gezond eten en afvallen

G

Guest

Guest
Ben pas nieuw op dit forum ,mijn vrouw wil graag wat gezonder gaan leven en wat afvallen. Geen koekjes en snoep meer maar een rijste wafel met geiten kaas maar is die rijstewafel nu wel of niet goed en wat is nu beter een glas rauwe eigen melk (niet biologisch maar van ons zelf) of een glas vers geperst sinaasappelsap.Je krijgt zoveel verschillende leefregels van allerlei verschillend georienteerde mensen dat ik het soms wel heel moeilijk vind om echt gezond te gaan leven. gr. Gert

 
@Goldensun

Ik adviseer je eerst de Alleen-lezen gedeelte te bekijken op het forum. Weston Price is vooral gericht op de vet-oplosbare vitamines A,D,E en K. Dus rauwe melk is in dat opzicht altijd beter dan geperste sinaasappelsap, maar betekend nog niet dat sinaasappelsap ongezond is :).

Er zijn volgens mij genoeg mensen op het forum die met dezelfde vragen zitten en daar is ook al breed antwoord opgegeven. Ik adviseer je ook de zoekmachine te gebruiken. Ik denk dat op de meeste vragen al antwoord te vinden is.

Succes met de zoektocht :)

 
je vrouw zal inderdaad eerst veel moeten lezen en vooral veel afleren.

Kort gezegd: dierlijke verzadigde vetten omhoog (rauwe melk, vlees van grasgevoerde beesten, biologische eieren,slagroom ghee,roomboter en kokosvet ( de onverzadigde vetten, margarines en zonnebloemolie de deur uit) geen suikers meer, zoeten alleen nog met rauwe honing of billington's suiker, maar wen af van de zoete smaak.

Veel minder koolhydraten, granen hooguit de glutenvrije/quinoa/witte rijst, zoete bataat.

Levertraan met boterolie/ludol's jodium( 2 x 1 druppel per week)

Onze jongste, 11 jaar, volgt dit dieet inmiddels een maand of 2, en hij ziet er veel beter uit en is zeker afgevallen, deed dit overigens ivm eczeemklachten. Ook mijn man is samen met hem begonnen en is minstens 10 kg, maar ik denk meer, kwijt.

Wij maken zelf de yoghurt en kefir van de rauwe melk, heerlijk.

En mijn maakt iedere week zuurdesembrood van speltmeel, dat vindt de jongste heerlijk en ik eet dit af en toe met heerlijke eigengemaakte bouillon.

Overigens anders eten doe je inderdaad en vooral voor je gezondheid, bijkomend voordeel is dat je een gewicht terugkrijgt wat bij je past, en dat is niet het graadmagere, modellenachtige uiterlijk.

Ik kan haar aanraden eens een kennisavond te bezoeken waar Mike spreekt, staat bij agenda Mike, volgende week is hij in Zelhem.

 
Ik heb 2 maanden dagelijks 3 liter rauwe koe melk gedronken. Ik dacht dat het klaar vet zou zijn, tot ik de voedingswaarde opzocht... toch wat koolydraten. het verschil was een kilo of 7 :)

Dit geeft overigens geen vrijbrief voor sinasappelsap :) Daar zul je met 3 liter per dag wellicht 15 kilo mee aankomen.

Gewoon water drinken, niet zo moeilijk doen. En wil je dat echt gezond doen dan neutraliseer je de informatie daarin en verhoog je de bovis waarde dmv een memon water transformer. Cheers!

 
Quote:
Dit geeft overigens geen vrijbrief voor sinasappelsap. Daar zul je met 3 liter per dag wellicht 15 kilo mee aankomen.


En diabetes van ontwikkelen.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.157
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan