niet te drastisch te laten zakken, ik weeg nog maar 47 kilo en wil niet nog meer afvallen.

Ik wil juist wat kilootjes erbij en dat probeer ik te bereiken met dagelijks bijna een liter rauwe melk en 4 bakjes slagroom per week, veel in de roomboter bakken en braden enz.

Het is idd wel een goed idee, om mijn bloedwaardes eens te laten testen op oestradiol en progesteron.

Als die waardes niet goed zijn, is daar dan iets aan te doen zonder de pil weer te gaan slikken?

Thermachoice wordt gedaan om bloedingen te stoppen.

 
Ja, via bio-identieke hormonen. Die hebben alleen de voordelen en niet de nadelen van niet-bio-identieke hormonen.

 
Gaia 36. Hoeveel heb je ooit gewogen? En sinds wanneer weeg je 47 kg. En wat wil je wegen? Kan toch niet zomaar gebeuren? Die antwoorden geeft hier op het forum misschien meer inzicht.

 
2 jaar geleden ging ik van 55 naar 67 door verkeerd eetpatroon.

Ik ben toen op een lowcarb dieet gegaan en wilde er 15 kilo af hebben en dat werden er 20, terwijl ik toen alweer "normaal" at.

Nu moet ik sinds een jaar alle zeilen bijzetten om niet nog meer af te vallen.

Schildklier is getest en was normaal.

Als ik al een kilo aankom, dan is hij er ook zo weer vanaf, zonder dat ik het wil.

 
Dus wat wil je wegen? Is 55 ook niet een beetje weinig.Ligt er aan hoe groot je bent en hoe je postuur is.

Bedoel je dat je wel aankomt van de melk en room maar het weer kwijtraakt?

 
Quote:
Nu moet ik sinds een jaar alle zeilen bijzetten om niet nog meer af te vallen.

Schildklier is getest en was normaal.

Als ik al een kilo aankom, dan is hij er ook zo weer vanaf, zonder dat ik het wil.


Dat heeft waarschijnlijk te maken met wat Jon Gabriël de "fatswitch" noemt. (Jon Gabriël heeft hier uit eigen noodzaak veel onderzoek naar gedaan en ik vind het zeer inspirerend wat hij te vertellen heeft hierover.)

Het lichaam houdt het gewicht vast dat past bij je onderbewuste programmering.

Dat kan een programmering zijn die ontstaat door steeds weer stress op te wekken als gevolg van vasten, waardoor het lichaam een fatswitch gaat activeren. Zolang het vasten duurt valt het af, maar zodra er weer voedsel beschikbaar komt, spaart het zo snel mogelijk weer het gewicht op en maakt daarbij een extra voorraadje aan. (Jojo effect).

Maar dat kan ook een programmering zijn die ontstaat als zich een overtuiging heeft vastgezet dat je moet kunnen vluchten en daarbij is het in je voordeel om weinig lichaamsgewicht mee te hoeven torsen. Dit kun je als je wilt afvallen (en je fatswitch naar beneden wil krijgen, activeren door tijdens een wandeling zo nu en dan even een sprintje te trekken vanuit de visualisatie dat je je leven moet redden door snel weg te kunnen vluchten).

Een mooi voorbeeld van hoe dit werkt is het verhaal over de gespannen relatie tussen zijn kat en de hond van de buren. De kat van Jon Gabriël liep altijd vrij buiten en liep regelmatig even voor het keukenraam van de buren langs te paraderen, tot grote frustratie van de hond die daar zijn dag doorbracht.

Op een dag wist de hond te ontsnappen en gefrustreerd als hij was ging hij achter de kat aan. Ik geloof dat de kat er niet helemaal zonder kleerscheuren vanaf is gekomen, maar hij was zich in ieder geval doodgeschrokken.

Vanaf dat moment viel de kat af totdat hij een week of 4 later broodmager was. In die periode gaf Jon zijn kat steeds meer en meer te eten, maar de kat werd dus alleen maar magerder. Dit als gevolg van zijn programmering dat hij snel moest kunnen vluchten.

Jon realiseerde zich toen dat er maar één manier op zat om de kat weer op een gezond gewicht te laten komen en dat was door hem nog maar heel weinig eten te geven.

Dat heeft hij gedaan, het overlevingsmechanisme van de kat activeerde weer zijn fatswitch. Na de periode van vasten ging het lichaam weer gewicht verzamelen totdat het op zijn oude gezonde gewicht was.

@Gaia36: Ik weet niet zeker of dit nu voor jou ook een goed advies zou kunnen zijn, maar het geeft misschien wel wat inzicht in hoe het lichaam werkt en waarom je mogelijk niet aan kunt komen.

 
Interessant die onbewuste programmering. Ik ben wel benieuwd wat ik daar heb staan. In ieder geval niet te mager :wink:

Als puber van 15 jaar was ik opeens een hele zomer ongesteld. Het stopte gewoonweg niet meer. Hierop ben ik door mijn stiefmoeder naar de ha gestuurd voor de pil. Ook om te kijken of ik dan vervolgens minder menstruatieklachten zou hebben. Het hielp de menstruatie te reguleren en iets minder pijn te hebben.

In de loop van de jaren regelmatig aan en af de pil. Als ik weer eens begon met de pil, dan bleef ik ook steeds weer bloeden. Dit werd opgelost door 3 maanden een zwaardere pil te nemen.

Ik heb altijd gedacht dat het een hormonaal iets was en me nooit afgevraagd of het in de baarmoeder wel in orde was. Als ik geen pil slik (nu al jaren weer niet meer) heb ik nooit last van onregelmatige bloedingen of de menstruatie die maar niet stopt.

En nu door goede voeding en goed in mijn vel zitten ben ik ook bijna vrij van menstruatieklachten. Het mag tegenwoordig niet eens meer echt een naam hebben, maar het is nog niet 100% klachtenvrij.

 
@ gaia36: Misschien neem je de gezonde vetten niet goed op. Heb je al eens een leverreiniging gedaan?

 
Gerard, ik weet van mezelf dat ik ook mijn voeding niet goed opneem. Zal een leverreiniging daar bij helpen? Ik zie er zo tegenop om een week geen vlees en vet te eten.

 
Quote:
Ik zie er zo tegenop om een week geen vlees en vet te eten.



Dat is een verzinsel van Moritz Debsy.

Ik eet heel de week gewoon wat ik nu steeds doe, dus ook vlees en vet, ook op de dag van reiniging eet ik tot 1400 normaal. Daarna niets meer tot de volgende dag.

Dat is goed te doen je vergaat echt niet van de honger of bloedsuikerschommelingen.

Het valt echt reuze mee, is mijn beleving.

Met vet en vlees werk ik er evengoed een flinke hoeveelheid gruis en wat stenen uit!

 
@ Alexandra: Ik heb het bericht aangepast. Ik stelde die vraag eigenlijk aan gaia36, maar is voor anderen ook geldig. Als je de vetten niet goed opneemt, kom je niet aan en neem je de stoffen in die vetten zoals Vit A, D, en K ook niet goed op.

In mijn ervaring doet een eenvoudige leverreiniging al heel wat. Misschien goed om daar mee te beginnen? Als je dan weer wat op krachten bent, kan je een grote leverreiniging doen.

 
Ok bedankt!

En die milde reiniging, moet die met limoenen of kan die ook met citroenen?

Quote:
Als je de vetten niet goed opneemt, kom je niet aan en neem je de stoffen in die vetten zoals Vit A, D, en K ook niet goed op.



Zou toch wat zijn, dat ik al een jaar die dure levertraan neem en bijna niks opneem.

Grappig verhaaltje van die kat, ik denk dat het bij mij ook zo werkt.

Ben bij een chinese vrouw nu een paar keer voor quasha geweest.

Ik heb echt lopen eten om aan te komen, maar at mezelf snel vol en dan kon ik zo de hele dag vol zitten. En dan wordt ik heel moe.

T wordt inderdaad tijd voor de leverreiniging. Ik begon laatst aan de melkkuur en toen werd ik echt ziek de 2e dag.

De chinese vrouw zei dat ik wel de melkkuur kon doen maar dan 3 avonden achter elkaar eerst bitterzout moest nemen. 1 eetlepel.

Ik ben ook afgevallen in mijn gezicht onder mijn jukbeenderen tov van vroeger (terwijl ik n ruim een jaar WAPFeet), en dat is de dunne darm zone volgens haar en de maag. Ze zei ook dat als ik mijn eten weer goed opneem dat gebied zich vanzelf weer goed zal vullen.

Ook werd ik aangeraden Iberogast te nemen voor iedere maaltijd.

Ik schrijf dit op Gaia, misschien heb jij er ook wat aan.

 
Nee neem ik niet eigenlijk. Heb wel een tijdje kefir gedronken,maar vind dit niet zo heel lekker. (Wat ik wel lekker vind is acidophilus van Demeter. )Maar als je denkt dit dit ook kan helpen ga ik het gewoon weer maken hoor. Of bedoel je meer een probioticasupplement?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Guasha

Ik ga er in eerste instantie naar toe omdat ik last heb van koud weer. (dus het zit me niet mee ;-) ) Ik krijg snel blauwe handen. Alles wijst er ook op dat mijn circulatie slecht is. Het ontbreken van halve maantjes in mijn nagels. Dit is best wel hardnekkig want ik weet dat mijn opa ook vaak koude handen had en mijn moeder ook (incl lage bloeddruk). Alles is zwak mijn hartzakje, mijn spijsverstering ben ik de laatste keer achtegekomen bij haar. Mike wees op mijn schildklier, maar zij denkt van niet. Tis ene beetje puzzelen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.472
Berichten
501.617
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan