Gezondheid

Twintig gezondheidstips van Mike Verest (Leefbewust):

1. Pas de 3-2-1 methode vaker toe
Dit betekent dat je niks meer eet 3 uur voordat je gaat slapen. Dit zorgt ervoor dat je maagdarmstelsel alle rust krijgt die het nodig heeft voor een goede vertering, opname en uitscheiding. Daarnaast is de nacht nodig voor herstelwerkzaamheden en ontgifting. Wanneer je met een volle maag gaat slapen zal dit proces minder effectief zijn omdat het lijf een groot deel van zijn energie moet 'weggeven' aan het verteren van voedsel.

Drink niks meer 2 uur voordat je gaat slapen. Jouw nachtrust is zeer belangrijk en je verstoort deze wanneer je één of meerdere keren per nacht naar het toilet moet. Dit wil je dus zoveel mogelijk voorkomen. Drink bij het opstaan minimaal een halve liter water! 1 uur voor het slapen gaan geen schermtijd meer. Leer jezelf aan om een boek te gaan lezen met een klein nachtlampje. Dit is de krachtige 3-2-1 methode.

2. Hardlopen is geen goede strategie als je wil afvallen
Kies om af te vallen voor (zware) krachttraining. Dit zorgt voor meer verbranding én naverbranding van calorieën (wat hardlopen niet biedt). Daarnaast zal de toegenomen spiermassa je niet dikker maken, maar wel helpen met een hoger metabolisme. Gebruik hardlopen en andere cardio training voor je hart- en longgezondheid.

3. Start je dag nooit met koffie, maar met water
Na ongeveer 2 uur kun je koffie drinken (het liefst zwart). Dit zorgt ervoor dat het hormoon cortisol het vermoeidheidshormoon adenosine opruimt. Dit zorgt voor langdurige energie in de middag.

4. Leer jezelf aan om door je neus te ademen
Chronisch door je mond ademen zal op termijn vele gezondheidsklachten geven. Het verstoort namelijk je slaap, het verpest je mondgezondheid en kan leiden tot luchtwegproblemen. Je mond in de nacht afplakken met chirurgisch tape is een ware hype op het moment. Het leert je lichaam vaker door je neus te ademen.

5. Gebruik geen mondspoelmiddelen zoals bijvoorbeeld Listerine
De microbiota in je mond wordt, net als in de rest van je lichaam, gedomineerd door bacteriën. Mondspoeling vernietigt deze waardevolle bacteriën. Vermijd dus zoveel mogelijk!

6. Maak je nachtrust dus zo fijn mogelijk!
1/3e van je leven slaap je. Je geld besteden aan goede matrassen, kussens en ventilatie is geen overbodige luxe.

7. Blijf weg van mensen die altijd aan het klagen zijn
Dit zijn ware energievampiers en zullen een zeer negatieve invloed hebben op je leven.

8. Blijf weg van mensen die roddelen over anderen
Grote kans dat ze ook over jou roddelen als jij er niet bent.

9. Wanneer je een emotie voelt, verdoof jezelf dan niet
Je maakt het dan alleen maar erger op een later moment. Voel het volledig en laat het dan los. Emoties zijn energie in beweging en horen te stromen, niet vast te houden.

10. Jouw perceptie bepaalt je realiteit
Als je een andere realiteit wenst voor jezelf, verander dan je perceptie en overtuigingen.

11. Sport en meditatie doen meer voor je mentale gezondheid dan alle gelezen boeken in de wereld samen.

12.
Calorieën doen er toe, maar zeggen lang niet alles

De kwantiteit van je calorie inname bepaalt hoeveel gewicht je verliest. De kwaliteit van je calorieën bepalen hoe goed je lichaam functioneert en hoe vol/voldaan jij je voelt.

13. Zorg ervoor dat jij je emoties onder controle krijgt
Bij stress ga je eten, wanneer je blij bent ga je eten, wanneer je je verveelt ga je eten... je snapt wat ik bedoel. Eten is emotie. Bewust worden van 'waarom je gaat eten', kan een groot verschil maken.

14. Kies een dieet hoger in eiwitten
Eiwitten is het meest anabolische en thermogene macronutriënt op aarde. Dit helpt je met spiermassa en vetverbranding.

15. Gezond afvallen is 10% sport, 50% dieet en 40% het 'managen' van je emoties. Doorbreek het patroon: 'een emotie voelen', 'het verdoven met eten/alcohol/drugs' en je 'achteraf waardeloos voelen'. Emoties spelen een grotere rol dan je denkt!

16. De meeste gezondheidsproblemen ontstaan door een tekort aan kwalitatieve slaap, te weinig in de natuur zijn, weinig beweging en het eten van bewerkt voedsel.

17
. Wil je gezonder zijn dan 95% van de mensen? Doe dan aan krachttraining, drink water, eet volwaardig voedsel, beperk je alcoholinname, zorg voor 8 uur slaap en wandel voor 20-30 minuten per dag.

18
. Weet je niet waar te beginnen met een gezondere leefstijl? Start met het drinken van alleen maar water en wandel 30 minuten per dag. Ervaar direct verschil!

19. Eet meer eieren
3-5 eieren op een dag zijn perfect! Eieren zijn goedkoop en extreem voedzaam. Eieren zijn een ware multivitamine en behoren tot de meest voedzame voedingsproducten op aarde.

20. Maak je darmgezondheid prioriteit nummer 1
80% van je immuunsysteem zit in je darmen. Als je darmgezondheid niet op orde is, kun je ook geen voedingsstoffen opnemen, hoe gezond je ook eet! Daarnaast heeft een slechte darmgezondheid een direct effect op je stemmingen. Wetenschappelijk is de brein/darm connectie dan ook aangetoond. Vermijd zoveel mogelijk suikers, granen, soja en gepasteuriseerde zuivel in je dieet en eet gefermenteerd voedsel.
 
b3 heb ik nooit genomen misschien moet ik toch eens naar een orthomoleculair persoon toe
Inmiddels ben ik 'ervaringsdeskundige' :rolleyes:
De helft - 250 mg - is voor mij nog steeds erg veel !
Geeft een nare reactie bij mij :oops:
Op internet vind ik dat 50 mg wordt geadviseerd.
Waarom verkopen ze dan zo'n megadosis van 500 mg :unsure:
 
Inmiddels ben ik 'ervaringsdeskundige' :rolleyes:
De helft - 250 mg - is voor mij nog steeds erg veel !
Geeft een nare reactie bij mij :oops:
Op internet vind ik dat 50 mg wordt geadviseerd.
Waarom verkopen ze dan zo'n megadosis van 500 mg :unsure:
Om mensen te vergiftigen met die synthetische troep.
 
I was in elementary school in the 70’s.

My experience:

Did not know ONE autistic child.

No one had a gluten allergy.

No one had peanut allergies.

No one had milk allergies.

No one was bouncing off the walls from ADD or ADHD.

No one had autoimmune diseases at that age.

No inhalers on the playground.

Anyone else?



Mike
 
Ik vroeg mij af, zijn er hier ook nog mensen die gepasteuriseerde zuivel eten?
Zoals b.v. volvette Griekse yoghurt 10 procent?
Ikzelf merk eigenlijk dat ik daar niet goed op reageer, maarja soms in de stad ofzo als er niks anders wil ik nog wel eens zo'n bakje kopen.

Rauwemelks (met name kefir) valt het beste. :)
 
Ik vroeg mij af, zijn er hier ook nog mensen die gepasteuriseerde zuivel eten?
Zoals b.v. volvette Griekse yoghurt 10 procent?
Ikzelf merk eigenlijk dat ik daar niet goed op reageer, maarja soms in de stad ofzo als er niks anders wil ik nog wel eens zo'n bakje kopen.

Rauwemelks (met name kefir) valt het beste. :)
Heel soms gepasteuriseerd. Zo weinig mogelijk.
Volvette Griekse yoghurt is dan wel mijn favoriet.
Rauwe melk valt mij het best.
Vele liters rauwe melk elke week en ook rauwmelkse kaas, rauwe eieren en rauwpower oerkefir 😋
 
Heel soms gepasteuriseerd. Zo weinig mogelijk.
Volvette Griekse yoghurt is dan wel mijn favoriet.
Rauwe melk valt mij het best.
Vele liters rauwe melk elke week en ook rauwmelkse kaas, rauwe eieren en rauwpower oerkefir 😋
Hoi!

Ik drink overdag vooral veel rauwemelkse kefir van een boerderij. Gister had ik weer eens - na een lange wandeling door Artis (het was eindelijk weer eens prachtig weer, de weermanipulatoren hielden zich rustig.. dan denk je hoezee, wat leuk maar nee hoor vandaag weer volop regen), een beetje Griekse Yoghurt (inderdaad de volvette!) van de Zaanse Hoeve. Oeff, toch wel buikpijn.

Gepasteuriseerd dus zo min mogelijk hier. :) Raw, is the key!

Ja, ik kan het ook zelf uitproberen zonder te vragen natuurlijk. Gewoon zo'n hele bak Griekse yoghurt naar binnen werken.. en wachten op de buikpijn! ;) Maar was mij al eerder afgeraden om gepasteuriseerd te nemen. Mijn rauwe melk is op, moet ik weer gaan halen. Is altijd een hele rit, gelukkig iemand gevonden waar ik vaak samen met de auto mee kan. Dat scheelt weer.

En dan te bedenken dat ik tijdens mijn woonperiode in Uitgeest echt helemaal geen rauwemelkse producten at. En op een dieet van de dietiste leefde..volkoren brood, veel fruitsap, karnemelk (mager product), zelfs gekleurde hageltjes. Echt niet gezond. Ik sportte er wel bij en liep ook hard. Uitgeest was echt leuk om lange wandelingen te maken, vooral het gedeelte waar het wat uitgestrekter is met veel groen. Je was ook dichtbij het strand van Castricum. Zo heeft iedere periode zijn positieve punten. :) Nu dwaal ik heel erg af in dit topic, maar dat mag soms wel eens toch? :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Surv
Mijn zus mailde dat ze volgende week een hart operatie krijgt.
Even gegoogeld wat dat precies betekent.

Als ik dat zo lees dan denk ik - ze zijn best wel knap tegenwoordig.
Maar zonder risico,s is het ook niet.
Liever voorkomen dan genezen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.472
Berichten
501.613
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan