Gefermenteerde levertraan, levertraan/boterolie mix of skate liver oil?

Gadsie

New member
Welke is de beste om te kopen? In Cure Tooth decay worden ze alle 3 aangeraden maar dat wordt me een beetje duur.

 
Zelf ben ik eerst met de standaard cod liver begonnen later toen deze op was nog een keer gehaald samen met skate en boterolie en gemengd. Helemaal niet duur hoor, doe je echt super lang mee met de kleine dosering die nodig is en als je kijkt naar de voedingswaarde is het een fantastische prijs/kwaliteit verhouding.

Peace

 
Hallo,

Ik gebruik de levertraan van Elvitaal, zonder chemische toevoegingen en gefermenteerd. Ik ben voorstander van zuivere levertraan, maar om een bepaalde merk aan te wijzen als de beste gaat mij te ver. Overigens is de combinatie met boterolie een uitstekende aanbeveling.

Groet,

Jakob

 
Mike,

Wat vnd je van de levertraan van elvitaal,als goedkopere 2 e keus?

Of zeg je dan kun je beter niets slikken?

Wil graag de dure maar gewoon geen geld voor helaas

 
Jakob,

Hoe weet je dat deze levertraan is gefermenteerd? Ik zie dat er nergens bij staan.

Geen toevoegingen vind ik niet goed genoeg,ik wil ook graag een levertraan die niet verhit is en waar de vitamine A en D niet zijn vervangen door synthetisch spul.

Vandaar dat er hier op het forum wordt gezegd dat greenpastures het beste is.

 
Dag Pike,

Deze levertraan van Elvitaal is een zuivere levertraan zonder toevoegingen van kabeljauwlevers. Het bevat per 4 ml 2640 IE vit.A en 380 IE vit.D3. Mike mag die van Greenpasteurs het beste vinden en dat zal ik niet ontstrijden, maar of we daarmee ieder ander merk daarom moeten diskwalificeren lijkt mij wat overdreven. Tot slot kun je op de website van Elvitaal uitvinden of het aan jouw eisen voldoet !

Groet,

Jakob

 
Er is maar 1 gefermenteerde levertraan en die is van Green Pasture. Ik weet niet waar jij vandaan haalt dat de spotgoedkope levertraan die jij aanbeveelt gefermenteerd is. Naar alle waarschijnlijkheid laad je jezelf door je koppige opvatting vol met synthetische vit. A en D en beschadigde omega-vetzuren, omdat deze onder zware verhitting en grote druk tot stand is gekomen. En met een beetje pech is er ook nog het zwaar giftige hexaan gebruikt als oplosmiddel! Er is een reden waarom we hier verkondigen dat er maar 1 echte levertraan is, Jakob!

Mike

 
Hallo Jacob,

Ik had al op de site van elvitaal gekeken en heb dat nog een keer gedaan maar ik kan echt nergens vinden dat het gefermenteerd is. Er staat alleen dat het 'zuivere' levertraan is. Tja daar heb ik niet zo veel aan.

Hoe ben jij te weten gekomen dat deze levertraan niet verhit is en er geen synthetische vitamine A en D zijn gebruikt?

Heb je een link of iets dergelijks?

 
Pike en Moderator,

Ik beveel geen levertraan aan, ik heb een mail van Elvitaal ontvangen waarin ze expliciet vermelden dat er GEEN synthetische vitaminen of vetten aan toegevoegd zijn. Het is een koud geperste levertraan en geen verhitte !

Desgewenst wil ik jullie de mail wel toesturen, en ik ga hier niet in competitie met forumleden om te beweren dat Elvitaal de beste levertraan is, dat zal ongetwijfeld die Greenpasteurs zijn.

Jakob

 
Jacob

Die mail van Elvitaal zegt toch niets,die willen natuurlijk wel verkopen.

 
Als een levertraan zo goedkoop is, moet je meteen wantrouwig zijn. Janse heeft in het verleden ook wel eens met Lovitran gemaild. Ook die laten weten een levertraan 'van hoge kwaliteit' te produceren. En dat voor minder dan een tientje? Dat geloof je toch niet werkelijk? Om levertraan te fermenteren moet je de vissenlevers maandenlang ongemoeid laten. Dit is een tijdrovend proces, waardoor er nooit hoge productie kan worden gedraaid. Dit verklaart de hogere consumentenprijs en het is de reden waarom er maar 1 echte levertraan is en de rest moet worden beschouwd als goedkope rommel. En nee, ik heb geen aandelen in Green Pasture, mocht je dat denken!

Mike

 
Quote:
Om levertraan te fermenteren moet je de vissenlevers maandenlang ongemoeid laten. Dit is een tijdrovend proces, waardoor er nooit hoge productie kan worden gedraaid.


@ Mike: tijdrovend dan misschien, maar echte noeste arbeid komt er wat dit aangaat dan toch ook niet aan te pas? Of moeilijke machines of een ingewikkeld productieproces gelukkig dus ook niet. Misschien dat het wel ook veel ruimte in beslag neemt. En misschien dat het wel goedkoper kan, maar zolang hier sprake is van maar 1 goede verkoper van gefermenteerde levertraan kan die nu eenmaal vragen wat die wil.

 
Daniellemv4,

Ik weet dat firma's de neiging hebben om hun producten de hemel in te prijzen. Mike zal dieper kunnen spitten om te beoordelen wat de beste kwaliteit is, maar als Elvitaal mij schrijft dat het koudgeperst is dan neem ik dat maar aan. Vandaar dat ik het idee heb dat ze geen "rommel" op de markt brengen en dat de vermelde vitamines niet synthetisch zijn !

Jakob

 
Ik denk niet dat ze bewust een verkeerd beeld geven van hun levertraan maar gewoon een 'zuivere' levertraan kopen uit Noorwegen. Gemaakt volgens de standaart methoden.

Ze weten waarschijnlijk niet dat er een alternatieve manier bestaat nl fermenteren.

Als ze dat wel zouden weten zouden ze dat zeker erbij zetten. Waarom zou je een levertraan verkopen die volgens een zeer speciale methode gemaakt is wat veel duurder en tijdrovender is maar je noemt dat niet eens op de site?

Quote:
Ik weet dat firma's de neiging hebben om hun producten de hemel in te prijzen


Juist, en deze firma doet dat totaal niet en heeft een produkt dat spotgoedkoop is en totaal afwijkt (in de goede zin) van de andere levertraan produkten op de markt?

Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Maar ik ga ze maandag eens bellen, kijken wat ik te weten kan komen.

 
Ik ben benieuwd wat ze jou dan vertellen, waarschijnlijk hetzelfde wat ze mij geschreven hebben nl dat het houd geperst is en zonder synthetische toevoegingen. Stel nou dat hun verhaal klopt, wat voor enorme gezondheidsvoordelen biedt het gefermenteerde levertraan dan t.o.v gewone levertraan ?.....maar mogelijk dat Mike daar dieper op in kan gaan !

 
Als het inderdaad koudgeperste olie is zonder toevoegingen, dan zullen de vit. A en D en de omega-vetzuren intact zijn en is het inderdaad goede kwaliteit voor deze prijs. Fermentatie biedt een bijkomend van de vorming van vit. K2, een zeer belangrijke, maar zwaar onderschatte vetoplosbare vitamine, de 'Activator X' waar Price het over had. K2 komt door fermentatie tot stand.

Van Green Pasture weten we bovendien of het op zware metalen wordt getest, van andere merken levertraan kunnen we hier slechts naar raden. Tenslotte steunt Green Pasture kleine vissersfamilies die op duurzame wijze vissen, het is nog maar de vraag of andere merken dit ook doen.

Mike

 
Inderdaad is vit.K2 in strijdt tegen osteoporose en atherosclerose van groot belang. Dat door het fermentatieproces deze vitamine ontstaat onderscheidt het zich van de goedkopere soorten. Vraag me alleen af of een vit.K2 suppletie in relatie met een goedkopere maar kwalitatief goede levertraan hetzelfde resultaat kan op kan leveren, en anders ga ik over op Greenpasteurs......vraag me af waar die te koop is, mijn apotheker kan het niet leveren.

 
Maar ik heb nu boterolie en cod liver oil van green pasture. Ik heb geen problemen ofzo, ben gewoon een 15 jarige jongen die gezond wil leven en ik heb 1 keer een gaatje gehad (toen ik nog heel, heel ongezond at) en wil dit absoluut niet meer. Is Skate liver oil nog nuttig? Mij lijkt de boterolie en cod liver oil genoeg..(?)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.688
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan