Gezonde voeding en mijn werk

Alexandra

New member
Ik moet steeds meer eten mee gaan nemen naar t werk geloof ik... Het is namelijk niet altijd meer voor mezelf, maar ik kan er anderen ook erg blij mee maken. Een maand of twee geleden snoepte een collega van mijn rauwe slagroom zonder suiker en wat blijkt, de enige soort die ze wel lekker vindt! Beetje jammer dat als ze m thuis eet ze er mega-veel poedersuiker in doet. Maar als ik slagroom meeneem naar t werk, zij likt de pot uit en ik laat er een beetje extra inzitten :wink:

Mijn cliënten kunnen zelf erg moeilijk aangeven wat ze wel en niet willen, ze zijn meervoudig gehandicapt en kunnen niet praten. Nu blijkt dat ze de kaas van rauwe melk allemaal erg lekker vinden! Gisteren hebben we soort borreluurtje gehouden. Mijn kaas bijna op en iedereen heeft echt gesmult! Echt super om te zien. De runderworst ging bij twee clienten erin als zoete koek.

Vanmorgen heeft mijn collega die er gisteravond bij was een client een stukje fabriekskaas gegeven. Hij wist niet hoe snel hij t uit moest spugen! De anderen eten normaal gesproken ook echt geen kaas uit t vuistje.

Van het weekend mag ik weer werken. Ik ga morgen een extra stukje kaas kopen, kunnen we die van het weekend lekker met zijn allen opsnoepen. Lekker, ipv een koekje! :lol:

 
Hebben of nemen :wink: gewoon gebruik maken van de mogelijkheden. En voor een buitenstaander, kaas is kaas. Vindt het wel heel bijzonder dat mijn clienten dus duidelijk weten wat goed is voor ze.

 
Heel leuk Alexandra, deze mensen zijn niet beïnvloedbaar en puur. Dat blijkt dus maar weer met de kaas.

En leuk dat je dan een extra stuk kaas gaat halen om samen te delen.

Mijn zus heeft het ook op haar werk, dan is vaak de vraag: wat heb je nu weer mee.

Dan laat ze soms proeven en nu moet ze voor een paar collega's kefir en slagroom meenemen. Grappig he.

Lia

 
Rauwe kaas vind ik ook een wonder en zo lekker.

Gepasteuriseerde kaas is een belediging voor de goede smaak als je eenmaal de geneugten van rauwe kaas kent.

Omdat ik niet goed tegen rauwe zuivel kan, dank ik god op mijn blote knietjes dat rauwe kaas, rauwe oude kaas, bij mij wel kan: ik denk omdat het zo zout is, en zout werkt antibiotisch.

En het zout van de oude rauwe kaas is zout dat door een dier is gegaan en dat is altijd beter opneembaar zout dan zout dat je zo inneemt.

Ik neem zout/mineralen niet goed op van mezelf.

Daarom doe ik om de dag ook nog een voetenbad met oa keltisch zout en een glas melk erbij.

Via de huid gaat het dan wel waar mijn spijsvertering het niet goed lukt.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.372
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan