• Beste forumleden, we maken nu gebruik van nieuw forum software. Je oude wachtwoord werkt hier niet meer. Klik op aanmelden en dan op de link "wachtwoord vergeten". Je kunt dan je wachtwoord opnieuw instellen.

gedestilleerd water

fatsnotbad

Administrator
Forumleiding
Het is mijn stellige overtuiging dat dit water niet te herstructureren is. Het proces van met name omgekeerde osmose is te ingrijpend, misschien dat het met gedestilleerd water wel kan.

Mike

Shantilove

Well-known member
Even een vraagje. Misschien heeft iemand dit ook wel eens gehad.....water uit de kraan wat lijkt te dampen, troebelig is en langzaam helder wordt en dan aan t einde bruist (hier is in Portugal maar kranen heb je overal. Wij dit hier nog niet eerder gehad of gezien)

Sandra

Sailor

Well-known member
Even een vraagje. Misschien heeft iemand dit ook wel eens gehad.....water uit de kraan wat lijkt te dampen, troebelig is en langzaam helder wordt en dan aan t einde bruist (hier is in Portugal maar kranen heb je overal. Wij dit hier nog niet eerder gehad of gezien)

Sandra
Ja bekend, men zegt lucht in de leidingen, maar het is vaak na storingen of onderhoud.
Volgens mij de rommel die nog niet opgelost is na onderhoud of zo

Ik gebruik nooit leidingwater.... Beek of de bron in fr Nederland kook ik er wel in drinken mooi niet.

Shantilove

Well-known member
Ja bekend, men zegt lucht in de leidingen, maar het is vaak na storingen of onderhoud.
Volgens mij de rommel die nog niet opgelost is na onderhoud of zo

Ik gebruik nooit leidingwater.... Beek of de bron in fr Nederland kook ik er wel in drinken mooi niet.
Thanks Sailor voor je reactie. Het is nu idd weer normaal (in hoeverre dat kan met kraanwater 🥴) Ik drink het wel, maar we filteren ook met omgekeerde osmose apparaat. Wisselen dat af met elkaar. Verder staat nog steeds het testen van ons water uit onze put op t programma, maar door verbouwing en klaar willen zijn voor de winter nog niet gebeurd......🙈.

Sandra

sprout

Well-known member
Hij pruttelt lekker inmiddels!

Bekijk bijlage 3020
Kun je een metaal smaak proeven in jouw gedestilleerde water?

Ik heb osmose filter en een destillator (van een goed merk) en merk dat het water uit de destillator een beetje metaal achtig smaakt, zeker als het net 'vers' is en dus nog lauw is. (moet erbij zeggen dat ik overdreven goede smaak en reuk heb)

Het gedestilleerde water is natuurlijk erg reactief en koelt af in een RVS buisje, daar ben ik eigenlijk niet zo'n fan van. Ben bang dat er metalen in het water terechtkomen, onder andere nikkel.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.274
Leden
8.169
Nieuwste lid
Infinite
Word vaste donateur van dit forum
Bovenaan