glucose van 6,5

debje_b

New member
Ik had laatst mijn bloed laten prikken en zag dat mijn glucose 6,5 was, het was overdag geprikt.

de huisarts zegt dat het goed is, mij lijkt het an de hoge kant,

Heeft iemand er verstand van?

 
Zegt niet zoveel! Een nuchtere test is veel betrouwbaarder. Trouwens je dokter kan onmogelijk weten of 6,5 laag of hoog is als hij niet gevraagd heeft wat je hebt gegeten, hoeveel en wanneer?

 
Is veel te hoog. 6 is nog te hoog. 5 hoort het maximum te zijn, ook al heeft de arts geleerd dat dit 6 is.

Mike

 
oke maar koolhydraten eet ik amper, stress heb ik laatste tijd wel,

op internet staat dat tot 8 normaal is,

 
ik begin de dag nu met een ijzertablet en biologische aceroala poeder om mijn ferritine op peil te brengen, dan een half uur later neem ik chlorella en spirulina in water met keltisch zeezout, dan vaak 2 eieren gebakken of gekookt, tussendoor een zuurdesembroodje met avocado en olijfolie en rauwkost, savonds 1 opscheplepel rijst of spelt spagetthi, groenten en vlees allemaal biologisch, tussen door thee met een stukje gember, plakje worst, een eitje, lijkt me toch niet echt dat daar je glucose van omhoog schiet?

 
Stress wordt veroorzaakt niet alleen door emotionele stressoren, maar ook door lichaamsvreemde substanties, zoals anorganisch ijzer (ijzertabletten) dat zich opstapelt in de lever en deze langzaam vergiftigt. Pasta is trouwens geconcentreerd zetmeel, van welk graan het ook gemaakt is.

Mike

 
Quote:
k begin de dag nu met een ijzertablet



Je kunt beter lever eten dan ijzer tabletten nemen. En als het je lukt rauwe lever.

 
Debje laat eens nuchter je bloedwaarde meten. Je kunt ook zelf een apparaatje kopen bij de apotheek, kost volgens mij 10 euro. Kan je zelf rustig met een nuchtere maag je bloedwaardes meten, doe dit een aantal dagen. Zit je tussen de 3,8 en 5 dan zit je goed..

 
hey boschje,

ik lees idd veel over lever eten, maar ik ben heel lang vegetarier geweest en eet nu sinds dit jaar weer vlees, ik moest er even nog niet aan denken, maar ik wil snel mijn ferritine op peil hebben, bij ons in de buurt is de biologische slager de groene weg, kun je daar de varkenslever vandaan halen? ik begreep in een eerder topic dat rundervlees beter was bij zulke slagers omdat je niet helemaal goed weet wat een varken te eten krijgt, maar de smaak van varkenslever is minder sterk dan die van runder heb ik me laten vertellen, dus begin ik liever met een varkenslever... brrr hahaha

 
hay ivo,

mijn huisarts vind het goed dus hij wilt het me niet laten prikken, maar als zo een apparaatje maar 10 euro is is dat wel een goed idee idd. dankjewel

 
Vegetariers hebben heel vaak ijzertekort en B12-tekort. De best opneembare vorm is (helaas voor jou) heem-ijzer, oftewel: ijzer in bloed.

Mike

 
oke oke ik moet aan de lever 8O

denken jullie dat de varkenslever van de groene weg slager van goede kwaliteit is?

 
Ja, ik heb vorig jaar zelf eens zo apparaatje gekocht. Vroegen ze aan mij of ik diabetes had? Niet dat ik weet antwoordde ik. Maar daar ga ik snel achter komen zei ik.. Keken ze heel raar bij! ;-)

 
Pffff, zou het niet meer weten. Maar in ieder geval niet hoog of laag. Dacht iets van 4 ofzo

 
Kalfs of lamslever is ook minder sterk van smaak dan runderlever.

Ik eet het iedere ochtend rauw, verwerkt in een kefirsmoothie.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.812
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan