Godsdienst

Dank je voor je verhaal. Mooi om te lezen. Ik heb me in Duitsland uitgeschreven, bij de gemeente van Baden-Baden. Mijn vader stond daar zelfs achter, omdat in Duitsland er automatisch een deel van je loon naar de kerk gaat. Ik deed zeer veel extra uren draaien en die werden extra zwaar belast. Mede door mijn gedachten over het geloof en dus deze zaak van het geld, heb ik me laten uitschrijven. Wel heb ik dus alles meegemaakt tot en met het vormsel toe. De pastoor kwam zelfs bij mijn ouders vragen of ik niet wilde zingen in het koor omdat hij van de meester gehoord had dat ik zo goed kon zingen. Nou, daar had ik geen zin in en heb dat niet gedaan. In Duitsland heb ik wel eens overwogen om het misschien toch in een koor te zingen, omdat ik die traditionele omgang met alles zo mooi vond. Maar ook niet gedaan.

Dorothé
 
Ik heb net deze tekst, die ik hierboven aanhaalde, gelezen.
http://henkenmialeene.org/conferenties/1989_-_de_mens_en_de_kosmos/de_mens_en_het_element_aard.html
Het lijkt me toch wel een goede tekst. Alleen weet ik niet wat buitenaards betekend, is het misschien de ziel die nog niet gereïncarneerd is en dus in de hemel is?
Tja, ik weet het niet en weet ook niet of ik in wedergeboorte moet geloven. Misschien wel als wedergeboorte van de zielsenergie. Misschien wordt er dit mee bedoeld. Voor de rest vind ik het toch wel mooie info en zou denken dat het kan kloppen. Ik zeg dit heel voorzichtig omdat ik het niet weet.

Dorothé
 
Geitenwollensokkensite: http://henkenmialeene.org/conferenties/1988_-_de_mens_een_fenomeen/waar_komt_de_mens_vandaan.html

Hier heb je ook je antwoord w.b. buitenaardsen.

Wel grappig: ik ben ook katholiek opgevoed en heb me al vroeg verzet, voor mijn tiende al.

Joost
 
He Joost, dank je. Ja dat is wel duidelijke koek. Zo duidelijk stond het niet in de door mij aangehaalde tekst. Nou, ik hoef de rest dan niet te lezen.

Leuk die ervaringen met de religiositeit.

Dorothe

 
Ik heb die lulkoek over verschillende buitenaardse oorsprongen voor verschillende rassen al zo vaak gehoord. Idiot alert!

Mike
 
Ja, dan was het duidelijk geweest. Maar in de door mij aangegeven tekst was het niet duidelijk of ze echt buitenaardsen bedoelen of de ziel nog buiten de aarde, vandaar. Op zich moet ik zeggen, is het wel een hele mooie tekst over moeder aarde. Er wordt zelfs gezegd dat de 5ster eigenlijk de 5 natuurelementen vertegenwoordigt( water-vuur-lucht-aarde-ether) en dat het in de occulte kringen is verdraaid tot het hoofd van de duivel.

Dorothe
 
Ik heb niks met religie, ik accepteer het dat andere gelovig zijn, maar voor mij is het niks.

Uit naam van je god/profeet aanslagen plegen terwijl er in elk heilig boek staat dat men niet zou doden...

Niet alleen de moslims, waarom denk je dat heel Amerika christelijk is (meer dan 70%)?
Omdat Europeanen uit naam van god Amerika veroverde.
Een priester die een machine zegent die bedoeld is om te moorden! Een priester die alle soldaten zegent en zegt dat ze naar de hemel gaan als ze vaderland verdedigen (en dus de vijand vermoorden). Dit gebeurd bij elk geloof, waarom kunnen we er niet gewoon mee stoppen, en elkaar respecteren?
Ik weet zeker dat ook god dat fijn zou vinden, ongeacht of het jouw god is.
 
Uit naam van je god/profeet aanslagen plegen terwijl er in elk heilig boek staat dat men niet zou doden…

Er staat ook dat je juist wel moet doden. Vandaar de "verwarring".
o.a 'doodt alles wat ademt' en uit een ander "heilig" boek o.a. 'doodt de ongelovigen'
 
Deze 13 pagina tellende topic is inmiddels afgeweken van de oorspronkelijke vraag/wens van de topic starter en een hutspot geworden...ik betwijfel of dat de bedoeling is geweest van de topic starter.

@ Pike , wat mij fascineert maar ook gelijkertijd zorgen baart is dat er mensen zijn die dergelijke onderwerpen keer op keer gebruiken om hun onderbuikgevoelens te uiten. Op zich heb ik geen moeite met mensen die hun mening op een respectvolle manier uiten, waar ik wel moeite mee heb is mensen die spreken over zaken waar ze totaal geen kennis van hebben en gelijkertijd doen alsof ze het wiel hebben uit gevonden.

Ik meen dat jij hier al eens eerder op aangesproken ben in een soortgelijke context. Ik hoor graag jou mening over zaken waar je kennis van heb verkregen, maar laat aub je mening achterwegen over zaken waar je totaal geen kaas van gegeten heb, je brengt daardoor alleen maar "verwarring en angst" onder de mensen.

Het lijkt me verstandig om weer terug te keren naar de oorspronkelijke vraag van de topic starter, dat zal hopelijk weer wat "rust" doen wederkeren.

Reiziger
 
@Reiziger

In diverse "religieuze" geschriften staat voldoende geschreven over geweld tegen ongelovigen of anders-gelovigen. Hieronder wat citaten uit de Talmoed, maar ik had een willekeurig ander religieus boek als voorbeeld kunnen nemen:

"De Joden worden mensen genoemd, maar niet-joden zijn geen mensen. Het zijn beesten." (Talmoed: Baba mezia, 114b)

"De akum (niet-jood) is als een hond. Ja, de geschriften leren ons aan de hond meer eer te betonen dan aan de niet-jood." (Ereget Raschi Erod. 22 30.)

"Zelfs hoewel God de niet-Jood schiep zijn het nog altijd dieren in menselijke gedaante. Het is niet gepast voor een Jood om te worden gediend door een dier. Daarom zal hij worden gediend door dieren in mensengedaante. " (Midrasch Talpioth, p. 255, Warsaw 1855.)

"Een zwangere niet-Jood is niet beter dan een zwanger dier." (Coschen hamischpat 405.)

"De zielen van niet-Joden komen van onzuivere geesten en worden varkens genoemd." (Jalkut Rubeni gadol 12b.)

"Hoewel de niet-Jood dezelfde lichaamsbouw heeft als de Jood, verhouden ze zich tot de Jood als een aap tot een mens." (Schene luchoth haberith, p. 250 b.)

"Als u eet met een niet-Jood, het is hetzelfde als eten met een hond. " (Tosapoth, Jebamoth 94b.)

"Als een Jood een niet-Joodse dienaar of dienstmeid heeft die sterft, moet men geen sympathie voor de Jood betonen. U behoort tegen de Jood te zeggen: "God zal 'uw verlies' vervangen, net zoals een van zijn ossen of ezels zou zijn gestorven"." (Jore dea 377, 1.)

"Geslachtsgemeenschap tussen Ongelovigen is als geslachtsgemeenschap tussen dieren." (Talmud Sanhedrin 74b.)

Met "Ongelovigen" (Engels: 'Gentiles', Hebreeuws: 'Goyim of Goijim) wordt bedoeld: niet-Joden, met name Christenen en Moslims.

"Het is toegestaan het lichaam en het leven van een Ongelovige te nemen." (Sepher ikkarim III c 25.)

"Het is de wet om iedereen te doden die de Torah ontkent. De Christenen behoren tot de ontkenners van de Torah. " (Coschen hamischpat 425 Hagah 425. 5.)

"Een ketterse Ongelovige mag u met uw eigen handen doden. " (Talmud, Abodah Zara, 4b.)

"Iedere Jood die het bloed verspilt van de goddelozen (niet-Joden), doet hetzelfde als het brengen van een offerande aan God." (Talmud: Bammidber raba c 21 & Jalkut 772.)


http://uwkeuze.net/Artikelen/Verrijk%20uw%20kennis/Citaten%20uit%20de%20Talmoed.html

Wat is hier onduidelijk aan?

Het gevaar wordt gevormd door de mensen die dit soort boeken letterlijk nemen plus de mensen die gematigde gelovigen tot diezelfde groep rekenen en aanvallen.

Religie is de ultieme mindcontrol.

Mark
 
@ Mark,

Wat heeft dat te maken met de boodschap die ik aan Pike probeer over te brengen?

Ik zit hier niet te wachten op eeuwigdurende discussies waar we toch niet uitkomen, als dit een poging is tot...vandaar mijn afsluitingsboodschap in het vorige bericht.

Reiziger
 
Bedankt Mark, hoef ik het gelukkig niet meer allemaal op te zoeken.
Heb er nog wel eentje:
Deuteronomium 17: 2-7
Straf op afgoderij
...As het dan waar blijkt, als het feit vast staat, als deze gruwel in Israel bedreven is, dan zult gij de man of de vrouw die deze wandaad bedreven heeft , naar de poort brengen, die man of die vrouw
en gij zult ze stenigen, ZODAT ZIJ STERVEN.

Doodt aan de ongelovigen anyone?
 
@ Pike , wat mij fascineert maar ook gelijkertijd zorgen baart is dat er mensen zijn die dergelijke onderwerpen keer op keer gebruiken om hun onderbuikgevoelens te uiten

Waar heb jij het over? Welke "onderbuikgevoelens" ?
Doe eens even normaal man.



Ik meen dat jij hier al eens eerder op aangesproken ben in een soortgelijke context. Ik hoor graag jou mening over zaken waar je kennis van heb verkregen, maar laat aub je mening achterwegen over zaken waar je totaal geen kaas van gegeten heb, je brengt daardoor alleen maar “verwarring en angst” onder de mensen.

Ik geef mijn mening over wat ik wil, wie ben jij om te beslissen waar anderen 'geen kaas van gegeten hebben'?
En lees de reactie van Mark nog een keer. Misschien begrijp je het dan wel.

 
@Reiziger

Jij spreekt Pike aan op het feit dat hij vanuit onderbuikgevoelens zou spreken en geen kennis van zaken zou hebben op dit gebied. Ik onderbouw Pike z'n bericht met diverse citaten uit de Talmoed, dus het heeft er alles mee te maken.

Wat probeerde je Pike dan te vertellen?

Mark

 
@ Mark,

Je leest niet goed wat er staat, dat ik Pike aanspreek betekent niet dat ik hem daar expliciet mee bedoel. Des te opmerkelijk vind ik dat jij alleen het "onderbuikgevoelens" verhaal er er uit gepikt en "de rest van mijn boodschap compleet negeert".

Daar slaan we gelijk de spijker mee op de kop, dat is PRECIES wat Pike en consorten doen met teksten uit een boek!

Reiziger
 
@Reiziger,

Lees je eigen bericht nog maar eens terug. Je hebt het over onderbuikgevoelens en dan schrijf je dit aan Pike:

Ik meen dat jij hier al eens eerder op aangesproken ben in een soortgelijke context. Ik hoor graag jou mening over zaken waar je kennis van heb verkregen, maar laat aub je mening achterwegen over zaken waar je totaal geen kaas van gegeten heb, je brengt daardoor alleen maar “verwarring en angst” onder de mensen.

Je hebt het hier dus wel expliciet over Pike.

Mark


 
Daar slaan we gelijk de spijker mee op de kop, dat is PRECIES wat Pike en consorten doen met teksten uit een boek!

Pike en consorten!!!??
Het wordt steeds 'leuker' met jou.

 
Wat ik eerder heb verteld, zuig ik niet uit m'n duim,

In "voedingsadviezen uit de geschiedenis" heb ik de volgende woorden van Pike even voor het gemak gequote, de beste man gaat opeens over zaken spreken die mijn inziens niks met het topic te maken hebben, "onderbuikgevoelens" is hier dus wel degelijk gerechtvaardigd om te benoemen. Tevens word hij daar ook door een forumlid aangesproken, het is dus niet iets wat ik ALLEEN constateer.

Lees de bijbel zelf maar eens dan kan je zelf zien dat er ondubbelzinnig wordt opgeroepen door god om mensen af te maken. Hetzelfde staat ook in de koran.
Leuke poging om de bijbel en koran er wat beter uit te laten komen maar laten we wel even realistisch blijven.


Ik stel gewoon vast dat er in al die heilige boeken opgeroepen wordt tot het vermoorden van niet gelovigen.

Ik vind het gewoon zeer ongeloofwaardig dat Pike alle religieuze boeken heeft gelezen, laat staan dat hij ze in de juiste context begrijpt. Ik spreek hem dus aan op zijn onwetendheid en arrogante houding!



 
Ik vind het gewoon zeer ongeloofwaardig dat Pike alle religieuze boeken heeft gelezen, laat staan dat hij ze in de juiste context begrijpt

Oke, de boeken van de grote drie religies dan zo goed? En je kan dat zelf lezen ook lezen en ja ik heb dat ook zelf gelezen.
En begin nou niet te drammen over context. Je moet wel heel goed zoeken om daar een hele andere context in te zien.



Ik spreek hem dus aan op zijn onwetendheid en arrogante houding!


Als iemand een andere mening heeft is dat nog niet onwetend en arrogant!
Dat jij je opstelt als een soort religieuze leraar is wel heel erg arrogant.



de beste man gaat opeens over zaken spreken die mijn inziens niks met het topic te maken hebben, “onderbuik gevoelens” is hier dus wel degelijk gerechtvaardigd om te benoemen

Het had wel met een reactie van iemand te maken in dat topic en dan nog ga jij nu ook ineens bepalen dat mensen niet van onderwerp mogen veranderen in een topic?
Wat zijn die "onderbuik gevoelens" dan wel niet volgens jouw alwetendheid betreffende mijn persoon?
 
@ Mark,

Als je geen genoegen neemt met wat ik verduidelijkt heb over "onderbuikgevoelens" dan kan je je in alle bochten gaan blijven wringen om je echo te redden, maar dan ben ik met jou uitgesproken.

@ Pike, je bent het typische voorbeeld van een persoon die hard schreeuwt, maar de benen neemt als het heet onder de voeten word.

Bij deze sluit ik de discussie, aangezien ik het tijdverspilling vind om te discusseren met personen die onredelijk en egoïstisch zijn.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.480
Berichten
506.197
Leden
8.637
Nieuwste lid
nataliedje
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan