FvD

Baudet ziet Forum voor Democratie uiteenvallen, drie Kamerleden vertrekken​

Thierry Baudet ziet Forum voor Democratie uiteen vallen. Wybren van Haga, Olaf Ephraim en Hans Smolders (de nummers 2, 3 en 4 van de fractie) breken met de partijleider. Het drietal gaat zelfstandig verder in de Tweede Kamer. Dat meldt het Brabants Dagblad.

 
Nog meer verraders, het wordt steeds duidelijker dat progressief rechts zich nooit kan verenigen met authentiek rechts-conservatief gedachtegoed. Door deze zetelrovers heeft FvD nu dus minder slagkracht. Lafaards!

Mike
 
Wordt het niet de hoogste tijd dat vertrekkers alleen een zetel mee mogen nemen als die verworven is op persoonlijke stemmen?
 
Ik vind dat het een regel moet zijn dat als je de partij verlaat je ook automatisch de kamer verlaat. Je mag het bij de volgende verkiezingen dan helemaal op eigen kracht opnieuw proberen.

Mike
 
Je kunt mensen uit de VVD halen, maar je kunt de VVD niet uit de mensen halen. Ik ben blij dat mijn voorkeursstem naar Thierry is gegaan en niet naar Van Haga!

Mike
 
Goh, ik vind het wel erg zeg. Ik heb ook op Thierry gestemd, maar vind Van Haga eveneens een hele goede spreker betreffende het Corona-verhaal.
Hij maakt ook een serieuze indruk en brengt het allemaal wat rustiger en begrijpelijker dan Thierry. Hij is daardoor minder een aanvalspunt voor de tegenstanders.
Heel jammer dat hij dit besluit trekt op basis van een meningsverschil over die poster. Ik snap niet dat mensen dan meteen opstappen en niet een meningsverschil uitpraten en intern oplossen.

Dorothé
 
Als die poster een breekpunt is geweest terwijl onze vrijheden op het spel staan ben je geen knip voor de neus waard!

Mike
 
Ja, daar kan ik je volmondig gelijk in geven. Al het andere dan onze vrijheden, kan wachten. Net zoals ook het verschil in opvattingen tussen religies en andere gedachtegoeden kan wachten. We moeten SAMEN strijden tegen een vijand en niet gaan vallen over een item waarmee je het dan niet eens bent.
Hoe dom kun je zijn om mee te gaan in de verdeel en heers technieken. Want dit is wat er nu gebeurd is. Van Haga had aangegeven zich terug te trekken van die poster en daarmee stond hij voor zijn mening. Prima. Daar had het dan bij kunnen blijven. Kijk, als er zaken zoals pedofilie hadden gespeeld, dan had ik het wel kunnen begrijpen dat men dan afstand neemt van degene die dit doet, maar in dit geval was het meer een extra zet om mensen aan het denken te zetten. Thierry is als het ware een enfant terrible, hij wil het doelwit worden en van daaruit het denken van de mensen aanwakkeren.
Dat Van Haga dit niet snapt, wil alleen maar zeggen dat hij het niet WIL snappen.
Zeer jammer, want ik dacht dat deze man de juiste was naast Thierry. Ik vind het voor Thierry ook weer een tegenvaller en vind het erg voor hem dat zijn medestrijders zich ontpoppen als onecht.

Dorothé
 
Wel dikke kans dat ze qua oppositie niet heel ver uit elkaar zullen liggen. Dat is wel met bijv. JA, die gewoon wel voor vaccineren zijn.
 
Heel jammer dit. Als beiden "een beetje water bij de wijn" zouden doen zouden ze elkaar mooi kunnen aanvullen.
Spelen Ego,s hier een rol? ten nadele van een partij die door vele mensen gesteund wordt.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.472
Berichten
501.616
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan