gif-vrij stelt zich voor

Ah juist, ik zie dat ik het fout gelezen heb. Je hebt bioresonantie gehad en je bent bij Velthuis geweest. Excuses voor mijn verwarring :)

Het zou mij niet verbazen als er uit de Mindlink test weer andere klachten c.q. oorzaken komen dan de eerdere tests. Er is inmiddels alweer wat tijd verstreken sinds de vorige tests en dat kan betekenen dat er nu 'nieuwe' dingen boven komen die eerst niet speelden. Het is allemaal een grote keten en de schakels die toen stuk waren hebben wellicht de andere schakels verzwakt. Deze laatsten kunnen dan later 'spontaan' aan het licht komen.

 
Naar mijn behandelaar is het ook al een uur rijden en dan kan ik nog naar een tandarts waar ik een uur voor moet rijden. Als ik al de tijd en auto tot beschikking heb. Liefst gewoon eentje in de buurt. Ik wacht dan nog wel even ermee,financieel is het ook een probleem. Ik ga wel eens kijken of ik bij iemand in de buurt kan testen op amalgaam/kwikbelasting. Is bioresonantie dan goed of kan ik dan beter een andere test doen?

 
Waarom zou je je geld uitgeven aan een bioresonantie Sampje? Je hoeft niet te testen op kwikbelasting want het amalgaam geeft allang gif af en dat wordt alleen maar erger. De belangrijkste stap is die troep uit je mond halen.

 
De laatste maanden niet echt meer actief geweest op dit forum. Probeer wel regelmatig te lezen maar merk als je dat niet dagelijks doet dat het lastig is om het bij te houden.

Sinds 2 maanden heb ik weer een baan na 4 jaar thuis te zijn geweest. 3 dagen per week bij een makelaarskantoor. Ik heb het erg naar mijn zin, dus positieve energie. Verder ben ik er achter gekomen dat de rauwe melk, die ik veelvuldig dronk, toch voornamelijk de boosdoener is van mijn vermoeidheidsklachten en eczeem op bepaalde plekken. En ik moet bekennen dat door het schrappen van de rauwe melk en mijn nieuwe baan het WAPF eten niet altijd meer voor 100 % lukt.

De afgelopen jaren is mijn geestelijke gezondheid aanzienlijk vooruitgegaan. Door mijn angststoornis slikte ik al jaren Seroxat 40 mg per dag. Door WAPF te eten heb ik dit eindelijk kunnen terugbrengen wat nooit eerder is gelukt. Mijn behandelaar vindt het ook opmerkelijk. Ik zat nu op 7,5 mg per dag. Het afbouwen gaat geleidelijk met nu maar 1,5 mg per 3 maanden naar beneden.

Echter de laatste maand kwamen er weer klachten. Tintelend gevoel, angstmomenten, zweten etc. Deze klachten heb ik nooit eerder gehad met afbouwen. Ik zelf wijt het aan het afbouwen, mijn behandelaar zegt dat het komt omdat ik nu mijn grens hebt bereikt met afbouwen en dat ik nu dus niet verder kan afbouwen. Ik bleef dus op 7,5 mg maar ineens werden de klachten erger. Ik voelde me echt ellendig en lag 's nachts weer geregeld wakker en kreeg het niet meer onder controle. Ben weer magnesiumcitraat gaan nemen maar dat hielp maar eventjes en ik ben weer adrenal gaan slikken. Ik moest dus weer terug naar 10 mg en dat hielp direct maar ik baalde verschrikkelijk. Nu na twee weken 10 mg beginnen sommige klachten weer op te spelen, tintelend gevoel, druk in mijn hoofd, wakker liggen, zweten etc. Zit gelukkig nu weer bijna volledig op WAPF. Mijn behandelaar zegt dat als dit zo blijft ik weer terug moet naar 15 mg omdat het anders niet goed kan gaan.

Toch probeer ik te begrijpen waar dit nu vandaan komt. Mijn behandelaar zegt uiteraard dat ik door erfelijke omstandigheden niet genoeg serotonine aanmaak en dat ik daarvoor de seroxat nodig heb. Maar tegenwoordig weten we wel beter.

Ook ben ik er achter gekomen dat mijn werkplek zich op 100 meter afstand van een grote zendmast bevind. Ik kan ook niet tegen Wifi. En nu dus heel dicht bij een zendmast. Mijn klachten zijn inderdaad begonnen sinds ik weer werk. Die zendmast zou dus weer een aanslag kunnen zijn op mijn bijnieren.

Dus er zijn een aantal mogelijke oorzaken
- afbouw verschijnselen of echt serotonine tekort (?)
- Zendmast
- het gevolg van niet goed WAPF eten en rauwe melk schrappen
- en 2 maanden geleden ook verstandskies getrokken en laatste amalgaan vulling verwijderd bij Peter Dros.
Of een combi van dit alles.

Weer een heel verhaal, maar ben zoekende naar een oplossing. Wie weet heeft 1 van jullie een idee of tip in deze.
 
hoi Gif-vrij,
fijn voor je, weer een baan en ook nog naar je zin.
Ik denk dat symptonen nooit door 1 iets zijn maar een combi van zaken waar je elke dag aan blootgesteld wordt.
Echter hier lijkt wel of de zendmast de trigger is.
Er schijnen op het gebied van electrosmog allerlei hulpmiddelen te zijn die helpen om jouw omgeving te neutraliseren.
Hayo Bol is zo iemand die daar oplossingen voor heeft, misschien kan je hem of een soortgelijk werkend persoon vragen om hulp. hayobol.nl
 
Wat bij mij lijkt te werken is kokosolie suppleteren. Het gaat dan om de mct-vetzuren, die een gunstig effect hebben op je hersenen. Ik bouw zelf momenteel mijn ad af, en prober dit heel consequent bij te houden. Dus elke morgen een eetlepel kokosolie. Ik zeg niet dat je dan ineens van je opspelende problemen af bent. Maar als je toch al lasting vindt om WAPF te eten momenteel, is het in elk geval een gunstige aanvulling op de eetpatroon. Met altijd gunstig effect op je gezondheid. Zelfs als het niet concreet helpt tegen je angstproblemen.
 
@Marijan. Ik dacht zelf ook in eerste instantie aan de zendmast. Thuis heb ik alles laten controleren op electrosmog en wat hulpmiddelen ingezet. Maar voor mijn werk wordt dat wat lastiger. Hayo adviseert producten van floww. Ik zal me er nog eens verder in verdiepen. Bedankt voor de tip

@Meuzik. Goed idee, lijkt me een goede vervanger van de rauwe melk op dit moment. Het afbouwen van de ad ging echt heel voorspoedig en tot een maand geleden nergens last van gehad. Het was ook echt ineens binnen een week dat ik me zo raar ging voelen. Het rare is dat mijn klachten pas beginnen een paar uur nadat ik het medicijn heb ingenomen. Ik neem het 's avonds bij het eten. Vanaf ca. 11.00 uur 's avonds tot 11.00 uur de volgende dag had ik last. 's Middags had ik dan geen klachten. Toch typisch. In dat geval lijkt het op bijwerkingen van het medicijn.
 
De afgelopen tijd heb ik me verdiept in het endorfine/exorfine verhaal en het DPP IV enzym op de site van Exendo. Met name wat betreft zuivel denk ik toch echt dat daar het probleem zit. Als ik geen rauwe melk drink ben ik veel minder moe en heb minder eczeem klachten. Om toch aan mijn dagelijkse portie vet te komen ging ik dus zuurdesem/spelt brood eten met veel rauwmelkse boter. Echt heerlijk, maar volgens mij geeft dit dus toch ook weer klachten, doch niet zo erg als bij de rauwe melk.

Via Exendo kan je dit laten testen maar zo'n test kost € 272,=. Ook Marijn van Balans-Balans kan dit doen via kinesiologische spiertesten.
Volgens de site van exendo kan je een mogelijk DPP-IV enzym te kort ook thuis testen. Dit staat er op de site:

Een van de frequente vragen is: “Kan men op voorhand inschatten of iemand een ernstig DPP-IV enzym tekort heeft” Het antwoord is ja en nee. Het DPP-IV enzym filtert de proline-houdende eiwitten voor ze in de urine terecht komen. Bij mensen met een ernstig (renaal) DPP-IV tekort gebeurt dat niet, waardoor ze deze eiwitten uitplassen.

Hoe kan je dit op voorhand testen zonder kosten? Eet de dag voordien proline-houdende voeding, dit zijn alle exorfinen (gluten, zuivel, soja, spinazie) en rundsvlees (dit is géén exorfine!). Neem vervolgens ochtendurine nuchter en laat dit 24 à 48 uur in een koelkast staan aan 2°C. Gedurende deze tijd niet schudden. Vervolgens kijk je naar het bezinksel. Is er op de bodem een witachtige bezinksel, dan zijn dit de proline-restanten die niet door DPP-IV gefilterd zijn. Vervolgens het onderzoek aanvragen om te bepalen of de belasting uit voeding of micro-organismen komt (of beiden).

Opgelet, deze bezinkseltest geeft alleen weer dat er een DPP-IV probleem in de nieren is. Ten tweede, dit zijn meestal de casussen met een ernstige en complexe problematiek:

(auto) immuunaandoeningen
apneu, epilepsie
hormonale verstoringen (bv. prolactine, schildklier, geslachtshormonen, cortisol)
CVS/ME, burn-out, bijnieruitputting, MCS (meervoudige chemische overgevoeligheid)
autisme, ernstige onthechting (isolement gedrag), psychose, schizofrenie
anhedonie (het niet meer kunnen ervaren van vreugde), libidoproblemen
ernstige stressgevoeligheid, paniekaanvallen, angst- en slaapstoornissen
therapie resistente depressie

Vorige week hebben zowel mijn dochter van 16 als ikzelf deze thuistest gedaan.
Bij ons allebei was er witachtige wolkje onderin het potje te zin na 2 dagen in de koelkast te hebben gestaan. Wel toevallig bij alletwee, maar goed zij kampt ook met vermoeidheidsklachten en hormonale disbalans.
Ben benieuwd of meer mensen deze test hebben gedaan en wat het resultaat was?

 
@jhanne

Interessant dat jij ook zo'n wit wolkje had. Ik vraag me af of niet iedereen zo'n wit wolkje krijgt, daarom ga ik mijn jongste dochter vragen of zij deze test ook wil doen. Zij heeft namelijk nergens last van, dus dat moet een goede graadmeter zijn.

Vanaf vandaag ben ik begonnen om compleet alle vormen van zuivel te vermijden. We zijn pas halverwege de dag en ik mis nu al mijn roomboter (hoezo verslaafd). Kijken hoe lang ik dit nu ga volhouden en of het werkt.

Ik weet ook niet of ik nu in het wilde weg maar DPPIV moet gaan slikken. Ik twijfel of ik het verder moet laten uittesten want ik vind het nogal prijzig.
Zijn er mensen op dit forum die dit op eigen gelegenheid zijn gaan gebruiken en wat zijn de ervaringen?

Maar mocht ik het gaan gebruiken dan zal ik uiteraard laten weten wat het met me doet. Sowieso ben ik benieuwd wat het mij gaat opleveren als ik zuivel vermijdt. Volgens Exendo kan het 1 tot 4 weken duren voordat je echt kan merken of het beter gaat.
 
Ik gebruik ook DPP_IV enzym. Ik herkende me ook helemaal in het verhaal. Ik bleef ook een neiging hebben naar zuivel en gluten en die is over. Ik vraag me eerlijk gezegd wel af of ik dit ook kan bereiken met gewone enzymen, toen kon ik de kaas ook laten staan. Ik ben er ook lange tijd niet aan begonnen omdat het zo duur is. Ik slikte al Bio-kult en daar zit de bacterie die in het potje DPP_IV zit ook in alleen minder. Ik slik nu alleen het enzym er los bij en dat werkt ook en is veel goedkoper. Het kan zijn dat het zo langer duurt omdat er minder van deze specifieke van de bacteriën in zitten maar ik merk zeker vooruitgang.
 
de DPPIV vanExendo is het hoogst gedoseerd en hiervan hoef je maar 1 per dag te nemen. Mocht je deze willen bestellen met 5%korting kan je deze code invoeren bij je bestelling:MAR6539115780

Overigens is er net een nieuw product uit Rosmarinus optimum. Dit supplement heeft vele werkingen zoals: verminderen van de ontwenningsverschijnselen van een exorfinenvrij dieet en het ontgift kwik. Maar versterkt tevens het geheugen en helpt bij chronische vermoeidheid.

Als al zo snel de mist optrekt ..als je even zuivel weglaat heb je het bewijs wat zuivel doet in jouw lichaam. dat is duidelijk een tekort aan DPPIV enzym en duskan jouw lichaam de zuivel ( caseïne / caso morphin) niet afbreken en deze gaat naar de hersenen waar deze een morfine achtige werking heeft en je er moe van wordt en mistig in je hoofd.
 
In het topic van de leverreiniging schreef ik een tijdje geleden dit:

In eerdere berichten heb ik geschreven: als ik de lever ga ontgiften met kruiden, supplementen of leverreiniging dan komen daar heel veel afvalstoffen uit vrij. Het lijkt mij dat die afvalstoffen niet snel genoeg mijn lichaam verlaten waardoor ze weer in mijn systeem komen en dus bijv ook mijn bloedbaan. Zo ben ik mezelf dus weer aan het vergiftigen. In ieder geval zo voelt het. Ik krijg dus de afvalstoffen wel uit mijn lever maar niet snel genoeg uit mijn lichaam. Ik krijg met name hele erge huilbuien, heftige emoties en flinke irritaties.

@ Tanja, jij attendeerde me op de site de Poort. Hierin wordt veel geschreven over de ontgiftiging van de lever in fase 1 en 2.
Jij schreef:
Ik denk maar even hardop: Misschien dat de supplementen niet goed gekozen zijn? Mariadistel is alleen goed om te gebruiken als fase 1 niet te traag verloopt (mariadistel, maar ook kurkuma remt fase 1). Fase 1 kan gestimuleerd worden met bètacaroteen, vitamine C, vitamine B2 en E, bioflavoïden, zink, koper, selenium, magnesium en molybdeen. Dan zou je zelf al goed zitten met de vit C.

Inmiddels ben ik nog steeds flink aan het tobben. Met name de heftige emoties en huilbuien zijn met de regelmaat aanwezig en lijken niet te onderdrukken. Dan ineens is het weer over. Ook slaap ik regelmatig niet goed en en dan ‘s nachts tot zeker 3 uur wakker terwijl ik wel moe ben. Ik heb gemerkt dat als ik ‘s avonds bijvoorbeeld nog wat eet zoals een handje noten dit ook averechts werkt. Het voelt veel te zwaar boven in mijn buik waardoor ik ook weer wakker lig. Het beste is als ik s avonds na zessen niets meer neem.

Ik slik veel vitamine C maar dat blijkt niet voldoende. . De regelmatige glazen water met citroen in de ochtend blijken ook een grote trigger voor huilbuien. Dus ook hier mee gestopt. Net zoals de curcuma, grapefruit en eigenlijk alles wat ontgift.
Ik zou hier graag begeleiding in willen hebben of iemand die met me mee kan denken hierover. Het is toch ingewikkelde materie en kom er zelf niet goed uit. Dus wat wel/niet eten, welke supplementen zijn nodig etc. Ik wil graag weer controle over mezelf en natuurlijk wil ik ook van die vervuilde lever af.
Wie heeft er tips of suggesties. Ben echt een beetje radeloos momenteel.

Inmiddels gebruik ik voeding(stoffen) niet meer die bovengenoemde zaken triggeren. Ook geen lactose en gluten meer omdat ik hier zeer vermoeid van raak.
Nu las ik op de site van Saskia van As ook het artikel inzake de fase 1 en 2 van de lever. Daarnaast richt zij zich met name op de darm.

Ik heb haar net gebeld om te informeren of zij mij kan helpen c.q. begeleiden met het herstellen van mijn lever en darmflora.

Ik ben echt geschrokken van haar manier van praten. Ze onderbrak me voortdurend, vond haar nogal intimiderend en praatte tegen mij alsof ik een klein kind was die straf verdiend. Ze zei dat mijn probleem niet aan mijn lever ligt maar dat ik allergische reacties op voeding heb. Ze kan alleen helpen bij het samenstellen van een dieet die past bij mijn voedingintoleranties. Ze kan niets doen om de darmflora en/of de lever te herstellen met de juiste voeding en/of supplementen. Ze werkt TOTAAL NIET met supplementen.

Heeft iemand ervaring met haar? Ben echt benieuwd.
Gezien bovenstaande klachten ben ik echt wel radeloos en ben op zoek naar iemand die mij hierin kan begeleiden, ondersteunen adviseren etc.
Haar artikel inzake de faseverwerking van de lever gaf mij een positief gevoel, maar ze handelt er niet naar.
 
Net een berichtje geplaatst maar zie het niet voorbijkomen. Dus nog een keer.

Een tijdje geleden heb ik onderstaande gepost in het topic van de leverreiniging:


In eerdere berichten heb ik geschreven: als ik de lever ga ontgiften met kruiden, supplementen of leverreiniging dan komen daar heel veel afvalstoffen uit vrij. Het lijkt mij dat die afvalstoffen niet snel genoeg mijn lichaam verlaten waardoor ze weer in mijn systeem komen en dus bijv ook mijn bloedbaan. Zo ben ik mezelf dus weer aan het vergiftigen. In ieder geval zo voelt het. Ik krijg dus de afvalstoffen wel uit mijn lever maar niet snel genoeg uit mijn lichaam. Ik krijg met name hele erge huilbuien, heftige emoties en flinke irritaties.

@ Tanja, jij attendeerde me op de site de Poort. Hierin wordt veel geschreven over de ontgiftiging van de lever in fase 1 en 2.
Jij schreef:
Ik denk maar even hardop: Misschien dat de supplementen niet goed gekozen zijn? Mariadistel is alleen goed om te gebruiken als fase 1 niet te traag verloopt (mariadistel, maar ook kurkuma remt fase 1). Fase 1 kan gestimuleerd worden met bètacaroteen, vitamine C, vitamine B2 en E, bioflavoïden, zink, koper, selenium, magnesium en molybdeen. Dan zou je zelf al goed zitten met de vit C.

Inmiddels ben ik nog steeds flink aan het tobben. Met name de heftige emoties en huilbuien zijn met de regelmaat aanwezig en lijken niet te onderdrukken. Dan ineens is het weer over. Ook slaap ik regelmatig niet goed en en dan ‘s nachts tot zeker 3 uur wakker terwijl ik wel moe ben. Ik heb gemerkt dat als ik ‘s avonds bijvoorbeeld nog wat eet zoals een handje noten dit ook averechts werkt. Het voelt veel te zwaar boven in mijn buik waardoor ik ook weer wakker lig. Het beste is als ik s avonds na zessen niets meer neem.

Ik slik veel vitamine C maar dat blijkt niet voldoende. . De regelmatige glazen water met citroen in de ochtend blijken ook een grote trigger voor huilbuien. Dus ook hier mee gestopt. Net zoals de curcuma, grapefruit en eigenlijk alles wat ontgift.
Ik zou hier graag begeleiding in willen hebben of iemand die met me mee kan denken hierover. Het is toch ingewikkelde materie en kom er zelf niet goed uit. Dus wat wel/niet eten, welke supplementen zijn nodig etc. Ik wil graag weer controle over mezelf en natuurlijk wil ik ook van die vervuilde lever af.
Wie heeft er tips of suggesties. Ben echt een beetje radeloos momenteel.


Vanmorgen heb ik contact gezocht met Saskia van As omdat zij op haar site ook een artikel had over de fase 1 en 2 werking van de lever.
Ik ben echt geschrokken van haar manier van communiceren. Ze sprak heel dwingend, onderbrak me voortdurend en praatte tegen me alsof ik een klein kind was die straf verdiend. Ik vond het nogal intimiderend. Zat half te huilen aan de telefoon, ze gaf me het gevoel dat ik niet wijs was.

Ze gaf aan dat als ik die klachten had dat dat niet komt door de lever maar dat ik allergisch ben voor bepaalde voeding. Zij kan mij alleen helpen met het elimineren van voeding die bij mij klachten geeft. Dat weet ik in principe zelf wel.
Ze kan mij niet helpen om mijn lever en darmen te verbeteren, ze werkt ZEKER NIET met supplementen.

Iemand ervaring met haar?
Ik ben echt op zoek naar een deskundige die mij kan helpen c.q. begeleiden, maar voel me tot haar niet echt aangetrokken.
 
Ik heb ooit wel eens een bezoek aan haar gebracht. Ze heeft ook boeken geschreven.
Waarschijnlijk ook in de Bib te vinden. Ik vond haar manier van communiceren ook niet prettig.
Arts Beunk in Haarlem lijkt me wel wat. Maar hij is wel duurder dan anderen. Kijk eens op zijn website.
 
@liesje
Dank voor je reactie. Ben ik gelukkig niet de enige die haar manier van communiceren niet prettig vindt.

Ik zoek eigenlijk iemand die bekend is met de faseverwerking van de lever, aangezien veel van mijn klachten daar vandaan komen. Saskia van As heeft een artikel daarvan op haar site, maar ze zegt dat als je niet tegen bepaalde voedingsmiddelen kan dit een allergische reactie is en geen verstoring in de faseverwerking van de lever. Vond het vreemd dat ze dit zij omdat ze wel een artikel hiervan op haar site heeft staan.
We blijven zoeken.
 
Gifvrij een stukje terug op dit onderwerp wordt gesproken over de melk.
Ik had als baby al jeukbultjes en later ook veel jeugdpuistjes t/m mijn 50e denk ik maar geen darmklachtn. . Ik was toen bij een andere arts en die zei je hebt een koemelkallergie.
Na 2008/2009 (operatie) speelde dat weer heel erg op. Toen kreeg ik ook diaree er door en direct puistjes als ik te veel binnenkrijg.
Dus nu ben ik heel konsekwent, nu neem ik roomboter van de geit en kaas/melk.
Ik heb laatst gewoon 10 pakjes besteld bij de Jumbo want tegenwoordig zie ik het niet in de winkels liggen maar het is er wel. .
Mijn kleindochter had ook exceem, kan via mijn dochter ook koemelk geweest zijn. Dat ik het gewoon doorgegeven heb. Ik denk dat ik het van mijn vader heb, we hebben allemaal nooit geweten dat koemelk speelde.Dus bij jou kan er best een allergie spelen, koemelk en misschien ook nog gluten
 
Liesje, mag ik je adviseren om de video van Tony Let's Talk About Glyphosates te gaan bekijken. In de eerste 15 minuten geef hij o.a. ook zijn mening over gluten.
 
@Liesje
Ik heb jaren rauwe melk gedronken maar dat ging ook niet meer.
Inmiddels al 1,5 jaar volledig suikervrij, glutenvrij, lactosevrij en alcohol vrij.
Mijn zware vermoeidheid is weg en 35 kg afgevallen (wat eerder nooit lukte).
Mijn vermoeidheid kwam echt doordat ik de lactose en gluten niet goed kon verteren.
Nu het laatste stukje nog. Ik heb ook nog steeds last van exceem en kan niet goed tegen bepaalde kruiden en voedingsmiddelen. Er zit dus nog wel iets. We blijven zoeken.
Verder ben ik EHS. Ik kan niet tegen Hoog Frequente straling zoals Wifi en 4G. Wordt daar echt ziek van.
SOms overweeg ik om het GAPS dieet te gaan doen om zo te proberen alles binnenin weer te herstellen.
 
Inmiddels heb ik de afgelopen jaren al meer dan 35 leverreinigingen gedaan. Van de meeste reinigingen ben ik echt opgeknapt maar na al die reinigingen nog steeds heel veel stenen. Er zitten nog steeds blokkades. Ik heb ernstige problemen met mijn lever, kan nog maar heel weinig verdragen. Desondanks zijn (bloed)onderzoeken via de reguliere geneeskunde altijd goed en worden mijn klachten als psychosomatisch weggeschreven.

Er zijn er ook vermoedens dat ik polymorfisme heb van het cytochroom P450. Hierdoor ben ik een slechte ontgifter. Zelfs een paracetamol valt bij mij verkeerd. Maar ook ontgiftende voedingsmiddelen zoals citroen, curcuma, grapefruit en de meeste supplementen gaat compleet fout. En dit is waarschijnlijk ook de reden dat ik zo ziek ben geworden van de chemische dampen waarin ik heb gewerkt.

De voornaamste reacties die ik heb zijn emotionele uitbarstingen en zeer slecht slapen (soms maar 2 uur op een nacht). Zelfs melatonine lukt niet. Teveel vet en/of zetmeel verdraag ik slecht en het voelt dan echt als een steen in mijn buik net boven mijn navel. Als ik dat heb dan ben ik emotioneel ook een wrak.
Niemand kan hier iets mee, en ben echt radeloos. Die uitbarstingen zijn verschrikkelijk, niet alleen voor mij maar voor mijn hele gezin. Dit is niet af en toe maar met periodes zelfs dagelijks.

Na ontlastingsonderzoek weet ik ook dat er een flinke dysbiose is in mijn darmflora en heb ik te weinig verteringsenzymen vanuit de pancreas.
Daarnaast heb ik een methyleringsprobleem van oestrogeen, deze wordt namelijk niet goed afgebroken. Gezien mijn leeftijd (in de overgang) brengt dit ook voldoende narigheid met zich mee.

Sinds kort wordt ik nu goed begeleid vanuit de vrouwenpoli in Boxmeer. Zij zijn de eerste die mijn klachten echt serieus nemen en niet wegschrijven als psychosomatisch. Uit alle onderzoeken blijkt ook echt dat er veel mis is van binnen.
Maar goed, zij weten veel van hormonen en darmen, maar de lever blijft een vak apart.

Ik twijfel of ik door moet gaan met de leverreinigingen. Zij hebben daar ook geen oordeel over die keuze is aan mij.

Ik vraag me af of ik door het regelmatige gebruik van bitterzout mijn darmflora om zeep help?

Verder ben ik benieuwd of er meer mensen zijn die heel veel reinigingen hebben gedaan en nog steeds doen en wat hun ervaringen zijn na al die reinigingen. Ik weet dat Alexandra van dit forum destijds ook meer dan 30 reinigingen heeft gedaan. Zij is echter niet meer actief op dit forum.
Dus actieve forumleden of stille lezers ik hoor graag van jullie bevindingen.
 
Hoi Gifvrij, ik heb zelf een heel ander probleem en moet het grotendeels zelf oplossen. (zie endeldarmschade) maar toch ben ik nu redelijk tevreden.
Ik lees natuurlijk ook over bitterzout en leverreinigingen en vraag me dan af of het goed is voor mij.
En dan lees ik voorstanders en tegenstanders, en weet het niet meer. Dus in the end laat ik me leiden door mijn gevoel. En dan mar hopen dat ik het goed doe.
Ooit iets gelezen over enzymen, stond me meteen aan en "bingo". Als ik dan terugkijk dat ik een ort.mol. arts raadpleeg, hij heeft nooit iets gzegd over enzymen.
Ik vroeg me altijd af of ik een doorlaatbare darm heb ja of nee. Ik liet ontl. onderzoeken doen, steeds een slechte vertering en candida, maar er werd nooit iets gezegd over een doorlaatbare darm. Nu heb ik kort geleden speciaal een onderzoek gevraagd naar doorlaatbare darm, en jawel, nog steeds een doorlaatbare darm.
Iemand (soort arts) beweerde dat ik overal ontstekingen had, ik geloofde het wel maar hield mijn twijfels. Nog niet zo lang geleden een bloedonderzoek gedaan speciaal naar ontstekingen, en jawel, er zitten ontstekingswaardes die duiden op Hashimoto.
Ik neem nog steeds enzymen van het merk Enzypharm. Ik vraag niemand advies hierover, ze hebben 6 soorten en heb ik naar aanleiding van hun beschrijvingen zelf uitgzocht. Ook heb ik ze wel eens allemaal tegelijk ingenomen, maar dan de hoeveelheid per flesje aangepast.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.698
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan