glutamine - l-glutathion

Glutathion supps zou ik niet gebruiken tenzij ze speciaal geprepareerd zijn in een liposomale vorm. En dan nog moet je je afvragen of ze het werk wel doen.
Dit zijn over het algemeen vrij dure supplementen.
 
Pike het gaat toch altijd om de voorlopers van glutathion zoals cysteine en glycine, voor zover ik had begrepen bevat rauw een hoger gehalte aan deze voorlopers en dat verhitten het aandeel verminderd.
 
Ik had wel eens gelezen dat ALA (alpha-lipoic acid), wat gebruikt wordt in Cutler's kwikontgiftingsprotocol, de hoeveelheid glutathion in je lichaam doet toenemen. Nog eens gezocht en er zijn inderdaad meerdere studies die dat concluderen.

Deze bijvoorbeeld:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18315507

The mean blood total glutathione level in ALA-supplemented subjects was significantly elevated after 6 months (1.34+/-0.79 vs. 0.81+/-0.18 mmol/L) compared to insignificant change (0.76+/-0.34 vs. 0.76+/-0.22 mmol/L) in the placebo group (ALA vs. placebo: p=0.04).

ALA wordt ook door het lichaam aangemaakt in kleinere hoeveelheden.
 
Toch maar weer aan de rauwe spinazie en fruit?

Verder staan er op het lijstje: tomaat, aardappel en asperges. Zo zie je toch maar weer dat de volgens dit forum 'verboden' voedingsmiddelen toch nog iets goeds bevatten. Dat maakt het leven weer een slagje ingewikkelder :D
 
Heksje,
Bottenbouillon en magnesium zijn ook een manier om je glutathion te verhogen cq normaliseren. Je hebt daarvoor wel voldoende ATP nodig en voor de ATP weer genoeg schildklierhormoon.
Misschien kan je wel tegen biologische, grasgevoerde en vooral rauwe whey?





Pike het gaat toch altijd om de voorlopers van glutathion zoals cysteine en glycine, voor zover ik had begrepen bevat rauw een hoger gehalte aan deze voorlopers en dat verhitten het aandeel verminderd.

Zou kunnen dat na verhitten het minder wordt maar in vlees zit als het goed is genoeg cysteine. Volgens Ray Peat is cysteine heel belangrijk maar een teveel aan cysteine, zonder glycine (bottenbouillon), heeft een negatief effect op de schildklier.
Daarom is het ook zo belangrjk om het hele dier te eten en niet alleen spiervlees.
 
Voor glutathion hoef je geen rauwe spinazie te eten Heksje en zuur fruit is echt geen no-no, ook niet volgens de richtlijnen die op dit forum zijn ontstaan. Niks ingewikkelds aan hoor.

Ik eet niks meer zonder bottenbouillon Pike, bottenbouillon/gelatine en vet gaat hier overal doorheen, ik zit geramd ;)
 
Ik hoef ook niet perse supps te hebben, bedoelde gewoon of er een soort standaard samen stelling te maken is wat mensen te adviseren is die niet goed ontgiften.

Als ik het zo leest is dit de basis van schoon worden, de presentator van dat filmpje in topic schildklier vind al die kuurtjes zelfs onzin als ik het goed begrijp!
Glutation is het om te doen.

Glutamine Word veel gebruikt door van alles in het lichaam en ZEKER in stress tijden!
Dit aminozuur is dus zeer aan te raden bij iemand die slecht of zelfs niet ontgift.

Cysteine krijgen we vast wel voldoende uit voeding en is dus ook niet wenselijk teveel te hebben.

Pike , je zegt dat voor het verhogen van glutation ATP nodig is, dit is er natuurlijk altijd wel maar de vraag is of er genoeg is.
Voor meer ATP moet, ik neem aan T3 in de cellen opgenomen worden.
Maar de cellen zijn vaak verstikt volgens die presentator, dus dat is een virsuele cirkel..

Wat betreft voeding die genoemd word voor glutation, ik denk niet dat dat genoeg toerijkend is omdat sommige al lange tijd genoeg vlees eten en of melk drinken.

Vind het trouwens ook apart dat verhitting eiwitten zou doen verdwijnen.. kan zijn hoor maar ik dacht dat dat alleen met enzymen en water oplosbare vitamine s zo was.
 
Niks ingewikkelds aan hoor.

Nou toch een beetje wel als je lijf niet veel voeding meer accepteert. Het is zaak om aan de voedingsstoffen te komen, maar het is de vraag hoe je deze voldoende binnen kunt krijgen zonder dat je weerstand er tegen in het geweer gaat.

De basis"regels" zijn behoorlijk simpel, maar veel mensen kunnen deze vorm van eten niet meer aan en dat maakt het zo ingewikkeld. Het liefst pak ik gelijk rauwe melk en drink dit. Het heeft vele goede eigenschappen, maar helaas zitten er ook keerzijdes aan. Net als bij alle voedingsmiddelen. En dat is ook wat ik bedoel te zeggen; tomaten zijn een no-go maar er zitten toch ook goede stoffen in. Ik denk dat dit met een hoop voeding zo is.

 
Ja Heksje, dat lijkt mij ook lastig als je lijf de goede voeding gewoonweg niet verwerkt krijgt. Ik reageerde echter op de gecompliceerdheid die jij nog steeds ervaart als er in jou ogen tegenstrijdige informatie langs komt. Tenminste zo las ik het, wat ik doe is het langs de meetlat van traditie leggen en spinazie wordt in oude kookboeken gekookt. Daar staan sowieso weinig salades in ;)


 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.875
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan