FvD

Dan maar ouderwets. Geloven in fictief digitaal geld en nu weer fictieve souvenirs gaat er bij mij niet in!

Mike

I've been trying to figure out a good way to explain NFTs (Non Fungible Tokens) to people, because honestly it took me a long time to figure out what is going on with that stuff myself.

By the way, this will definitely not be a perfectly accurate explanation, and I'm sure it's a lot more complicated than I'm explaining here.

The first obvious question is: How do you own something that anybody can copy and paste?

Think of it this way: When you see a meme or a piece of art or antyhing on the internet, it's changed hands a million times before it got to you.

Anybody can and does alter it in any way they want to make a new piece of art.

What an NFT is (and again, this is a gross over-simplification) is a token that proves that a piece of art is the original.

It puts a block of data permanently on the blockchain that shows that a piece of art (or a video, etc. doesn't really matter) is the same piece of art as the day it was created and not a single byte of data has changed.

It's not the actual piece of art that you own; obviously anybody can copy paste that, it's the internet; it's the proof of the original copy on the day it was created that is permanently recorded on the blockchain that you own.

It's like owning a little piece of history. You own part of the permanent record of the internet.

I still haven't made up my mind whether this idea is incredibly stupid or absolutely genius, but people seem to be into it. 🤷


Ik ga voor incredibly stupid.

Mike
 
Uit de nieuwsbrief van FvD. Een referendum over het referendum. Vind het een lastige keuze.

Het nieuwe referendum

Nadat het oude referendum in 2017 is afgeschaft door D66 is er nu een nieuwe referendumwet in de maak. Maar er zitten een aantal dermate grote beperkingen aan de wet dat wij ons voor een groot dilemma voelen gesteld: hebben we liever een referendum dat eigenlijk een schijnreferendum is of geen referendum?


Gisteren nam FVD-partijleider Thierry Baudet in de Tweede Kamer deel aan het debat over de nieuwe referendumwet. Zijn conclusie: dit is écht een dilemma - en dat leent zich bij uitstek voor een referendum. We gaan het voorleggen aan u, onze leden.


De stemming in de Tweede Kamer over de wet is uitgesteld, dus we hebben meer tijd gekregen om tot een weloverwogen beslissing te komen. Daarom gaan we twee dingen doen:



1. Ledendebat
Volgende week organiseren we een lagerhuisdebat waaraan leden van FVD kunnen deelnemen. De ene kant is voor, de andere kant tegen. Zo kunnen we alle argumenten maximaal uitwisselen en kan iedereen een weloverwogen keuze maken. Het aantal plaatsen is uiteraard beperkt, dus zullen we het debat live uitzenden op social media. U ontvangt heel spoedig meer informatie over hoe u kunt deelnemen of als toeschouwer aanwezig kunt zijn.



2. Ledenreferendum
Na afloop van het debat gaat de stembus open. Alle FVD-leden ontvangen dan een mail met een link om te stemmen. De uitkomst van het ledenreferendum is bindend: de Tweede Kamerfractie zal stemmen zoals de leden uiteindelijk bepalen.



Bij FVD hechten we zeer veel waarde aan de mening van onze leden. We kijken daarom ontzettend uit naar het debat en het referendum!
 
Uit de nieuwsbrief van FvD. Een referendum over het referendum. Vind het een lastige keuze.

Het nieuwe referendum

Nadat het oude referendum in 2017 is afgeschaft door D66 is er nu een nieuwe referendumwet in de maak. Maar er zitten een aantal dermate grote beperkingen aan de wet dat wij ons voor een groot dilemma voelen gesteld: hebben we liever een referendum dat eigenlijk een schijnreferendum is of geen referendum?


Gisteren nam FVD-partijleider Thierry Baudet in de Tweede Kamer deel aan het debat over de nieuwe referendumwet. Zijn conclusie: dit is écht een dilemma - en dat leent zich bij uitstek voor een referendum. We gaan het voorleggen aan u, onze leden.


De stemming in de Tweede Kamer over de wet is uitgesteld, dus we hebben meer tijd gekregen om tot een weloverwogen beslissing te komen. Daarom gaan we twee dingen doen:



1. Ledendebat
Volgende week organiseren we een lagerhuisdebat waaraan leden van FVD kunnen deelnemen. De ene kant is voor, de andere kant tegen. Zo kunnen we alle argumenten maximaal uitwisselen en kan iedereen een weloverwogen keuze maken. Het aantal plaatsen is uiteraard beperkt, dus zullen we het debat live uitzenden op social media. U ontvangt heel spoedig meer informatie over hoe u kunt deelnemen of als toeschouwer aanwezig kunt zijn.



2. Ledenreferendum
Na afloop van het debat gaat de stembus open. Alle FVD-leden ontvangen dan een mail met een link om te stemmen. De uitkomst van het ledenreferendum is bindend: de Tweede Kamerfractie zal stemmen zoals de leden uiteindelijk bepalen.



Bij FVD hechten we zeer veel waarde aan de mening van onze leden. We kijken daarom ontzettend uit naar het debat en het referendum!

Ik stem tegen. Het is een referendumwet met te veel beperkingen en onmogelijkheden.
 
Ik stem tegen. Het is een referendumwet met te veel beperkingen en onmogelijkheden.
Was ook mijn eerste gedachte na het horen van Thierry's verhaal hierover. Toch wil ik het ledendebat afwachten, misschien dat ik dan nog van gedachte verander.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.715
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan