Goede resultaten van levertraan!

G

Guest

Guest
Mijn menstruatie was de laatste jaren (drie of vier jaar) een drama. Ten eerste begon het wel altijd stipt (regelmatig en op tijd) maar duurde het vaak al wel een dag of zes voordat dan het 'echt' doorbrak. Daar werd ik altijd verschrikkelijk chagrijnig van. Het hele gebeuren duurde daardoor ook veel langer dan normaal - een dag of tien. Ten tweede - als het dan eenmaal op gang was, was er geen houden meer aan, en kon ik eigenlijk niet eens van huis omdat ik dan extreem vloeide met grote stolsels etc.

Toen ik hier begon te lezen over levertraan heb ik mij daar even in verdiept. Ik slikte al visoliecapsules en D3, dus waarom levertraan?

Online kwam ik toen een aantal keer tegen dat er een gunstig effect was op de menstruatie: die werd regelmatiger, normaler en pijnlozer. (Omdat ik ook heel lang veel pijn heb gehad, en mijn dochter dat ook heeft, vond ik dat ook een interessante werking). Vandaar dat ik besloot om de visolie en de D3 te laten staan en over te stappen op levertraan.

Direct vorige maand was de menstruatie al anders: Het begon twee dagen eerder dan ik gewend was, en zette meteen goed door, dus na 6 dagen was alles al weer achter de rug! Ten tweede: geen extreem vloeien en geen grote stolsels!

Maar omdat ik toen nog maar net met de levertraan was begonnen wilde ik het dus nog even afwachten, het kon natuurlijk ook wel toeval zijn. Dus het onderzoek herhalen. :) Maar deze maand: zelfde effect!

Ik heb hierdoor het gevoel dat ik een flink deel van de maand terugkrijg - geen ellendig gevoel meer, geen stress, geen chagrijn vanwege het halfslachtige gedoe, en ik kan weer de deur uit. Ik kan dat alleen maar toeschrijven aan de levertraan, want dat is de verandering die ik heb doorgevoerd.

 
Ikie, wat fijn voor je.

Ik heb ook jarenlang last gehad van een moeizame, vooral pijnlijke menstruatie. En zo zie je dat het ook zomaar anders kan zijn.

 
O, en nog iets wat me opvalt (maar weet niet of dat met de levertraan te maken heeft): Ik heb al jaren last van amandelpropjes, en die zijn weg!

Amandelstenen worden ze ook wel genoemd. Toen ik twee was hadden mijn amandelen er al uit 'gemoeten' maar mijn ouders waren daar geen voorstander van. Heb ook als kind vaak keelontsteking gehad, en toen de huisarts een paar jaar terug in mijn keel keek zei hij dat hij nog nooit zulke grote amandelen had gezien (LOL). Anyway, die amandelen op zich had ik verder geen hinder meer van, en ook geen ontstekingen, maar die amandelstenen waren er dus wel. Echt lastig, je voelt ze zitten, soms schieten ze los, en ze ruiken ook nog eens heel erg vies. Het kan toeval zijn, maar sinds ik met de levertraan begonnen ben zijn ook die amandelpropjes totaal verdwenen!!!! Dat vind ik ook een grote verbetering want ik was toch altijd bang dat ik daardoor uit mijn mond rook.

Dus wie nog niet aan de levertraan is raad ik het zeker aan.

 
Ikie,

Goed om te horen allemaal.

Bij mij heeft de levertraan/boterolie geholpen om de knobbels in mijn handen te verminderen. Ze zijn nog niet helemaal weg maar ik heb er vertrouwen in dat ze uiteindelijk verdwijnen.

Lia

 
Ook ik had veel last van mijn menstruatie, was ongeveer 2,5 week per maand bezig met PMS en vervolgens met een pijnlijke hevige menstruatie. Van de mesoloog slik ik al een paar maanden mucuna pruriens en sepia officinalis maar nog niet echt een fantastisch resultaat. Nu ben ik ruim twee weken bezig om op de wijze van dit forum te eten ( nog wel met vallen en opstaan) maar deze keer: geen last van PMS en nu een pijnloze menstruatie en hij lijkt ook iets minder hevig!! Ik ben dus erg blij!!

 
wat ook helpt bij menstruatiepijn en kramp is frambozenbladthee.

ik had het van de vrouw van een imker gehoord en het helpt echt.

ik had blaadjes uit de tuin gedroogd en thee van gezet maar je zal het in de natuurwinkel ook wel kunnen krijgen

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.746
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan