FvD

TB is wat meer aan het woord maar mensen niet laten uitpraten is wat overdreven en hij had van Poetin een andere uitleg verwacht over de inval in oekraine. TB vind het denazificatie verhaal verkeerd en gaf aan dat de oorlog om de déstabilisatie van Europa/Duitsland en Rusland verhouding gaat.
Ralf gaf aan dat Poetin uit een andere wereld komt en niet veel van doen heeft met onze maatstaven van een interview.

(Vanaf min 38 )
 
Laatst bewerkt:
Vanaf de 30e minuut kijken. Baudet heeft last van niet ingeloste verwachtingen. Hij had graag gewild dat Poetin westerse korte 'soundbytes' zou geven, 'inkoppers' zoals Baudet dat noemt, hij had graag gewild dat Poetin meer gericht zou zijn op 'scoren'. Van der Pijl en Dekker pareren hem terecht door het cultuurverschil tussen Rusland en het westen te benoemen. In Rusland is het heel normaal dat een man als Poetin breedsprakig is en een uitgebreide historische context schetst. Succesvol tegengesproken en Baudet laat dit zonder onderbrekingen toe.

Over Thierry"s opmerkimgen over Poetin's denazificatie-agenda ben ik wat minder positief. Poetin wilde helemaal niet suggereren dat het westen een obsessie heeft met nazi's, dat leest Baudet erin. Poetin haalt het voorbeeld aan van die Poolse nazi die in Canada een staande ovatie kreeg om aan te geven hoezeer het historische nazigedachtengoed zich meester heeft gemaakt van de Oekraiense samenleving en in het verlengde daarvan het westen, zo van: waar je mee omgaat word je mee besmet. Kees vd Pijl is het meest bedreven in het schetsen van de nazistische haatcultuur van de hedendaagse Oekraiense samenleving, maar Thierry blijft het zien als een bijna nietszeggend detail. Hij drukt echter niet zijn mening door en laat zijn tafelgastem wel degelijk aan het woord.

Ook wotdt duidelijk hoezeer Baudet open is komen te staan voor de visie van Ralf Dekker. Ralf heeft een bepaalde rust en senioriteit die bij Baudet binnenkomt. Interessante dynamiek is er tussen die twee ontstaan!

Enerzijds wil Thierry dat Poetin minder oubollig wordt en meer bijtijds, anderzijds hunkert Baudet net zo goed naar oude, vervlogen tijden. Volgens mij lijkt Baudet teveel op Poetin en zitten de verschillen hem in de snelle, westerse stijl vs. de breedsprakige Russische stijl van niet alleen Poetin maar ook Alexander Doegin. Hij noemt deze stijl 'warrig'. Vreemd, want Baudet is wel een fan van Alexis de Torqueville, die meer uit een tijd stamt die de tijdsgeest vertegenwoordigt waarin Rusland nog steeds verkeert. Als Thierry het anders zou willen zien zou hij Poetin op handen dragen omdat hij een zeldzame figuur is die anno nu nog het Renaissance-gedachtegoed uitdraagt!

Mike
 
Laatst bewerkt:
Thierry Baudet has been a member of the Dutch Parliament since 2017, as founder and chairman of the Forum for Democracy (FvD). He is also the author of numerous best-selling books. Two of his books have been translated into Hungarian. His book on Covid, "A Covid rulett", was a great success in Hungary. Although he was destined for a ministerial career, Thierry Baudet chose to break with the traditional political system when he opposed Covid policies and then policies relating to the war in Ukraine. Since then, despite his setback in the last elections, he has the support of more than 60,000 active activists in his party, which is the leading Dutch party in terms of membership. In this interview, he talks about the brutal Antifa attacks against him, the Dutch farmers' crisis, Wilders, Covid, and his anticipation of the coming decades in Europe.


 

Ik ben geen Carnavalsgek, maar ik verheug me voor de mensen die ervan genieten. Het jaar dat het niet doorging vanwege Corona, had ik Carnavalslampjes aan het raam gehangen. Ik wilde toch iets doen.
Als ik het bovenstaande artikel lees, dan gaan me de nekharen rechtop staan. Hoe triest dat alle tradities hieraan ten onder gaan.

Dorothé
 

Ik ben geen Carnavalsgek, maar ik verheug me voor de mensen die ervan genieten. Het jaar dat het niet doorging vanwege Corona, had ik Carnavalslampjes aan het raam gehangen. Ik wilde toch iets doen.
Als ik het bovenstaande artikel lees, dan gaan me de nekharen rechtop staan. Hoe triest dat alle tradities hieraan ten onder gaan.

Dorothé
Dit zal dan ook wel gaan gelden voor Oogst-Dank-feesten etc. Want dan zijn er culturele stoeten met groepen waarbij de praalwagens getrokken worden door een tractor. Er lopen ook dieren mee in zo'n stoet, zoals paarden, misschien wel ganzen, eenden, honden etc. De dierenbescherming zal wel in opstand komen. Ook de verklede mensen zullen het moeilijk krijgen als alles racisme of ik weet niet wat, is. Ook lentemarkten waarbij tractoren gebruikt worden en alle andere traditionele boerenfeesten zullen ten onder gaan aan deze tirannie.
:cry::cry::cry:

Dorothé
 
Voor de beta die Thierry is vertegenwoirdigen de Tates alfamannelijkheid. Deze karikatuur van alfamannelijkheid slaat helaaa aan bij beta's wereldwijd, vooral bij jongere generaties.

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.515
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan