Quote:
geloof is verspreid door middel van oorlog en onderdrukking
Ga jij vandaag de dag naar het Amazonewoud in Brazilie en ontmoet een inheemse stam die niet in contact staan met de buitenwereld zal je daar geen Koraan of Bijbel zien bij die mensen
Een mooier voorbeeld kan ik niet geven.
Je maakt een ernstige denkfout, die ik bij deze graag wil corrigeren. Waar jij het over hebt is
georganiseerde religie aan de hand van een boek. Dit wordt als politiek onderdrukkingsmechanisme ingezet en heeft in werkelijkheid weinig tot niets met religie te maken. Natuurvolkeren waren echter diep spiritueel. Hier een mooi citaat uit het boek van Price:
Quote:
De cultuur en de beschaving van de blanke zijn materieel van aard. Zijn maatstaf voor succes is: “Hoeveel eigendom heb ik voor mezelf vergaard?”
De cultuur van de roodhuid is spiritueel van aard. Zijn maatstaf voor succes is: “In hoeverre ben ik dienstbaar geweest voor mijn volk?”
De beschaving van de blanke is een mislukt experiment. Zij valt zichtbaar om ons heen uiteen. Zij heeft op alle fronten gefaald. Wie afgaat op resultaten, kan deze stelling onmogelijk weerspreken.
Spiritualiteit is zo oud als de mensheid zelf. De denkfout die je maakt is door je af te keren van georganiseerde religie dan ook meteen alle vormen van spiritualiteit af te wijzen. Wie zich verbindt met de schepping - en dat doe je automatisch als je je op deze manier met voeding bezighoudt - moet erkennen dat er ook een schepper is, of je deze nu een macht, kracht, energie, frequentie, trilling, intelligentie of wat dan ook noemt. Al dit moois en goeds kan nl. niet door toeval tot stand zijn gekomen, zoals de darwinisten ons willen wijsmaken. Dit hebben we al van het begin af aan geweten.
Laat je niet despiritualiseren! Dit is een van de doelen van de elite, die niets liever wil dan dat we allemaal niet-gelovende atheisten of agnosten worden. RobinAlexander, ik heb je al eerder hierop proberen te wijzen
hier:
Quote:
Despiritualisering en demythologisering van de mensheid
Mike