Goed artikel: Why Red Meat is Crucial to Heal the Adrenals and Prevent Cavities

Dat vegetariers een vreselijke spijsvertering hebben zie ik ook links en rechts om mij heen. Daarnaast hebben ze vaak ook een vreselijke hersenfunctie! Hier een mooi citaat van Barry Groves uit zijn nieuwe boek:

Quote:
In 2008 werd er een studie gepubliceerd die keek naar het fenomeen van het ‘slinkende brein’.

Bij vrijwilligers tussen de 61 en 87 jaar werden bloedtests en hersenscans uitgevoerd. De hersenomvang en het gehalte aan vitamine B12 in het bloed werden gemeten, om te bepalen hoeveel dierlijk voedsel men at.

Ook werden de deelnemers ondervraagd over hun voedingsgewoontes.

Na vijf jaar werden ze opnieuw getest. Bij alle deelnemers bleek er sprake te zijn van aanzienlijke inkrimping van de hersenen.

De mensen die geen vlees aten, bleken echter zes keer meer kans te hebben op ingekrompen hersenen. Toegewijde veganisten leden aan het hoogste inkrimpingspercentage, 5,5%, gedurende het 5-jarige experiment.

Vijfeneenhalf procent mag niet veel lijken, maar met een inkrimping van ruim één procent per jaar kun je wel nagaan wat het effect van een levenslang veganisme kan betekenen.

Aan het begin van het experiment was het kleinste brein van 1.456 ml, op basis van een ‘normaal’ voedingspatroon, nog groter dan het grootste veganistische brein van 1.455 ml.

Overigens hadden alle deelnemers een gehalte aan vitamine B12 dat binnen de normale waarden viel. Dit is een krachtige indicatie dat datgene wat we als ‘normaal’ beschouwen in werkelijkheid wel eens te laag zou kunnen zijn.

Zo onderhand moet het nu wel duidelijk zijn dat we, in plaats van minder vlees te eten, zoals ons wordt aangepraat, juist meer moeten eten!

Ik vraag me werkelijk af waaruit de voeding van onze voedingsdeskundigen bestaat.


Mike

 
Vlees van grasgevoerde lokale dieren is het beste, aldus Killeen.

Verder zegt ze.. mocht dit vlees niet voorhanden zijn (of te duur) dan is supermarktvlees altijd nog beter dan géén vlees.

Hierover zijn de meningen op dit forum wel verdeeld denk ik. Wat brengt onze gezondheid meer schade toe: vegetarisme of de bio-industrie?

 
Vegetarisme. Ze heeft gelijk: beter supermarktvlees dan helemaal geen vlees.

Ik vond deze twee citaten nog interessant, voor de sporters onder jullie:

Quote:
The adrenal glands were not meant to sustain strenuous exercise, they were only meant to be activated for 2-3 minutes at a time (this is the sympathetic response, “fight or flight” and was only meant to be activated in life or death, eat or be eaten, situations.)


Quote:
Hunter-gather societies worked an average of 17 hours a week and did not overexert like agricultural societies did and like we do today.


Mike

 
Ik zie nu dat Pam Killeen absoluut geen onbekende is; ze is alleen mij tot nu toe onbekend. ;)

Er is een zeer positieve recensie van haar recente boek op de WAPF site: http://www.westonaprice.org/thumbs-up-reviews/addiction-the-hidden-epidemic-by-pam-killeen

Ze is ook te zien op YouTube: http://www.youtube.com/results?search_query=pam+killeen

Mike, wat precies houdt dat in, een slechte spijsvertering? Lekkende darmen? Foute darmflora? IBS? Ziekte van Crohn? Ik zie om me heen veel slechte eetgewoonten, maar ik zou (nog) niet direct weten hoe het zit met de spijsvertering van andere.

 
ALLE spijsverteringklachten, zowel gediagnostiseerd of ongediagnostiseerd: lekkende darm, IBS, dysbiose (verstoorde darmflora), regelmatig 'buikpijn', spastische darm, darmuitstulpingen (diverticulose), veelvuldige diarree, constipatie, etc.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.776
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan