Er is een hele campagne tegen Flynn geweest onder bepaalde anons die door de meerderheid van anons werden beschouwd als verraders. Of ze achteraf toch gelijk hebben gehad weer ik niet, ik heb me nooit zo in deze vete verdiept. Ik moet noodgedwingen vele ook door mij gekoesterde vooroordelen van de afgelopen jaren omtrent Trump en zijn vertrouwelingen herzien.
Wat ik wel weet is dat enerzijds een heksenjacht vanuit de Democraten heeft plaatsgevonden tegen Trump, maar vooral tegen Flynn. Ik hoef de hoax die Russiagate was niet te herzien. Trump heeft het onderzoek van Robert Mueller plus 1 afzettingsprocedure overleefd. Hij heeft m.i. terecht nooit ook maar 1 duimbreed toegegeven, omdat hij overduidelijk onschuldig was.
Des te vreemder is het dat Flynn dus wel schuld heeft bekend. Een van de zaken waar ik wel op moet terugkomen is de vermeende sterke ruggengraat van Trump en zijn mensen. Ik kan niet anders dan constateren dat Flynn bij lange na niet zo'n krachtig karakter heeft als ik hem toedroeg. Als hij niet laf is, dan is hij op z'n minst oppprtunistisch en allesbehalve principieel standvastig.
In dat opzicht past hij perfect in het kabinet van Trump, die zelf zegt zich graag te willen omringen met zwakkelingen zodat hij er sterker uitkomt. Ik denk dat de rol van Flynn dan ook door ons flink overschat is. Wellicht is dit ook de reden dat hij nog steeds geen kabinetspositie heeft.
Mike