Fytinezuur in rijstemelk?

G

Guest

Guest
Hoi allemaal,

Nu het kouder wordt zit ik af en toe echt te snakken naar een lekkere hete drank.

De melk wil ik natuurlijk niet zo warm maken dus drink ik dan rijstemelk.

In het boek van Ramiel Nagel staat dat hij niet zeker weet of en hoeveel fytinezuur in rijstemelk zit.

Ik heb vanmorgen op zowel het forum als the world wide web gezocht maar kan daar geen info over vinden.

Weet iemand hier of er fytinezuur in rijstemelk zit?

 
Zet rijstemelk uit je hoofd. Het is een zwaar bewerkt product. Er is niets mis mee om af en toe rauwe melk warm te maken en hier bijv. anijs en honing in te doen. Zorg ervoor dat je de melk overwegend rauw drinkt, dan kan de gekookte variant niet zoveel kwaad. Wat j ook doet, drink geen nepmelk uit plantaardige bron, net zo goed als je geen plantaardige nepboter moet eten!

Mike

 
Pfff... was er al bang voor :|

Dan denk ik dat ik toch af en toe maar melk boven de 40 graden ga verhitten.

Poekie: kruidenthee's vind ik lekker hoor maar soms wil ik wat 'stevigers' :)

 
Ja psies, het laatste.

Even met je voeten op de verwarming met je handen om een mok hete melk. Doe ik net alsof het winter is :D

 
Je kunt ook zelf rijstemelk maken als rijstmelk de voorkeur heeft ipv de bewerkte rijstemelk kopen uit de supermarkt of zelfs ook de biowinkel.

Je kunt de rijst koken en dan het afgietsel gebruiken als melk (2 vliegen in 1 klap zou ik zeggen: melk en rijstmelk heb je dan) of ongekookte rijst in de blender doen en dan het vaste spul afzeven van de melk met een zeefzak.

 
Das idd ook nog een optie Lievergezond.

Dank je voor de tip :)

 
Hoi Dennis, soep vind ik ook lekker maar niet altijd.

Misosoep ken ik trouwens niet. Zal ik eens naar kijken.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.747
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan