gedestilleerd water

Ansxxx

New member
Hallo :D,

Mijn naam is Ans, ben erg geïnteresseerd in voeding/gezondheid en nieuw op dit forum. Ik heb eigenlijk geen lichamelijk klachten maar ben me erg bewust dat ik nu (ben 46 jaar) o.a. via voeding mijn gezondheid kan behouden. Ik ben als jaren bezig met biologisch eten maar ben nu vooral nieuwsgierig aan het worden naar wat ik eet/drink en het effect op mijn lichaam. Een jaar geleden ben ik in het rawfood gedoken maar omdat mijn gevoel zegt dat het niet de hele waarheid is ben ik opzoek naar meer informatie. Jullie forum kwam ik tegen via facebook. Geweldig om zo nog meer informatie te kunnen verzamelen.

Op dit moment heb ik een dringende vraag over mijn waterdestileermachine die ik op advies van een natuurgeneeskundige in maart heb aangeschaft.

Vanaf maart dit jaar drink ik dus al een half jaar 2 1/2 liter en mijn man 3 liter gedestilleerd water per dag. Deze natuurgeneeskundige zag in een bloedtest dat wij uitgedroogd waren en raadde dit dus aan.

Nu ik o.a. dit forum lees begin ik steeds meer te twijfelen of dit wel zo goed is! Worden we nu wel gehydrateerd door dit water of niet? wat is het effect van zoveel zuiver water zonder mineralen? kan ik dit gedestilleerd water dan nog verbeteren?

Wat zeggen jullie hierover?

 
Gedistilleerd water is gedemineraliseerd water. Water is een informatiedrager, maar het water dat jullie tot je nemen bevat geen enkele informatie. Gevolg: in jullie lichaam gaat het gedistilleerde water op zoek naar de ontbrekende (minerale) informatie. Het water wordt hiermee nemend en niet gevend, het rooft i.p.v. dat het schenkt. Jouw lichaam zal dit herkennen als ongewenst en het z.s.m. uit willen plassen, waardoor je niet alleen uitdroogt maar ook essentiele mineralen en spoorelementen uit je lijf spoelt. Geen goed idee dus!

Mike

 
Oeps :(....ja klinkt heel logisch! Ik had de hele tijd al het gevoel dat er iets niet klopte!

Kan je mij vertellen waar ik dan goed water vandaan haal? De kraan en uit een fles lijkt mij ook niet goed. Of kan ik mijn gedestilleerd water mineraliseren (dus informeren) met bv sole of puur keltisch zeezout?

Of waar ik info vind om daarover te lezen!

Alvast bedankt!!!

 
Je hoeft je installatie niet weg te gooien. Simpelweg enkele korretjes Keltisch zeezout toevoegen en je bent klaar!

Mike

 
Oké super!!! ga ik dan ook meteen doen.

Is de hoeveelheid water die we nemen niet te veel? volgen de therapeut waar we geweest zijn was dat 1 liter per dag op 30 kilo lichaamsgewicht....

 
2-3 liter water per dag, ook als je mineraalzouten toevoegt, is niet goed. Wissel water met zeemineralen af met zeer voedzame rauwe melk, rauwmelkse kefir en beestenbottenbouillons.

Mike

 
Ontzettend bedankt Mike....ik ben heel blij met je antwoorden en de daarmee verkregen bevestiging van mijn gevoel over dit water. Ik ga met je adviezen beginnen en me verder verdiepen :D

 
Welkom Ans,

Altijd je gevoel volgen blijkt maar weer eens. Het doet mij altijd een beetje zeer dat natuurgeneeskundige zo onkundig blijken, maar het blijft altijd je eigen verantwoordelijkheid om dingen uit te zoeken (wat je nu hebt gedaan).

Genoeg te lezen hier, veel plezier hiermee.

 
Na de uitgebreide aflevering over water van eerder deze maand vervolgt Sven zijn verhaal door even stil te staan bij het proces van waterdestillatie. Waarom zou iemand het kraanwater willen destilleren, en wat blijft er over na destillatie? Op een later moment zullen Sven en zijn kompanen van de stichting Het pad der natuurlijke energie alle waterfiltratiemethoden eens met elkaar vergelijken, maar vandaag toont hij met de destilleerder alvast even aan dat het niet om een overbodige luxe gaat...

 
Na de uitgebreide aflevering over water van eerder deze maand vervolgt Sven zijn verhaal door even stil te staan bij het proces van waterdestillatie. Waarom zou iemand het kraanwater willen destilleren, en wat blijft er over na destillatie? Op een later moment zullen Sven en zijn kompanen van de stichting Het pad der natuurlijke energie alle waterfiltratiemethoden eens met elkaar vergelijken, maar vandaag toont hij met de destilleerder alvast even aan dat het niet om een overbodige luxe gaat...


Toch interessant, distillatie.
Ga me er toch eens wat in verdiepen.
Jij bekend mee?
Mooie serie die Sven aan het maken is.
 
Ik ben van plan om mijn leidingwater dus zelf te gaan distilleren.
2 redenen: te hoog calciumgehalte en verontreiniging.

Vervolgens wil ik 's ochtends proberen om dit pure water te drinken i.v.m. afvoeren gifstoffen van de nacht.
Het water is ontdaan van mineralen en zal dus makkelijker mineralen uit mijn lichaam opnemen, wat ik dus in deze situatie wenselijk vind.

Voor de rest van de dag maak ik dan een mengsel van diverse Dr. Schüssler celzouten i.c.m. Sole op basis van Keltisch zeezout. Ben nog aan het onderzoeken of ik hier nog wat anders aan toe zou willen voegen.

Daarna het liefst nog verlevendigen, heb jarenlang gedraaid met twee flessen (in het koppelstuk ontstaat dan een spiraal. Maar zoek voor nu een manier dit minder tijdsintensief is.

Als iemand een tip heeft (en/of ervaring hiermee) hoor ik het graag!!
 
Ik ben van plan om mijn leidingwater dus zelf te gaan distilleren.
2 redenen: te hoog calciumgehalte en verontreiniging.

Vervolgens wil ik 's ochtends proberen om dit pure water te drinken i.v.m. afvoeren gifstoffen van de nacht.
Het water is ontdaan van mineralen en zal dus makkelijker mineralen uit mijn lichaam opnemen, wat ik dus in deze situatie wenselijk vind.

Voor de rest van de dag maak ik dan een mengsel van diverse Dr. Schüssler celzouten i.c.m. Sole op basis van Keltisch zeezout. Ben nog aan het onderzoeken of ik hier nog wat anders aan toe zou willen voegen.

Daarna het liefst nog verlevendigen, heb jarenlang gedraaid met twee flessen (in het koppelstuk ontstaat dan een spiraal. Maar zoek voor nu een manier dit minder tijdsintensief is.

Als iemand een tip heeft (en/of ervaring hiermee) hoor ik het graag!!
Voor het verlevendigen zijn diverse producten op de markt. Wellicht een idee voor je?

Bijvoorbeeld: heerlijkwater.nl

Verder is er de gouden driehoek [heilige drie eenheid]: plaats rozenkwarts, bergkristal en amethist in een kan water en laat dit minimaal een half uur staan.

Dit zou je nog kunnen combineren met shungiet.
 
Ik ben van plan om mijn leidingwater dus zelf te gaan distilleren.
2 redenen: te hoog calciumgehalte en verontreiniging.

Vervolgens wil ik 's ochtends proberen om dit pure water te drinken i.v.m. afvoeren gifstoffen van de nacht.
Het water is ontdaan van mineralen en zal dus makkelijker mineralen uit mijn lichaam opnemen, wat ik dus in deze situatie wenselijk vind.

Voor de rest van de dag maak ik dan een mengsel van diverse Dr. Schüssler celzouten i.c.m. Sole op basis van Keltisch zeezout. Ben nog aan het onderzoeken of ik hier nog wat anders aan toe zou willen voegen.

Daarna het liefst nog verlevendigen, heb jarenlang gedraaid met twee flessen (in het koppelstuk ontstaat dan een spiraal. Maar zoek voor nu een manier dit minder tijdsintensief is.

Als iemand een tip heeft (en/of ervaring hiermee) hoor ik het graag!!
ik heb altijd begrepen dat dat niet slim is, omdat je dan dood water maakt.
 
Wat bedoel je met dood water? Het is inderdaad vrij van mineralen, maar die voeg ik dan later weer toe.
Geen goed idee?
ik weet het fijne er niet van Julian, maar heb altijd geleerd geen gedemineraliseerd water te drinken, dat schijnt slecht te ontvangen in het lijf
 
Wat bedoel je met dood water? Het is inderdaad vrij van mineralen, maar die voeg ik dan later weer toe.
Geen goed idee?
De meningen zijn verdeeld je maakt net als bij osmose pure h2o of bijna puur, of dat werkelijk zo slecht is betwijfel ik, je moet alleen je mineralen huishouding in de smiezen de houden dat hoeft niet perse in het water.
 
Omgekeerde osmose is dood water, begin er niet aan. Het is ook niet meer levend te maken, gedestilleerd water wel.

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.777
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan