Gestoomde eieren

G

Guest

Guest
Hallo iedereen,

Heeft er hier iemand al eens eieren gestoomd? Ik kook ze normaal,maar las gister een methode om ze te stomen.

Je doet een laagje water in een pan,dan stoommandje/bakje op de pan,prik een gaatje in ieder ei,leg deze in stoommandje en laat ze vervolgens 9 (voor kleine/middelgrote) a 12(grote eieren) minuten stomen. Volgens de auteur is het eigeel dan nog zacht/romig vanbinnen.

Volgens haar zijn de eieren zo een stuk lekkerder.....ik ga t binnenkort,bij volgende lading eieren, eens proberen.

 
Hallo Joey,

Heb je het al uitgeprobeerd? Ik heb het wel gedaan. Het viel mij zwaar tegen. Het was niet veel anders dan een zachtgekookt ei (vond ik) en daar houd ik al niet van;)

 
Pinklady...nee heb ik nog niet geprobeerd,omdat ik geen 'eierprikker' heb. Afgaande van jouw ervaring,dus ook niet de moeite waard;)

Kwam vd week een recept tegen om balsamic eggs te maken. Zag wel leuk uit van die donkerpaarse eieren door de balsamico azijn...dus misschien dat ik dat eens ga proberen,want ben ook wel benieuwd naar de smaak ervan:)

Eerst moet ik dinsdag nog ham/ei muffins maken als klein xtra kado voor de verjaardag van mn peet oom. Hij had die gehad op mn verjaardag en vond ze zo lekker;)

Doe t graag voor 'm.....eindelijk eens iemand die niet mn eten saai,muf,vies etc. vindt:p

 
Nouja, misschien smaakt het anders voor iemand die van zachtgekookte eieren houdt. Misschien proeft die het verschil wel, bijvoorbeeld. Dus misschien is het de moeite om het alsnog uit te proberen ;) Dat moet je zelf bepalen :)

 
Eierprikker is niet echt nodig, wel handig. gaat ook goed met gewone naald hoor, liefst niet zo'n dunne. Heb ik jaren gedaan om eieren uit te blazen voor pasen.

 
Ik heb het idee dat ik op het moment ook niet tegen eieren kan. Eerst dacht ik dat het alleen ging om gekookte of gebakken eieren, maar ik denk dat rauw ook niet echt goed gaat, maar dat ben ik nog aan het proberen.

Nu las ik ergens, dat intolerantie voor eieren ook veroorzaakt kan worden door het voer dat de kippen hebben gegeten, dus tarwe/ soja/ mais. Als dit in mijn geval zo is, dan kan ik dus wel tegen grasgevoerde eieren. Maar ik zou niet weten waar ik die zou moeten vinden.. Iemand al grasgevoerde eieren ergens gevonden? Alle biologische of bd eieren komen voor zover ik weet ook van kippen die granen/ soja/ mais krijgen.

 
Ik lees via modderbaard over columbus eieren, deze schijnen een goede verhouding omega3-6 te hebben door het voer dat ze krijgen. Ik kan niet vinden of het gaat om biologische eieren, dat ga ik nog even uitzoeken. Ze zijn te krijgen bij AH, dirk vd broek en super de boer dus ik ga zo even bij AH kijken en anders mailen. Kent iemand deze eieren?

 
Boselfje,

Net via Google gezocht, ik wist dat er op het topic al eens iets over geschreven is.

Zie dit topic.

Zie ook het commentaar, iets verder, van Hayarpasa.

Lia

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.822
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan