Het knippen van de amandelen en het risico op polio

Houdt ze van soep? Dan zou ik veel bouillons maken, mergpijpjes/knietjes met rundvlees en vet er nog aan of van kipkarkassen.

 
Ik lees hier veel over waarom je amandelen niet moet verwijderen.

Maar wat raden jullie dan aan om te doen bij een ontstoken (vergrote) amandel?

Eten en drinken gaat vaak moeizaam en is pijnlijk.

Mijn zoontje heeft dit meerdere malen gehad. Altijd werd er meteen gesproken over het verwijderen van de amandelen.

We hebben dit gelukkig nooit gedaan.

Mijn vriend is als kind bijna gestikt omdat hij vergrote en ontstoken amandelen had.

Hij is nu best stellig als het hierom gaat en hem lijkt het beter om deze mocht het nodig te zijn deze te verwijderen.

Vandaar mijn vraag; wat kan ik mijn zoontje geven als dit weer voorkomt?

 
ik heb hier hetzelfde probleem met onze dochter.

Ik las dat ze na hun 8ste levensjaar slinken.

Hier zijn ze ook megagroot, onze dame hoest nu een 2 weken slijm op zonder verder ziek te zijn. Ben ergens wel bang dat wanneer de neus dicht komt te zitten ze benauwd ervan wordt. Ze snurkt ook.

Ben ook wel benieuwd naar tips.....

 
De amandelen zelf zijn niet het probleem maar de algehele weerstand van het kind.

Op de lange termijn de weerstand verhogen.

Wij gaven ze, als ze vergroot waren, paar weekjes echinaforce

Gorgelen met kamillethee, gorgelen met molkosan ( licht verdund )

Zure zuivelprodukten

Verder 's nachts doorgesneden ui naast het bed

Klassiek homeopaat bezocht.

Is gelukkig maar bij 1 of 2 keer verder gebleven.

 
Had ik als kind ook vaak last van, ben ik ook, tot ik een jaar of 9/10 was, gelukkig heeft mijn moeder de amandelen laten zitten. Tips van Henk zijn goed, "Lollies" maken van een theelepel honing (dikke, niet de vloeibare) met 5 druppels propolis, even roeren en likken maar, 3 keer per dag. Veel vit C.

 
Vitamine C had ik maar niet gemeld, maar deden we ook en vaak in de vorm van duindoornsap. Weleda had extract, nu alleen nog maar elixe, met honing en suiker, maar duindoornsap puur is nog wel te vinden van ander merk. Bevat heel veel vitamine C en levenskracht.

Dacht eraan toen ik vanmiddag in de duinen liep en de bosjes zag staan :D

wat info

Onbekend maakt onbemind: en dat is onterecht. Want de bessen, met hun wrang-zure smaak, herbergen een grote rijkdom: zure, licht laxerende stoffen, vitamine A, B1, B2 en E. Vooral het gehalte aan vitamine C in de bessen, maar ook in de bladeren, is onovertroffen, zelfs vele malen hoger dan dat in zuidvruchten als sinaasappel en citroen. Overigens verschillen de bessen in hun gehalte aan vitamine C. Het hoogste gehalte hebben die uit de Alpen, waar de Duindoorn ook weer als pionier voorkomt. Het zijn dan ook de bessen uit deze streken die voor de productie van sap en elixer worden gebruikt. Opvallend is dat het gehalte vitamine C tijdens zonrijke jaren sterk toeneemt. Ook hier weer blijkt de sterke relatie van de Duindoorn met het licht. Met de bessen neem je dus als het ware een beetje 'licht' mee naar binnen. Pluk de bessen dus gerust van de struiken. De arme lui wisten dat al, bij gebrek aan beter of uit intuïtie, maar wie het al langer wisten, dat zijn de dieren...

Als de vruchten lang aan de struik zitten gaan ze gisten en dan is het altijd leuk om dronken spreeuwen te zien, altijd een gezellige sfeer, heb ik aan den lijve ondervonden :D

bijv deze

https://www.bioaanhuis.nl/index2.php?cp=3&cc=8&pp=876

 
Bij amandel/keelontsteking, teentje knoflook door midden snijden, links en rechts achter de tanden met snijvlak tegen de tanden, 3 uren laten inwerken, daarna mond spoelen met kamillethee met honing.

 
thx voor de reacties!!

Ik had al gekeken naar propolis vanuit een eerder topic Tanya, heb het ook laten lezen aan onze oudste dochter die erg kampt met acne.

Morgen kijk ik of ze het bij de gezondheidswinkel hebben en of ik er ijsjes van kan maken.

Vit C geef ik ze al extra

 
gelukt, alleen zie ik dat het niet uit nederland komt,maar Amerika.......... maakt het uit waar het vandaan komt?

Kan me voorstellen dat je bv. de pollen/bijen uit de buur,t waar je woont, het beste zijn bv bij hooikoorts.

iemand?

 
Ik koop het altijd bij een imker uit de buurt, maar denk niet dat het in dit geval veel uitmaakt. Je hebt gelijk dat je honing uit de buurt het beste werkt tegen hooikoorts en (lokale) stuifmeelpollen kunnen ook helpen, alleen reageren mensen er soms gevoelig op, dus zou ik met een heeel klein beetje beginnen. Uiteindelijk heeft hooikoorts een andere oorzaak (stress, bijnieren), maar dit kan misschien een kleine bijdragen leveren.

 
Voor mensen die alles willen weten over propolis is dit een leuk boekje, geschreven door een huisarts die zijn eigen bevindingen hierin heeft opgeschreven: http://bijenteelt.files.wordpress.com/2012/02/boekje-de-geneeskracht-van-propolis-wiebe-braam.pdf

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.698
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan