glucose van 6,5

Ik ga het gewoon heel fijn snijden en dan maar rauw innemen zonder te kauwen hihihi

Morgen even de groene weg slager bellen. ;-)

Ahhhh Kalfslever klinkt zo zielig

 
Nuchter net nadat je wakker bent is je bloedsuiker spiegel veel lager dan 6,5 die in de middag was gemeten

 
Ook ik hou van dieren en heb een hele poos vegetaisch gegeten. Me erover heen gezet.

Ik eet met dankbaarheid en respect voor het dier zijn vlees.

 
Boschje, ja ik snap het, zo doe ik het nu ook dankbaar zijn voor het dierlijke eten.

Ivo die glucose die mijn huisarts heeft geprikt zegt dus idd helemaal niks,

 
vorig jaar heb ik uitgezocht hoe het zit met "de groene weg" slagerijen.

Bij ons in de buurt, ontdekte ik, zit zo'n boer. Zij houden de moedervarkens/zeugen buiten in de modder en de biggen komen niet buiten. Ze hebben wel een stal met stro en "speelgoed" en krijgen volgens mij een brok gevoerd op basis van granen. Het soort varkens zijn degenen die ook in de bio-industrie zitten.

Zelf haal ik varkensvlees bij www.frankenfrij.nl. Alle varkens (heel kleinschalig) kunnen zomer en winter binnen en buiten zijn. Buiten hebben ze een wei met modder en plassen en beetje gras.

Ze krijgen wel een biologische brok gevoerd op basis van granen.

Het gebruikte soort is Mangalica(Hongaars wolvarken) gekruist met Duroc.

Mangalica zit van nature in de juiste verhouding vetzuren. Omdat klanten het vlees niet te vet willen kruist Diana Saaman de varkens. Ondanks dat is het vlees veel vetter dan van een "normaal" varken.

Zij lobbyed ook bij de overheid voor een beter leven voor varkens. Dat is echt haar ding.

Het vlees is niet duur, je betaalt ongeveer 7,50 euro per kilo bij minimale afname van een kwart varken (ongeveer 25 a 30 kilo) Je kan ook kleinere pakketten bij haar bestellen maar dan is het iets duurder. Er staat ook een prijslijst op haar website.

 
Oké wat erg dat de varkens het dan niet goed hebben bij de groene weg slagers, ik dacht dat ze het bij boeren im de omgeving weg halen. Als ik daar bestel hoe komt het dan aan? Bevroren?

 
paarde lever, bestaat die ook.

paarden zijn graseter en lopen zeer vaak buiten.

varkens niet, die krijgen alleen brokken, waar veel soja in zit.

soja is niet goed.

 
nou ik zit nu te gruwelen aan me lever hoor hihihi,

gebakken in ui en knoflook,

rauw gaat me echt niet lukken, zit er gebakken ook nog veel ijzer in?

 
Vandaag dan mijn glucose nuchter geprikt, deze was 5, dat is toch hoog? Helemaal omdat ik geen koolhydraten eet, heel soms wat boekweit om een wrap van te maken, verder ben ik zo gegroeit in deze eetstijl dat ik geen behoefte meer heb in brood enz, mijn arts vind deze waardes normaal, ik heb pcos dat heeft te maken met insuline resistentie, ik heb daarmee groter risico op diabetes, iemand tips on glucose nog lager te krijgen? Doordat ik insuline resistent ben maken mijn bijnieren te veel mannelijke hormonen aan, waardoor ik acne en haaruitval heb, vreselijk vind ik zelf. Dus die glucose moet lager!

 
ik kan mijn suiker testen door een vinger tegen me wang te drukken. Als ik druk/spanning voel op mijn oor dan is mijn suiker niet goed geweest. Nu eet ik koolydraatarm en spanning op mijn linker gezichtshelft bij mijn oor is en blijft weg. Het zijn soms de kleine dingetjes waaraan je kunt merken dat je niet helemaal in orde bent. Dit soort dingetjes heeft een huisarts niks aan.

Naast brood zou ik ook geen rijst eten. Vaak adviseren de diatisten, of wie dan ook, om silver vlies rijst te eten maar zelfs dat is te veel. Ik heb hypoglycemie en volg koolydraatarm dieet. Het dieet werkt goed om de suikerspiegel stabiel te houden.

Ik slik ook nog choom tabletten. Choom, zink, magnesium is goed om de suikerspiegel beter te regelen, maar ik weet niet of die pillen goed worden opgenomen. Probeer in iedergeval die stoffen binnen te krijgen, en de stoffen die ze afbreken te minderen.

 
Ik gebruik appelazijn en kaneel en geelwortel, 3 keet per dag voor de maaltijden en ik eet ongeveer om de drie uur iets..

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.555
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan