Het knippen van de amandelen en het risico op polio

G

Guest

Guest
Een interessant artikel over de amandelen.

Voor zover ik weet zijn mijn amandelen niet geknipt.

 
Het gaat nog verder:

Omdat de amandelen onderdeel uitmaken van het lymfenstelsel, is er, sinds het massaal knippen van de amandelen, sprake van een dramatische stijging van het aantal gevallen van lymfklierkanker!

Mike

 
Ze zijn vegetariërs. Vandaar de spraakproblemen van haar kind. Heb even vlug een kort berichtje achtergelaten op de site. Zal wel een shit load aan negatieve reacties krijgen..,

Volgende keer zal ik wel een beter verhaal typen daar.

Wel een goed verhaal over het belang van de amandelen.

 
Bij mij ook. Ze kunnen echter ook weer opnieuw aangroeien. Misschien hebben jij en ik dankzij WAPF wel weer onze amandelen terug!

Mike

 
Bij mij zijn ze ook geknipt, nadat ik ongeveer 3 of 4 keer per jaar keelontsteking had en uiteraard veel anti-biotica kreeg.

Ik kan mij niet herinneren dat er ooit is gekeken hoe het zit met mijn weerstand(niet goed dus) en hoe dit te verbeteren zou zijn, nee, de oplossing was dus wegsnijden van het symptoom.

 
ik heb ze nog en ben me daar zéér bewust van, aangezien ze bij het minste of geringste ontsteken. wat ik ook heb, het begint altijd weer bij die amandelen. soms echt serieus ontstoken, maar meestal chronisch. niet dat ik van plan ben om ze eruit te laten halen hoor, maar het is vooralsnog niet gelukt ze "in better shape" te krijgen.

nooit gedacht dat er een verband zou zijn met polio...

 
Ik hoorde laatst dat de amandelen ook het immuunsysteem ondersteunen en daarmee ook kanker kan remmen. De artsen wisten het in die tijd kennelijk weer eens beter...

 
De amandelen maken onderdeel uit van het lymfenstelsel en daarmee het immuunsysteem. De blinde darm is een extra reservoir van probiotische bacterien. Van beide werd jarenlang door 'medici' beweerd dat ze geen functie van betekenis zouden hebben en dus snijd men deze onderdelen van onze anatomie er maar wat graag uit. Dat is voor God spelen, want je zegt feitelijk dat je het beter weet dan God, dat God foutjes maakt, die wij mensen wel eens zullen rechtzetten. Het is de arrogantie ten top, voortkomend uit een mechanistisch wereldbeeld, ingegeven door een verziekte 'wetenschap'.

Mike

 
ik hoorde gisteren van iemand dat haar man paar jaar geleden was overleden aan een tumor die op zijn amandelen zat. zat tegen zijn halsslagader aangegroeid, is er later van overleden toen de tumor doorbrak aan een bloeding.

Die man rookte wel, het lijkt me dus wel duidelijk waar de oorzaak vandaar komt of niet?

sheila

 
Toch moet je uitkijken met dergelijke uitspraken. Zo is er ook een veelgehoorde aanname dat roken tot longkanker leidt. De waarheid is dat er, statistisch gezien, opmerkelijk weinig longkanker voorkomt onder rokers.

De reden hiervoor is dat kanker anaeroob is en dat de longen elke dag zich volzuigen met zuurstof. Het roken is absoluut schadelijk en kan ook zeer zeker kanker in de hand werken, maar rokers zouden wel eens veel bescherming kunnen ondervinden door simpelweg adem te halen.

Zo kun je dus ook niet automatisch een tumor op de amandelen koppelen aan het rookgedrag van de persoon. Het roken zal niet meegeholpen hebben, daarvan ben ik overtuigd, maar er kunnen veel meer redenen ten grondslag hebben gelegen aan de klacht en de dood van die persoon.

Mike

 
Als de amandelen onderdeel uitmaken van het lymfenstelsel, dan kan dat inderdaad van alles zijn. Want het lymfenstelsel is zo groot en luistert eigenlijk heel nauwkeurig. Een aandoening aan de amandelen zou dus totaal ergens anders in het lichaam een oorzaak kunnen hebben.

 
Bij mezelf zijn de keelamandelen ook geknipt toen ik heel jong was. Volgens mijn moeder was er toen niet direct aanleiding maar werd het gewoon gedaan.

Mijn dochter van 13 heeft zeer grote amandelen in haar keel. Het lukt haar niet om grote happen door te slikken anders heeft ze het gevoel dat ze stikt.

Maar wat zeg het eigenlijk die grote amandelen?

Betekent het dat haar weerstand niet goed is, of sla ik de plank volledig mis?

 
Hoi Gifvrij: volgens mij betekenen vergrote amandelen net als vergrote lymfeklieren dat het immuunsysteem vanwege infecties/ontstekingen op volle toeren moet draaien en draait.

 
@Lievergezond
Quote:
volgens mij betekenen vergrote amandelen net als vergrote lymfeklieren dat het immuunsysteem vanwege infecties/ontstekingen op volle toeren moet draaien en draait.



Dat is dus eigenlijk niet zo heel best. Daardoor kan ze dus ook zo moe zijn. Uit bloedonderzoek bleek ook dat ze ook de ziekte van Pfeiffer heeft gehad enige tijd geleden.

Die grote amandelen heeft ze altijd al gehad. Onze oude huisarts vond het een goed teken dat ze grote amandelen had: Dat betekent dat ze goed werk doen, zei hij altijd.

Dus naast tekenen van bijnieruitputting waarvoor ze sinds kort adrenal slikt is ook haar immuunsysteem ontregelt.

Is er eigenlijk een link tussen bijnieruitputting en vergrote amandelen? En zo ja, wat kunnen we er nog meer aan doen?

 
Quote:
Is er eigenlijk een link tussen bijnieruitputting en vergrote amandelen?


Alles is met alles verbonden.

Quote:
Onze oude huisarts vond het een goed teken dat ze grote amandelen had: Dat betekent dat ze goed werk doen, zei hij altijd.


Die man weet werkelijk niet waar hij over praat. Als een orgaan opzet, is het OVERBELAST!

Quote:
Daardoor kan ze dus ook zo moe zijn. Uit bloedonderzoek bleek ook dat ze ook de ziekte van Pfeiffer heeft gehad enige tijd geleden.


Dit wijst op bijnieruitputting. En dat al op 13-jarige leeftijd! Ze is echter nu puber en zal buiten de boot vallen als ze niet leeft op chips en snoep. Of heb je nog ingang bij haar omtrent haar voedingsgewoontes?

Mike

 
@Mike
Quote:
Dit wijst op bijnieruitputting. En dat al op 13-jarige leeftijd!



Ze heeft inderdaad meerdere klachten die wijzen op bijnieruitputting, zoals duizeligheid en histaminereacties. In een ander topic had jij al eerder geadviseerd om adrenal te gaan slikken wat ze sinds kort doet.

Waar de bijnieruitputting vandaan komt kan ik op zich wel plaatsen. Ze is door ons geadopteerd toen ze 11 maanden was. De eerste 11 maanden heeft ze in een kindertehuis gewoond waar op dat moment ca. 300 baby's woonden. Ze is dus echt niet vertroeteld en kwam als een zeer angstig meisje bij ons. Ze vertoonde duidelijk tehuisgedrag (zoals schommelen met haar lichaam en het schudden met haar hoofd) en had hechtingsproblemen. Na goede therapie is ze daarvan heel goed opgeknapt. Maar ik denk dat haar eerste jaar haar bijnieren duidelijk hebben uitgeput.

Quote:
Ze is echter nu puber en zal buiten de boot vallen als ze niet leeft op chips en snoep. Of heb je nog ingang bij haar omtrent haar voedingsgewoontes?



Gelukkig valt ze wat dat betreft wel buiten de boot. Snoep eet ze nooit en af en toe chips. Daarnaast alleen in het weekend wat fanta en voor de rest water. Het probleem is dat ze niet zoveel lust, waardoor het niet eenvoudig is. We eten altijd alles biologisch, maar compleet WAPF gaat bij haar niet op (ze is en blijft natuurlijk wel een puber). Tegenwoordig begint ze met een redelijk goed ontbijt, namelijk gebakken eieren met spek. Daarnaast iedere morgen en middag een beker rauwe melk met wel 2 schepjes cacao en iets verwarmt (niet boven de 40 graden).

We eten pas sinds een jaar biologisch, waarvan het laatste halfjaar meer WAPF.

Ik geef haar nu 1 capsule adrenal per dag.

Hoeveel adrenal kan ik haar maximaal per dag geven ?

 
gif-vrij, ik denk dat je dochter wel zal bijtrekken qua dingen lusten. Als ze voornamelijk die dingen blijft eten zoals eieren met spek zal het lichaam langzaam aan meer willen proberen.

Sommige dingen zijn een kwestie van nieuwe dingen herhalen, herhalen, herhalen zodat de smaakpapillen geprikkeld worden. Als je monotoon eet, zul je ook niets ontwikkelen. De kunst is om de smaken te balanceren in je eten zodat ze allemaal aan bod komen. Zuur, zoet, zout, bitter en eventueel umami (maar dan de gezonde natuurlijke verhouding).

Aan de andere kant leren kinderen pas later echt smaakvoorkeuren te ontwikkelen. En dat blijft veranderen.

Ikzelf werd pas verlost toen ik meer gekruid eten kreeg i.p.v. aardappelen, groenten, vlees met jus en appelmoes.

 
Umami = hartig. Dit wordt in het oosten gezien als de vijfde smaak.

In de ayurveda kent men zelfs zes smaken: zoet-zuur-zout-bitter-pittig-wrang.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.339
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan