gif-vrij stelt zich voor

@Alexandra

Inderdaad misschien verstandig om eerst de gewone reiniging te doen. Die staat op de planning voor vanavond. Ben weer benieuwd naar de resultaten, maar tot nu toe ben ik altijd veel stenen kwijtgeraakt. Voorafgaand wil ik weer eens een koffieklysma proberen. Normaal doe ik geen klysma's meer, maar de laatste keer bij een koffieklysma zaten er veel "zwarte draadjes" tussen de stenen. Heb geen idee wat het was, maar liever kwijt dan rijk. En aangezien mijn labuitslagen heb ik nog heel wat werk te verrichten.

In het andere topic van de pakking las ik net dat Gerrit bijv. 4 dagen in de week de pakking doet en dan 3 dagen niet. Maandag wil ik hiermee gaan starten.

 
Ik heb lang niet gepost op dit forum. Er zijn in die tijd veel dingen op zijn plaats gevallen dus hier een update over mijzelf.

Mijn allergrootste probleem het laatste jaar is mijn extreme vermoeidheid. Geen energie, eindeloos slapen en ook afvallen lukt niet. Daarnaast een gebrekkige concentratie en de hitte in mijn lijf.

Ik heb al zoveel dingen (uit)geprobeerd en naar adviezen van heel veel mensen geluisterd maar niets hielp. Af en toe was ik echt radeloos. Ik wil zo graag, maar niets helpt.

Een kort overzicht:

Naast WAPF voeding, 20+ leverreinigingen, Straling weren uit mijn huis, aardstralen weg, bio-resonantie, natuurarts, supplementen en langzaam afbouwen van Seroxat (nog niet helemaal) ben ik eigenlijk nog niets opgeschoten, soms het idee dat het alleen maar achteruit gaat.

Alles wat ik uitgeprobeerd heb gaf een tijdelijk verbetering (of was dat psychisch) maar daarna was het weer hetzelfde. Zelfs de natuurarts weet het niet meer en geeft dat eerlijk toe. Hoe radeloos kan je je voelen als niemand een oplossing voor je heeft.

Ook mijn omgeving reageert nu sceptisch, zeker ten aanzien van mijn voeding.

Onlangs bracht ik een bezoek aan de psychiater die mij begeleidt met het afbouwen van de Seroxat. Ruim 10 jaar heb ik dit geslikt vanwege een zeer ernstige angststoornis. Nu vind ik het vreselijk dat ik Seroxat slik, maar destijds was ik er echt mee geholpen want ik kon totaal niet meer functioneren. Ik wou dat ik toen had geweten over voeding en bijnieruitputting wat ik nu weet. In de afgelopen 2 jaar heb ik dit afgebouwd van 40 mg naar 10 mg per dag, dus we zijn er nog niet. Zij (de arts) vindt mij een wondergeval dat het mij gelukt is om zo te minderen zonder dat er zich complicaties voordeden. Ik heb haar alles uitgelegd over mijn voeding, bijnieruitputting etc. Zij staat er echt open voor en vraagt hier veel over.

Aan haar heb ik mijn vermoeidheid en futloosheid voorgelegd. Ze dacht te weten waar dat door komt. Volgens haar heb ik een dopamine tekort. Zij heeft mij uitgelegd dat dit regelmatig voorkomt bij mensen die ernstig depressief zijn geweest (was ik niet) of medicijnen hiervoor hebben geslikt.

De afgelopen jaren heb ik dus mijn medicijnen afgebouwd maar mijn dopamine-machine is niet meer aan de slag gegaan en heeft nu een duwtje nodig. Zij adviseerde mij om voor 1 week het medicijn abilify te slikken (een of ander medicijn tegen psychoses etc). Je neemt hier een heel klein beetje van (1 kwart van de minimale dosis) waardoor het medicijn een andere werking heeft. Binnen een paar dagen zou ik hiervan iets moeten merken. Als het werkt zou ik het ongeveer 3 maanden moeten slikken en daarna kon ik stoppen. Uiteraard wilde ik niet weer aan de synthetische medicijnen maar heb het recept toch mee naar huis genomen.

Thuis de bijsluiter gelezen en werd daar niet vrolijk van. Ook op internet gezocht en veel wijzer geworden. Voor dopamine heb je veel eiwitten nodig en dit verklaart dan waarschijnlijk ook mijn drang naar zuivel, zuivel en nog eens zuivel. B6 heb je nodig voor de omzetting naar dopamine dus dat ben ik slikken.

Mijn man heeft toch een beetje aangedrongen om dit medicijn te proberen en ik ben uiteindelijk hiervoor gezwicht. Ook omdat ik snel wilde weten of dit de sleutel was voor mijn probleem.

En wat bleek, na 1 week slikken merkte ik aanzienlijke verbetering, wordt ’s morgens uitgeruster en op tijd wakker en onderneem weer dingen. De medicijnen ben ik toch gestopt omdat ik die “rotzooi” eigenlijk niet wil slikken ook al helpt het.

En eigenlijk denk ik dat het de Seroxat is uiteindelijk mijn dopamine systeem stil heeft gelegd. Door het afbouwen van Seroxat werd mijn vermoeidheid dus erger. Ik heb hier al veel over gegoogled maar ben eigenlijk nog niets hierover op internet tegengekomen. Oftewel de bijwerkingen van dit medicijn hebben mij heel veel ellende bezorgd.

Ondanks dat ik met de pillen ben gestopt werkte het medicijn nog 2 weken door. Heerlijk, wat een verademing. Inmiddels is het bijna uitgewerkt en wordt de energie weer minder.

Ondertussen heb ik ook kontakt opgenomen met de natuurarts en die adviseerde mij om het supplement Mucuna Pruriens te gaan slikken. Hier ben ik nu ruim 1 week mee bezig, maar volgens hem duurt het nog wel een paar weekjes voordat je hier wat van werkt. Mijn behoefte aan zuivel is er nog wel maar al een stuk minder geworden.

Ik hoop dat ik met dit supplement tezamen met de B6 en de juiste voeding (WAPF) op de goede weg ben, maar gevoel zegt van wel.

Dit uitgebreide verhaal vertel ik omdat ik hoop dat andere mensen hier wat aan hebben en hiermee ook de sleutel tot hun probleem weten te vinden.

Uiteraard sta ik open voor nog meer tips op dit gebied. Wie heeft er ervaring met dopamine tekort en wat heb je er aan gedaan?

 
Quote:
Voor dopamine heb je veel eiwitten nodig en dit verklaart dan waarschijnlijk ook mijn drang naar zuivel, zuivel en nog eens zuivel. B6 heb je nodig voor de omzetting naar dopamine dus dat ben ik slikken.


Ben je bekend met exendo.be? Het zou namelijk kunnen dat je zo aangetrokken wordt tot zuivel doordat hier exorfines (morfine-achtige eiwitten) in zitten die je beloningssysteem (verder) in de war schoppen. De welbekende spiraal van steeds ongevoeliger worden en dus steeds meer nodig hebben om hetzelfde geluksniveau te hanteren. Dit geldt overigens alleen voor A1 melk, A2 heeft deze exorfines niet of nauwelijks.

 
Hi gif-vrij. Ik volg je nog steeds met belangstelling.

Ben je bekend met rhodiola? Het is een adaptogeen. Als je zoekt op dopamine en rhodiola kom je wel wat interessante sites tegen. Het werkt om energie te geven en verbetert ook je "mood". Wel even kijken of het verstandig is om dit in combi te gebruiken met je reguliere medicijnen.

Verder is het misschien iets om eens contact op te nemen met Colonquixote? Hij is goed in het leggen van verbanden tussen het één en ander en kan je wellicht verder helpen (ook m.b.t. ontgiften)

 
@Lievergezond

Dit topic had ik inderdaad ook al gevonden, maar toch bedankt voor de link. Ook hier wordt Mucuna Pruriens genoemd.

@Paradogma.

Interessant verhaal. Ik ga er binnenkort eens voor zitten. Wat ik wel weet is dat als ik teveel zuivel gebruik ik daar 's middags een flinke vermoeidheidsdip van krijg. Dit zal wel met de vertering te maken hebben. Ik heb een tijdje totaal geen zuivel genuttigd, toen kreeg ik die middagdip niet, maar de algehele vermoeidheid en het vele slapen bleef wel.

@downunder.

Ik ben inderdaad bekend met Rhodiola. Op advies van de natuurarts slik ik dit ook dagelijks al enige weken. Hij raadde mij dit aan ter vervanging van de adrenal. Maar tot nu toe merk ik nog geen verschil. Omdat ik niet zoveel Seroxat meer slik kon ik dit gelijktijdig gebruiken.

@Tizz

Dit topic ken ik inderdaad, maar ik zie nog niet zo dat dit mij kan helpen om mijn dopamine level te verhogen. Ik zie het meer in voeding, maar wellicht zie ik dat verkeerd en kan iemand mij uitleggen hoe dat voor mij zou kunnen werken.

 
Tinkelbel, dit was ik inderdaad ook al tegengekomen bij mijn zoektocht. Ik heb dit voorgelegd aan de natuurarts maar hij was van mening dat het niet nodig was om dit te supplementeren omdat ik de l-tyrosine voldoende uit mijn voeding haalt.

Ik citeer uit jouw link:
Quote:
De hoeveelheid L-tyrosine in ons lichaam hangt enerzijds af van het aanbod van L-tyrosine in de voeding


Maar ik lees ook:
Quote:
anderzijds hangt dit af van de omzetting van L-tyrosine uit het aminozuur phenylalanine. Phenylalanine is een essentieel aminozuur en wordt dus enkel via voeding verkregen. Naar schatting 67 tot 90% van de phenylalanine in de voeding wordt in L-tyrosine omgezet. Bij onvoldoende aanvoer van phenylalanine wordt L-tyrosine dus essentieel.

Onze huidige Westerse voeding is zeer arm aan zowel phenylalanine als L-tyrosine waardoor deze vaak onvoldoende in het lichaam aanwezig zijn wat aanleiding kan geven tot verminderde synthese van dopamine, noradrenaline en adrenaline alsook een daling van de schildklierhormonen synthese.


Ik vind dit lastige materie en weet eigenlijk niet waar ik goed aan doe. Ik heb inderdaad ook lagere schildklierwaarden alleen een dierlijk schildklierhormoon slikken hielp totaal niet.

Kan het kwaad om L-tyrosine er bij te gaan slikken om te proberen?

 
Gif-vrij, sorry voor mijn wat latere reactie maar hier nog twee linken, afijn, de tweede is een een e-book dat je zo kan downloaden en het behandelschema staat op pag. 57 waar me gelijk opvalt dat er vooral gewerkt wordt met L-tyrosine, L-tryptophan, heel het vit.B gamma, vitamine C en een uitgebreide vitaminecomplex:

http://geddewholehealth.com/naturalhormonebalance/articles/two_ways_to_boost_energy.htm en http://www.thewayup.com/ebook/f/TheWayUp.pdf spreken

Ik zou zeggen, neem het eens door en volg je gevoel. ;)

 
Tinkelbel, bedankt voor de linken. Heb het globaal doorgenomen en met de L-tyrosine zit ik wel goed zo te lezen.

Ik heb inmiddels de L-tyrosine aangeschaft en vanmorgen mee begonnen.

's ochtends slik ik nu B6, L-tyrosine en Rhodiola. Ik hoop dat dit een boost gaat geven.

Van de L-tyrosine moet ik nog even uitvinden hoeveel ik daarvan kan nemen. Ben begonnen met 1 capsule 500 mg p.d.

 
gif-vrij ik kwam dit product tegen bij I-herb: Thorne Research Solvent remover. ALA moet je trouwens wel volgens een strict protocol innemen ivm halftijd.

http://www.iherb.com/product-reviews/Thorne-Research-Solvent-Remover-90-Veggie-Caps/18730/?p=1 Misschien om te checken met Ron Velthuis?

Quote:
Product Information

Chemical solvents can be detrimental to the nervous system. Thorne Research's Solvent Remover contains amino acids that support the specific liver detoxification pathways involved in solvent elimination, as well as antioxidant nutrients to help protect nerves from solvent damage.* Individuals exposed to solvents who can benefit from this product include painters, dry cleaners, construction workers, printers, office workers, auto mechanics, manicurists, and beauticians. Other individuals who can benefit from Solvent Remover include those sensitive to paint, glue, and perfume, and persons with food intolerance, poor cholesterol metabolism, and/or fat-soluble vitamin depletion. The amino acids glycine, L-glutamine, and taurine in Solvent Remover enhance the function of the liver pathways involved in solvent detoxification.* N-acetylcysteine increases the production of glutathione, an antioxidant that promotes detoxification.* Alpha-lipoic acid also increases glutathione and is neuroprotective.*


 
Hoi Gif-vrij,

Door de buteyko ademhalingstherapie werk je ook gif uit je lijf en je krijgt ook geestelijke reinigingen en je wordt geestelijk sterker. Je krijgt meer energie en overall voel je je veel beter.

Je komt in een opwaartse fysiologische spiraal.

Vooral in de begin maanden van het oefenen voelde ik me veel beter, zowel geestelijk als lichamelijk. Het werkt heel snel.

Een vriendin van mij verloor er na een maand zelf galstenen door. Ze kwamen uit haar darmen. Het was wel pijnlijk.

 
@gif-vrij Ik kwam zojuist een artikel in het AD tegen over iemand die ook last heeft van elektrostraling. Zij heeft een jas gemaakt van speciaal materiaal. De link van het AD http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenl...ronia-Shield-moet-beschermen-tegen-wifi.dhtml

en de link over de stof waar het van gemaakt is http://www.aaronia.com/products/shielding-screening/Aaronia-Shield-50dB/

Ik heb geen idee of dit werkelijk zou helpen maar er is dus wel een club van mensen die ook gevoelig is hiervoor. Misschien heb je er iets aan.

 
Hoi downunder,

Bedankt voor je linkjes. Ik ga ze bestuderen. Ik zag net ook dat je 3 dagen geleden ook iets voor mij heb gepost, die had ik even gemist. Wat aardig van je om ze te posten, nogmaals dank.

Dat supplement voor de solvent remover ziet er goed uit. Ik heb al diverse ontgiftingssupplementen via Ron Velthuis geprobeerd en iedere keer krijg ik daar voornamelijk psychische klachten van. Met name zeer chagrijnig, kort lontje, emotioneel en noem maar op. Ik denk dat ik echt last heb van herdistributie van de gifstoffen. De supplementen maken het dus wel los uit mijn lichaam alleen het verlaat mijn lijf dus niet op tijd. Daarom ben ik eventueel wel geinteresseerd in dat protocol van Andy Cutler.

Vandaag ben ik een emailadres van hem op internet tegengekomen, wel van een paar jaar geleden maar ik kan het toch proberen om hem te benaderen en te vragen of zijn protocol ook geldt voor hexaan, pentaan en pcb. Hij is met name gericht op amalgaan.

Zo ben ik er dus ook achter gekomen dat ik meer last heb van wifi en andere electrostraling als ik aan het ontgiften ben. Volgens mij zorgen al die zware metalen in mijn lichaam voor mijn gevoeligheid voor straling. Ben dus eigenlijk net een magneet.

 
@Mayk
Quote:
Door de buteyko ademhalingstherapie werk je ook gif uit je lijf en je krijgt ook geestelijke reinigingen en je wordt geestelijk sterker. Je krijgt meer energie en overall voel je je veel beter.



Ik ben nu ook regelmatig aan het lezen over buteyko. Met name het verkrijgen van meer energie trekt mij wel aan, ben heel vaak erg moe. Ik ben echt een mondademhaler en probeer nu heel bewust steeds meer door mijn neus te ademen. Mijn cp heb ik gemeten en is erg laag. Om hiervoor op cursus te gaan vind ik nog een stap te ver. Maar ik ga zoeken naar wat eenvoudige oefeningen die ik thuis kan doen om te kijken wat het voor me doet. Ik merkte pas dat als ik achter de computer zit ik heel vaak onbewust mijn adem vast houdt. Toch typisch.

 
@gif-vrij Het Cutler protocol werkt vooral goed voor kwik. Afhankelijk van welk supplement je gebruikt (DMSA, DMPS of ALA), werkt het ook voor lood, arseen en cadmium. Ik ben niet iets tegengekomen over hexaan, pentaan of PCB maar hij is wel chemicus en heeft zo ontzettend veel bronnen bestudeerd in zijn zoektocht naar een oplossing voor zijn eigen vergiftigingsprobleem met kwik dat hij mogelijk ook andere dingen is tegengekomen. Hopelijk kan hij je de juiste richting aangeven of een toxicoloog aanbevelen.

Ik ben wel tegenkomen (ergens op het net) dat oplosmiddelen opgeslagen worden in vetcellen. Gevoelsmatig denk ik ook dat de ene belasting de andere belasting kan versterken. Cutler zegt ook bijv. dat een loodbelasting tig keer sterker is samen met een kwikbelasting. 1 + 1 is dus veel meer dan 2.

Een magneet ja...

Wat ik ook tegen ben gekomen (en ik vond dit zeer interessant), is dat kwik net zo in je lijf reageert op verschillen als een thermometer. Je hebt dus eigenlijk een meter in je lijf die op dingen reageert. Dus naar boven en weer naar beneden, weer naar boven en weer naar beneden.

Ben je al eens getest op kwikbelasting? Ik merk juist dat ik heel helder wordt in mijn hoofd tijdens een ronde van DMPS.

 
Inmiddels heb ik per email contact gehad met Cutler. Ik heb hem gevraagd of zijn protocol ook geldt om hexaan, pentaan en pcb's uit het lichaam te verwijderen.

Zijn reactie:

These are not metals.

Sauna (or anything else that induces sweating) will help with them.

My protocol will not remove these - you may or may not have a mercury problem that needs addressing.

Andy


Naar de sauna dus en helaas wat heb ik daar een hekel aan. Ik heb sinds jaren al een hitte in mijn lijf dus waarschijnlijk probeert mijn lijf zelf al om die stoffen kwijt te raken. Ik heb hem daarna ook nog gevraagd naar toepasbare supplementen maar daar wil hij verder niets in zeggen.

Vandaag heb ik besloten om ook mijn 2 overgebleven amalgaan vulling te laten verwijderen bij Peter Dros. Hopelijk spoedig een afspraak.

Ik heb eerst mijn huidige tandarts gebeld en het bleek dat mijn amalgaan vullingen er al meer dan 20 jaar in zitten.

Adviseren jullie ook een haartest om te kijken of er en amalgaanbelasting is of is dat bij Peter Dros ook goed te meten (ben vergeten te vragen)

 
Gif-vrij,

Peter Dros test zelf niet of je een amalgaambelasting hebt, maar de aangesloten Mindlink therapeute checkt daar wel op. Op z'n website zie je dat je een afspraak kunt maken voor alleen de amalgaamverwijdering, of in combinatie met een uitgebreider, holistisch onderzoek.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.598
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan