Gaatjes genezen zonder te boren of te vullen

...........

Active member
http://niburu.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=1789:gaatjes-genezen-zonder-te-boren-of-te-vullen&catid=17:gezondheid&Itemid=30

 
Hmm, klinkt interessant. Ikzelf heb 1 halve kies in mijn mond, die al regelmatig een nieuwe halve kies nodig heeft. Nu weer. Heb de tandarts wel een gevraagd of dat kreng er niet gewoon uitgetrokken kan worden. Het is echt de enige kies die vervelend is.

Zou het ook betekenen dat mijn halve kies (zonder zenuw) ooit weer aan zou kunnen groeien? Of is dat te enthousiast en zou het alleen voor gaatjes werken?

 
De blue ice royal treatment ipv boren en vullen lijkt me geweldig! Ik heb een aantal helende gaatjes en zou ze graag hermineraliseerd willen zien. Ik ga het proberen!

 
Zijn er forumleden die hun gaatjes hebben weten te genezen? Zelf heb ik een aantal beginnende gaatjes sinds 2010. Nu heb ik het al die tijd uit weten te stellen, maar dit jaar worden er weer foto's gemaakt. En ik ben bang dat er gevuld moet gaan worden. Ik heb gelezen dat het boren en vullen echter niet goed is. Is er dan een andere mogelijkheid? Via de voeding probeer ik al zoveel mogelijk te doen (bouillon, sole, visvetzuren, dierljk vet, levertraan, rauwe melk). Bedankt voor het meedenken!

 
Nee, dat denk ik ook niet. Sinds gisteren voel ik met vlagen mijn zenuw, maar erg pijn doet het niet. Had ik maar veel eerder op mijn slechte gezondheid ingegrepen, maar dat heeft nu geen zin meer om over na denken. Kan het geen kwaad om door te blijven lopen, ook al zit er wel een gat. Stel dat het niet wordt verholpen, dan bestaat de kans misschien dat de kies eruit moet. Nee, het boek heb ik niet gelezen. Ben nu in het boek van Weston Price bezig. Ik ga op zoek naar het boek, bedankt voor de tip.

 
Uit Genees tandbederf:

Quote:
Genees je gebit binnen maximaal zes weken

De beheersing van tandbederf houdt in dat het bederf niet doorzet en dat er sprake is van de vorming van nieuw tandbeen. Dr. Price geloofde dat meer dan 95 procent van alle gevallen van cariës beheerst kon worden met een uiterst zorgvuldig voedingsprotocol.

Net als bij een botbreuk zullen je aangetaste tanden en kiezen sterk worden en zichzelf repareren. Als een tand of kies een gat of een oude vulling heeft, dan zal de holte sterk en veerkrachtig worden, maar niet opgevuld worden met nieuw tandbeen.

Telkens als je een hap voedsel neemt, zal je lichaam besluiten te mineraliseren of te demineraliseren. Mits je je inname van vetoplosbare vitamines hebt verhoogd, zou het uitgebalanceerde protocol binnen 24 tot 48 uur moeten leiden tot een merkbare remineralisatie van het gebit. Je zult bijvoorbeeld minder gevoelige tanden en kiezen krijgen of je gebit voelt krachtiger aan.

Aan het begin van het voedingsprotocol dat dr. Price toepaste bij schoolgaande kinderen, concludeerde hij dat de chemische analyse van het speeksel van de kinderen aantoonde dat actief tandbederf tot stilstand was gekomen.

Binnen zes weken liet dezelfde analyse zien dat het tandbederf volledig een halt was toegeroepen.

Na vijf maanden op het speciale voedingspatroon liet het speeksel alsmaar meer verbeteringen zien.

Uit deze statistieken mag je opmaken dat merkbare resultaten binnen ongeveer zes weken optreden. Je kunt ook zien dat beschadigde tanden en kiezen nog lang na deze eerste zesweekse periode blijven helen. Een ernstig beschadigde tand of kies kan er zelfs maanden over doen om zichzelf te repareren.

Het goede nieuws is dat jij je gebit door middel van voeding kunt helen en dat jij met je volgende maaltijd de weg naar succes kunt inzetten.


Mike

 
Het lukt me niet om een aansluiting te vinden tussen wat ik lees bij Weston Price en wat ik lees bij Ramiel Nagel.

Price schrijft over een 14-jarig meisje met een erg slecht gebit. Haar toestand verbetert sterk nadat ze bij hem in de kliniek goed te eten krijgt. In zeven maanden daalt het fosforgehalte in haar speeksel van +19,1 naar -29,5 en daalt de populatie van de bacterie L. Acidophilus van 680.000 naar 0. Resultaat is dat zij haar gebit kan behouden. Er heeft zich secundair tandbeen gevormd in de zenuwholtes, haar ‘kiezen zijn goed geheeld, met een goed kauwoppervlak en de patiënt oogt uitstekend’.

Minder fosfor lijkt het geheim van haar succes. Price sprak over het fosforgehalte in haar speeksel. Bij Nagel lees over het fosforgehalte in het bloed. Het gaat dan niet om een laag getal (-29,5) maar om een verhouding: twee en een half maal zoveel calcium als fosfor. Zolang die verhouding maar in stand blijft en niet wordt verstoord door een al te bewegelijke suikerspiegel, gaat het goed.

Ik mailde Nagel om te zien of hij zijn verhoudingskwestie kon koppelen aan de ontdekking van Price, maar hij kwam er ook niet helemaal uit. Is er iemand op het forum, iemand die Mike heet misschien, die beide gegevens in een kader weet te brengen? Alvast bedankt!

 
Ik had ongeveer eenzelfde vraag:

Quote:
Valt mij bij het lezen op dat de verhouding die W. Price aanhield in de voedingsrichtlijn 1,5 gr calcium tegen 2 gr fosfor waren en Melvin Page zegt dat de verhouding in het bloed moet zijn 2,5 delen calcium tegenover 1 deel fosfor om tanden te remineralisern. Hoe moet ik dit zien?

9 MAANDEN GELEDEN GEPLAATST #

fatsnotbad

Moderator

Zo zie je maar weer dat er altijd verschillende en conflicterende visies zullen blijven bestaan en dat maakt het er allemaal niet overzichtelijker op.

Ik heb de Nederlandse vertaling ook binnen en zag ook die verhouding tussen calcium en fosfor staan die Melvin Page volgens Ramiel Nagel aanhoudt. Ik heb voor de zekerheid even het Engelstalige origineel erbij gehaald en daar staat het ook in. Ik vraag me dan ook af of Nagel het wel goed weergeeft en niet ergens een fout maakt.

Ik ga uit van de zuiverheid van het onderzoek van Price. Die komt uit op 2 gram fosfor tegenover 1,5 gram calcium per dag. Dit klinkt ook zeer logisch, aangezien fosfor zorgt voor botopbouw en calcium voor botafbraak. Je krijgt dan meer opbouw dan afbraak en dat is natuurlijk het plan van de natuur. Meer calcium dan fosfor zorgt voor meer afbraak dan opbouw en dat gaat tegen het plan van de natuur in. Ik houd het dus op de bevindingen van Price. Melvin Page was overigens briljant, dus ik wil ook zeker niets afdoen aan zijn bevindingen. Mogelijk wordt de verwarring in het leven geroepen door Nagel en niet door Page.


https://www.fatsforum.nl/topic/prim...an-ramiel-nagel-te-bestellen-bij-succesboeken

Goed dat je Ramiel zelf hierover hebt gemaild, jammer dat hij geen eenduidig antwoord klaar had.

 
Dankje, Tanja. Nu begrijp ik dat het zou kunnen zijn dat Nagel mogeljk Page verkeerd citeert of anderzins een fout maakt. Desondanks ben ik toch nog benieuwd hoe ik de -29,5 in het speeksel van de patiënt van Price moet zien in relatie tot de juiste verhoudingen in het bloed.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.340
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan