¨Goede¨ duivelse doelen

ruud

New member
Ik ben het zo zat.

De ¨goede¨, maar in mijn ogen duivelse, doelen die je ook op straat via frisse meiden en jongens komen bedelen om geld.

Natuurlijk geldt hetzelfde voor de gangbare kranten die hun aantallen abonnees achteruit zien hollen.

Je kunt in steden de straat niet over of je wordt lastig gevallen door de opdringerigheid van de zakcentjebijverdienende jongeren die ik persoonlijk niet echt iets aanreken.

Wat wist ik nou op die leeftijd?

Net weer.

Ik verloor elke schijn van afstandelijkheid bij het onderwerp.

Dit doel ging over het redden van kinderen in de derde wereld.

Dat is het gezicht van het doel.

En hoe worden die kinderen dan gered?

Nou vertelde de dame, via vaccins!

Ik kon niet meer afstandelijk reageren.

Ik heb gezegd: dit gaat niet over het redden van kinderen, maar over het vergiftigen van kinderen en over het geld geven aan een industrie die al omkomt in het geld.

Waarom komt die nog bedelen om extra geld dan?

Ik heb een chronische ziekte en ik doe alle moeite om van die rotzooi af te komen die in me gespoten is en nu zal ik zeker geld geven aan een doel dat kinderen vergiftigt?!



Ik heb natuurlijk ook gezegd dat ik deze mevrouw haar zakcentje gun.

Zij was heel voorkomend naar mij ook.

Geen discussie gehad verder.

Gemiste kans misschien ergens, maar ik pas toch niet in haar doelgroep.



Liever had ik haar vragen gesteld.

Dan had het meer impact gehad denk ik.

Van: hoe zij weet dat je mensen helpt met vaccinaties en waar dat dan uit blijkt.

Haar aan het werk gezet.

Dat had vast beter geweest, maar ik kon me echt niet inhouden.



Het is voor mij net zoiets als dat iemand mij met een stalen gezicht geld komt vragen voor de ¨zielige¨ georganiseerde harddrugshandel die het moeilijk heeft met de crisis of zo en of ik daar aan wil bijdragen.

De arrogantie!

 
Ja, ik ben het met je eens. Heel irritant. Ze ronselen bij mij op de uni tegenwoordig zelfs donateurs. Dacht eigenlijk dat studenten nooit geld hadden (oké, dat is een stereotype), maar kennelijk valt er genoeg te halen. In ieder geval word ik er ook een beetje moe van. En ik vind hun technieken echt heel agressief. Zo leren ze het, dat klopt. Maar ze gebruiken drogredeneringen, naast de inhoud, waarmee ik het ook vaak genoeg niet eens ben.

Zelf steun ik geen enkel goed doel, behalve de plaatselijke vereniging zwerfkat, door de katten die ze bij mijn ouders op de boerderij uitgezet hebben te sponsoren wat eten betreft. En het dierenasiel door mijn katten (nu nog kat) er vandaan te halen. Maar verder... Kan het mij wat schelen. Word ook heel moe van Pink Ribbon en diverse acties om goede doelen te steunen wanneer je product X koopt.

 
Quote:
Word ook heel moe van Pink Ribbon en diverse acties om goede doelen te steunen wanneer je product X koopt.


@ Pinklady: ja dat is ook zowat zeg!

Nou ja, vroeger had je de kinderpostzegels en dan kocht je zegels en/of kaarten of zoiets.

Joost mag weten waar dat geld allemaal naar toe ging/gaat!

Ik geloof dat ik dat allemaal niet wil weten.

 
Ja, maar tegenwoordig geven ze bij aankoop van toiletpapier sanitaire voorzieningen (dacht ik) aan kindjes in Afrika, steun je met wasverzachter ook een of ander iets (Pink Ribbon dacht ik) en meer van dat soort ongein. Geef me dan gewoon korting op die producten, denk ik dan.

 
handigheid is dit, eerst gaan alle multi nationals naar de lagelonenlanden ( dat zegt al genoeg over de beweegredenen, de directeuren willen nog meer geld verdienen over de rug van de arbeiders, hier kunnen ze ze minder onderdrukken dan daar) hierdoor hebben die mensen na 12 uur werken per dag nog steeds niet genoeg om eten te kunnen kopen en moeten hun kinderen van nood meewerken (kinderarbeid dus) en dan komt de unicef of wij willen doneren om kinderarbeid de wereld uit te helpen.

Fout.... betaal die arbeiders een fatsoenlijk loon, zodat hun kinderen te eten hebben en naar school kunnen.

Vergitig de mensheid met foute voeding, bestrijdingsmiddelen, geef ze chemo en bestraal ze tot ze helemaal murw zijn en jaag hen dan /of de familie de alpe d'huez op om geld te verzamelen voor diezelfde boeven.

Vis de wateren leeg met grote trailers, zodat de plaatselijke bevolking geen vis meer kan vangen en hun familie geen eten meer heeft, als ze dan, ten einde raad, gaan piraterijen zorg er dan voor dat er militairen meevaren om ze gevangen te nemen en desnoods dood te schieten.

Ik weet ook wel dat inmiddels de criminelen het piraten zeer lucratief vinden, maar oorspronkelijk hebben de grote maatschappijen/vissersboten dit aan henzelf te danken. Maar daar hoor je niemand meer over.

 
Ik heb ervaring met het vrijwillig werken voor een werkelijk goed goed (kleinschalig).

Tijdens een netwerkbijeenkomst sprak ik met een flitsend uitziende jongen van een jaar of 30. Hij leidde een "goed doel". Hoe dat in z'n werking ging: hij benaderde grote bedrijven met de vraag of ze zijn goede doel wilde steunen. In ruil daarvoor gaf hij ze veel publiciteit met betrekking tot het goede doel. Hij kreeg veel (erug veel!) geld om het imago van grote bedrijven wat op te vijzelen. Het uiteindelijke doel in het derde wereld land was onbelangrijk. Hij wist niet eens wat er precies gebeurde ter plaatse met het weinige geld dat overbleef en wel daarheen ging....

Grootste schok, hij schaamde zich er niet eens over. Het was doodnormaal in zijn wereld.

Dus, netals Pinklady steun ik liever de plaatselijke Stichting zwerfkat of een andere kleine organisatie.

 
Ja, ach weet je... Als ik weer eens lastiggevallen wordt door zo'n stel arrogante studenten, die denken dat ze je wel even overhalen, vraag ik altijd als eerste welke goede doelen zijzelf steunen. Dan lopen sommigen al vast, want ze verdienen vaak genoeg alleen hun geld ermee.

Het jammere is dat ze zichzelf soms ook klempraten door te zeggen dat ze een handtekening + geld nodig hebben. Handtekening om een petitie te vormen en geld... ? Geen idee waarvoor precies. Ze kunnen me alleen duidelijk maken waar het percentage dat aan de strijkstok blijft hangen heen gaat. Maargoed, vorige keer had ik dus een discussie met een jongen. Ik vroeg hem waarom een handtekening dan niet ook voldoende was. Een petitie tekenen wil ik best wel hoor. Geen probleem. Hij had geen antwoord voor me. Een handtekening zonder geld was voor hen niets waard, zei hij. Tja, dan niet. Dan geen handtekening én geen geld.

Een keer ervoor werd ik arrogant genoemd omdat ik het niet eens ben met een stichting die kanker bij kinderen wil voorkomen. Ik heb die jongen verteld dat ze blij mochten zijn met de gratis kennis die op internet (op dit forum bijvoorbeeld) verspreid werd en dat als ze dáár iets mee gingen doen, dat ik dan nog wel eens wilde nadenken over steunen. Maar ik was arrogant, omdat ik het beter zou weten dan maar liefst 7 oncologen.

Tja, als je allemaal zulk soort strategieën gaat toepassen, dan kun je wat bij betreft heel hoog de boom in.

 
Ik heb aan de binnenkant van de deur van mijn meterkast (bij de voordeur) een lijst hangen waarop de salarissen staan van de directeuren van de belangrijkste goede doelen. Als er iemand bij mij aanbelt met een collectebus, dan pak ik de lijst erbij en vraag ik ze om te raden wat hun directeur verdient. Vervolgens spreek ik mijn respect uit voor de vrijwilligers die goedgelovig hun best doen, maar een directeur die 2 ton verdiend aan een ideële organisatie... dat vind ik dus echt niet kloppen! Ik verwijs dergelijke bedelaars dan ook linea recta naar de directeur van hun organisatie. Laat ze daar maar eens verhaal halen. Hoe godsgruwelijk-veel donaties zitten er wel niet in het salaris van zo'n directeur. Nee, aan mij zal die niet rijk worden!

Een soort lijst als ik bedoel vind je hier en hier.

 
Hihihihi, die is goed DenniS! Gelukkig zeg je ook dat je je respect uitspreekt naar de vrijwilliger, anders zou het zielig zijn voor de vrijwilliger.

 
Het is inderdaad zo ergerlijk allemaal.

Bij ons op school zijn ze ook wel eens de klassen rondgegaan met een potje om geld op te halen voor 'goede' doelen. Ik neem gewoon nooit geld mee naar school, dan heb ik ook altijd een goed excuus in zulke situaties (net als dat je leerlingen hebt die telkens vragen of ze geld mogen lenen - om fastfood te kopen - , wat ze toch nooit teruggeven).

 
Vorig jaar werd ik een keer aangesproken door een heel aardig maar naief meisje dat collecteerde voor Oxfam-Novib. Voor slechts 5 euro per maand kon er in een dorp in de derde wereld een watervoorziening worden aangelegd, zei ze. Ik zei haar dat ik probleemloos 5 euro over heb voor een waterput, maar dat ik twijfelde of die waterput er zou komen. Ze zei dat Oxfam-Novib de financiele jaarverslagen openbaar maakt, zodat ik kon zien waar het geld naartoe gaat.

Ik bleef skeptisch en wees haar erop dat er ook zoiets bestaat als een dubbele boekhouding. Verder vertelde ik haar over het Wereldnatuurfonds en hoe dat tot stand is gekomen. Ik vertelde haar dat het WNF is opgericht door ex-SS'er Prins Bernhard samen met Sir Julian Huxley, prominent lid van de eugeneticabeweging die Hitler financieel en moreel steunde in zijn rassenpolitiek van Ubermensch-Untermensch ('eugenetica' betekent 'goede genen' en was voor WOII in Amerika al verweven in wetten van ruim 30 Amerikaanse staten en heeft geleid tot de gedwongen sterilisatie van maar liefst 60.000 (!) geestelijk gehandicapten - hoe duivels wil je het hebben?). Waarom zouden een ex-nazi en iemand die de zeer racistische eugeneticaleer voorstond een milieubeweging willen starten?

Het meisje stond met haar oren te klapperen! Ze had vroeger gecollecteerd voor het WNF, maar ze wist altijd wel ergens dat die organisatie niet deugde. Maar Oxfam-Novib was OK, daarvan was ze overtuigd. Ik had die dag alle tijd en maakte met haar de afspraak dat ik eerst op het internet research zou gaan doen omtrent Oxfam-Novib en zij mij dan op mijn mobiel zou kunnen bellen aan het eind van de middag. Als ik niets negatiefs zou kunnen vinden over Oxfam-Novib zou ze mij alsnog kunnen noteren voor die 5 euro per maand.

Ongeveer binnen een kwartier wist ik alles wat ik moest weten. De directeur van Oxfam-Novib is Farah Karimi, een in Iran geboren vrouw die als vluchteling Nederland is binnengekomen en zich omhoog heeft gewerkt in de politiek bij GroenLinks. Klinkt goed, toch? Ik kwam er tevens achter dat zij onderdeel heeft uitgemaakt van een speciale commissie van de VN die mee heeft geholpen met de 'democratisering' van Afghanistan door de regering van Karzai in het zadel te helpen.

Wacht effe, er gaan een paar alarmbellen rinkelen! Allereerst is die 'democratisering' van Afghanistan afgedwongen met de loop van een geweer en dat is al weinig democratisch. De oorlog in Afghanistan was geen oorlog, maar een invasie, een invasie waar Nederland ook aan heeft meegedaan. Afghanistan heeft ons nooit de oorlog verklaard, dus waarom moesten daar 21 Nederlandse doden vallen? Om maar te zwijgen over de vele anonieme burgerslachtoffers. De reden voor de oorlog was de aanname dat Bin Laden achter de aanslag van 11 september zou zitten, terwijl de FBI tot op de dag van vandaag Bin Laden niet beschouwt als een officiele verdachte. Interessant ook om te zien dat zowel de familie Bush als de familie Bin Laden samen deel uitmaken van de Carlyle Group, de grootste defensiecontractors ter wereld die bakken met geld verdienen aan oorlogsgeweld! Hoe duivels wil je het opnieuw hebben?

Waarom werkte Karimi hier aan mee? En nu leidt ze een zogeheten non-governmental organisation. Betekent 'non-governmental' niet dat je geen enkele banden onderhoudt met regeringen? Waarom hielp ze in haar vorige functie dan Karzai in het zadel, die regelrecht verdient aan de opiumhandel? Om maar te zwijgen over de VN, de Verenigde Nazi's. Het land waarop het hoofdkantoor van de VN is gevestigd in New York werd geschonken door de Rockefellers, ook al zulke frisse jongens. De VN is onze toekomstige wereldregering, als deze heerschappen ten minste hun zin krijgen. Ik rook onraad!

Ik las verder op de site van Oxfam Novib dat ze warme banden hebben met de Wereldbank om 'armoede uit de wereld te helpen'. De Wereldbank helpt, samen met het IMF, armoede IN de wereld door hele landen en zelfs continenten in economische slavernij te houden op basis van dezelfde schuldeconomie die ze sluipend hier ook in het westen hebben geintroduceerd, kijk maar naar een hedendaagse slavenstaat als Griekenland. Verder las ik dat Oxfam-Novib en alle andere grote NGO's jaarlijks graaien in de Europese subsidiepot en de kleinere hulporganisaties bewust buiten de deur houden. Ik wist genoeg. Het mag duidelijk zijn dat mijn 5 euro niet naar Oxfam-Novib is gegaan!

En zo zijn er vele voorbeelden. Wist je dat de Franse oprichter van Artsen Zonder Grenzen nu minister van defensie is onder Sarkozy? Ik heb een leerling gehad uit Somaliland die me vertelde: 'Praat me er niet van. Ga maar eens kijken aan de Afrikaanse kusten, daar zie je kasten van huizen staan van de directeuren van dit soort organisaties'. Denk ook aan het 'buitenhuisje' dat Wim-Lex en Maxima wilden laten bouwen aan de kust van Mozambique.

Ik zou willen dat ik niet half zo cynisch en wantrouwig hoefde te zijn, maar helaas zit de wereld anders in elkaar. Het KWF haalt 100 miljoen per jaar op, mensen fietsen zich met de beste bedoelingen de blubber op tegen een Franse Alp en waar gaat al dat geld naar toe? Naar 'onderzoek'? Welk onderzoek? Al 100 jaar wordt kanker bestreden met het toxische trio: opereren, chemo en bestraling. Is er na al die miljoenen nu echt niet een beter alternatief? En waar is dat geld gebleven dat het Rode Kruis opstreek na de tsunami in Azie van 2004? En zo kan ik nog wel even doorgaan, maar ik heb denk ik mijn punt wel gemaakt.

Mike
 
Mike, het is het bekende water naar de zee dragen. Of dweilen met de kraan open.

Overigens is de actie Alpe 'd HuZes onderdeel van een aparte stichting, die het geld aan KWF doneert. In ruil daarvoor wil die stichting kunnen bepalen naar welke onderzoeken dat opgehaalde geld gaat. Dat is een ander soort geluid, maar KWF kan het daar maar moeilijk mee eens worden.

Wat er precies met die 100 miljoen gebeurd wil je niet weten, iets met "begroting" en "budgettering". Dat geld blijft in ieder geval niet liggen....

Waarom men niets van samenzweringen wil weten, is omdat als men de goede doelen al niet meer kan vertrouwen, wat blijft er dan nog over? Men wil niet ontwaken in de duistere wereld waar we in leven, terwijl de laatste lichtpuntjes aan het doven zijn.

Maar waarom moet het steunen van een goed doel nu altijd in geld gedaan worden? Ik heb meermalen op het station van die klaplopers zien bedelen. Dan vragen ze aan mij geld voor eten en onderdak. Ik bied ze aan om naar de dichtsbijzijnde broodjeszaak te lopen en daar te bestellen wat hun hartje maar begeert. Daar willen ze dan niets van weten. Over arrogant gesproken, om aangeboden hulp naast je neer te leggen en voorwaarden te gaan stellen in welke vorm die hulp dan moet komen. In de vorm van geld dus. Sorry, maar dan crepeer je maar.

 
Ja en wat denk je van al die straatmuzikanten die op hun accordeonnetje de meest valse toon (want nee, het is geen melodie) produceren? Ik heb absoluut geen verstand van muziek, maar het klinkt niet eens als muziek. Onbegrijpelijk dat mensen daar geld voor geven.

Of straatkrantverkopers (soms gewoon jonge meiden van 18-19 jaar) die er gewoon uitzien alsof ze prima kunnen werken? Sorry, maar dan krijg je van mij geen cent. En wat schetst mijn verbazing? Klanten, die, in de winkel waar ik werk, broodjes, koffie, blikjes cola e.d. voor hen kopen.

Laatst werd ik benaderd door een erg drugsverslaafd uitziende man die mij vroeg om 10 ct voor een kopje koffie. Uit gewoonte zei ik "nee", terwijl ik achteraf dacht: "Die 10 ct voor een kop koffie had je natuurlijk best kunnen krijgen, als je er maar geen drugs van koopt. Ik had je zelfs nog wel een hele kop koffie willen geven, dat maakt me niet uit." Dat soort dingen vind ik prima.

Maar goede doelen? Nee, voor mij alleen de plaatselijke stichting Zwerfkat en de Kinderboerderij.

 
Of de Voedselbank als die producten uit de supermarkt willen hebben. Of zouden ze die na afloop gewoon weer teruggeven aan de supermarkt in ruil voor cash? ;-)

 
Oh daar heb ik nog nooit last van gehad.

Ik heb wel last van klanten die producten uit de vuilcontainer komen halen en vervolgens die producten als zijnde over datum terug komen brengen.

 
Quote:
Waarom men niets van samenzweringen wil weten, is omdat als men de goede doelen al niet meer kan vertrouwen, wat blijft er dan nog over? Men wil niet ontwaken in de duistere wereld waar we in leven, terwijl de laatste lichtpuntjes aan het doven zijn.


In het Amerikaans spreekt men van 'conspiracy theorists' en 'coincidence theorists'. De eerste categorie bestaat uit kritische denkers die inzien dat er sprake is van doelbewuste ontregeling van ons levensonderhoud en onze levensvreugde door kunstmatige schaarste en oorlog te creeren, waardoor er een boven- en een onderklasse ontstaat, heren en knechten dus, generaals en soldaten. De mens moet hiervoor ontworteld, geindividualiseerd, gedemythologiseerd en gedespiritualiseerd worden, zodat hij geen enkele zingeving ervaart en het idee heeft dat alle leven op toeval berust en we allemaal een speelbal zijn van een wreed lot (Darwin). Angst en onwetendheid zijn de twee mechanismes waarmee dit doel wordt bereikt.

De tweede categorie bestaat ook uit kritische denkers, maar die gaan niet verder dan de gedachte dat, aangezien alles om geld draait, er een winstmotief achter alles zit. Omdat geld de drijfveer is, ontstaan al dit soort duistere praktijken vanzelf, als bij toeval. Ze gaan daarbij voorbij aan het feit dat zelfs het geldsysteem doelbewust is opgezet om schaarste, slavernij en oorlog te bevorderen. Het is allemaal 'toevallig' zo gelopen, in plaats van doelbewust. Onderdeel van de 'toevalstheorie' is dat ze zich nog niet hebben losgemaakt van de mythe dat 'oorlog in de mens zit' en dat de mens in essentie niet deugt, het religieuze concept van de erfzonde en het 'wetenschappelijke' darwinistische gedachtengoed. Dat ook dit doelbewust in ons hoofd is geplant ontgaat ze volledig.

Aanhangers van de toevalstheorie gaan ook voobij aan de aard van het woord 'government', dat bestaat uit 'govern' (heersen) en 'ment' (mentaal, geest). Beheersing van de geest, mind control dus, indoctrinatie en propaganda. Het schoolsysteem levert hier een belangrijke bijdrage aan. De media doen de rest, door ons dagelijks een wereld van kommer en kwel te tonen. Maar als je je TV uitzet en naar buiten stapt hoor je de vogels fluiten omdat het weer zo mild is en zie je de rozen opnieuw in de knop staan. Het is maar net waar je in je hoofd en in je hart ruimte aan geeft.

Complottheoristen maken ook wel eens de denkfout dat het allemaal om geld en macht draait. Ze zitten dan nog vast in de aardse, materiele matrix die voor ons is opgezet om onszelf in te verliezen. Elke vorm van spiritualiteit, ook een duistere, eert iets wat het aardse overstijgt. We moeten beseffen dat we ons hebben laten gebruiken om een duister krachtveld te creeren, een darwinistische nachtmerrie. Vandaar het aloude verhaal dat de duivel je ziel wil. Je ziel is je licht en als dat uitdooft creer je een negatieve realiteit op basis van strijd, conflict, gebrek, concurrentie, etc. Daarom ook moeten we zo snel mogelijk af van de academische wetenschap en werkelijk op zoek gaan naar de waarheid, hoe duister deze ook moge zijn. De powers-that-be zijn niet geinteresseerd in materiele weelde, ze hangen een duistere spiritualiteit aan op basis van omkering. Daarom staat de wereld op z'n kop. Een treffend citaat:

Quote:
Kijk nou toch eens naar ons. Alles is andersom, alles staat op z’n kop. Dokters vernietigen gezondheid, advocaten vernietigen het recht, universiteiten vernietigen kennis, regeringen vernietigen vrijheid, de belangrijke media vernietigen informatie, en godsdienst vernietigt spiritualiteit.

--Michael Ellner, Amerikaanse therapeutische hypnotist


Het antwoord op al deze ellende zit in ons. Wij maken dit systeem mogelijk, wij zijn de brede basis van de pyramide. Onze ziel is overgenomen door duivelse krachten. Het goddelijke in ons, ons licht, is echter niet zomaar uit te doven. Ondanks alle negativiteit streven de meeste mensen nog altijd naar vrede, harmonie en eenheid. Nog steeds zijn we niet verrot tot op het bot. Oorlog zit in de mens? Hoeveel mensen ken jij die daadwerkelijk streven naar oorlog? De meeste mensen streven juist naar vrede! Bedenk dat elk klein kaarsje een hoekje van de duisternis oplicht. En dat duisternis slechts het ontbreken van licht is. Doe het licht aan in een donkere kamer en de duisternis is weg. Licht is altijd krachtiger dan duisternis. We moeten echter de duisternis onder ogen willen zien om te weten wat licht is, anders vallen we voor wolven in schaapskleren, zoals de 'hulporganisaties' die hier worden besproken. Die maken misbruik van onze natuurlijke drang om te helpen en te geven (hoezo zit oorlog in de mens?).

vrysuyver en pinklady, wat jullie ook moeten beseffen is dat het niet aan ons is om te (ver)oordelen. We zijn allemaal spiritueel verwond. Niemand kiest ervoor om drugsverslaafd of dakloos te worden, er bestaat niet zoiets als schuld. Omdat we allemaal onwetend zijn, kan niemand schuldig zijn aan iets wat hij/zij niet weet. Er is echter wel zoiets als verantwoordelijkheid. Een drugsverslaafde of dakloze is hier wel verantwoordelijk voor, iedereen is verantwoordelijk voor elke bewuste of onbewuste stap die hij/zij in het leven zet.

Kennis is macht. Hoe meer kennis je opdoet, hoe meer je in staat bent om de verantwoordelijkheid voor je leven bewust te nemen. Dit geldt uiteraard ook voor je gezondheid. Je bent niet schuldig aan je kwalen, wel ervoor verantwoordelijk. Toen je jezelf deze kwalen bezorgde wist je ook niet beter, dus veroordeel een ander ook niet omdat deze persoon verkeerde keuzes in het leven maakt. We bewandelen allemaal ons eigen levenspad en hebben allemaal te maken met 'stoorzenders' die proberen ons te doen verdwalen. Daarom is waarheidsvinding ook zo belangrijk. Laat 2012 het jaar van de waarheid worden!

Mike

 
Quote:
De powers-that-be zijn niet geinteresseerd in materiele weelde, ze hangen een duistere spiritualiteit aan op basis van omkering.


Hoe bedoel je dit precies Mike?

 
Hoi Debsy, ik heet geen Mike, maar ik ken wel wat omkeringen:

¨Vet is slecht voor je¨

¨Vaccinaties zijn goed voor je¨

¨Brood is gezond¨

¨Aspartaam/glutamaat is niet schadelijk¨

¨9/11 is een outside job¨

¨Genetisch gemodificeerde organismen helpen hongersnoden tegengaan¨

¨Suiker is niet slecht voor je¨

¨Chemo is goed bij kanker¨

¨Vitamine c stopt de goede werking van chemo bij kanker¨

¨Bestrijdt het beestje, niet de slechte gezondheid¨

¨De overheid is er voor de burger¨

 
Hoi Liever gezond! Dat begreep ik ;-) en heb dat jaren geleden zelf geconstateert.

Ik bedoel waarom hun een duistere spiritualiteit aanhangen en NIET geinteresseerd zijn in Materiele weelde? (TERWIJL ZE DAT WEL GIGANTISCH HEBBEN).

Wat ik niet begrijp is dat mensen dus zoveel kennis hebben en zulke slechte dingen bewerkstelligen. Het zijn toch ook mensen? Hebben hun geen karma ofzo? Hoe komen mensen aan zulks vernietigingsdrang?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.669
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan