Frustratie Topic

Die ene, die vond iig dat er een vaccinatieplicht moest komen en is ook al eens afwezig geweest vanwege cojona.

Zou me niets verbazen idd

Ik snap wel dat je ze op zijn minst nog het coronazeikargument wil horen noemen. Want niks is zo niks. Maar het coronazeikargument is ook niks.
 
Laatst bewerkt:
Ik zag net deze afbeelding:

1653563934009.png

Ik moest aan bovenstaand ''Agent Smith Effect'' denken i.v.m. dat ik zeer recentelijk weer een vriendschap armer ben. Ik wil niet klagen, want ik maak ook weer nieuwe vrienden. Maar deze tijd werkt als een schifting die kennelijk ook ergens goed voor is.

Ik vertelde een vriendin dat ik al langer in een proces zit van mijn slavenjuk afwerpen en dat wens ik de mensheid als geheel ook toe. Dat proces is al vrij lang gaande overigens. Als reactie zei ze iets van: ''dat is wel fijn dat jij het gevoel hebt dat je je slavenjuk afgooit''. En toen somde ik als reactie aan haar weer op wat er allemaal in mijn geval concreet kwam/komt kijken bij dat proces aan opleiding en andere relevante ervaring (bijv. opgroeien in een sekte en de hersenspoeling gericht eruit krijgen).

En toen zei ik: dat gaat wel wat verder dan sec een gevoel. Want daar ging het me om: dat ze zei dat ik ''het gevoel had dat ik een juk af aan het werpen ben'' terwijl ik zei dat ik in een proces zit om het af te gooien. Nou kun je zeggen: ''what's in a word''. Nou heel veel dus. Ik had eerder al meer met haar meegemaakt, dus ik kende de wereld erachter ook al een beetje. Ze is compleet gehersenspoeld. Heel aardige persoon, maar zit in haar ideale deugwereldje en is er niet uit te slaan. Maar het is zo weird om dat mee te maken. Dus toen ik zei tegen haar hoezeer ik bewust bezig ben (geweest) met het slavenjuk afleggen en dat het verder gaat dan een gevoel, toen zei ze dat ze niet wist wat ze moest zeggen. Maar ze zei wel: ''ik bedoelde het alleen maar goed''.
En of ik haar iets verwijt.

Ik zei daarop: ''ja zou kunnen dat ik je iets verwijt''. Namelijk: dat ze het schuift op mijn gevoelentje van dat ik mijn slavenjuk aan het afwerpen ben meer dan dat ze het gewoon zo van me aanneemt, wetende wat het proces is dat ik heb afgelegd en nog afleg, waar ik haar uitgebreid van heb deelgenoot gemaakt. En over dat ze het alleen maar goed bedoelde: daarover kon ik haar zeggen dat ik ervan uitga dat ze het goed bedoelt. Maar dat het dan nog niet automatisch betekent dat het dan ook zo uitpakt. Toen kreeg ik terug: ''ik haak af, het klinkt zo negatief''. En dat was dat. En toen heb ik gezegd: ''Als je dat al negatief vindt, dan is afhaken zeker een optie''.

Opgeruimd staat netjes zullen we maar zeggen. En dat van twee kanten. Maar ik moest eraan denken: dat je de mensen die in de matrix zitten echt niet mag wakker schudden hoor. Ze vertonen gelijk ontwenningsverschijnselen als je het ook maar een beetje probeert. Je krijgt dan de deur keihard voor je neus dicht gesmeten. Dat zat die altijd al. En ze doen net alsof jij die deur dichtgooit. Ook zo'n truc.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het persoonlijk naast frustrerend van een afstandje ook fascinerend hoe mensen erin geluisd worden of zijn om zich langzaam te vereenzelvigen met de waarden van een totalitaire staat.
Frustrerend is dat mensen niet zien dat neutraliteit op weg naar een totalitaire staat niet bestaat. Dan moeten ze natuurlijk in de eerste plaats al doorhebben dat we op die weg zitten en daar zit hem al de crux.
Mijn vriendin beriep zich in haar gedrag naar mij toe op haar goede intenties.
Daar trapt mijn persoon echter niet in.

Die morele corruptie van een gemiddeld mensenbrein verloopt zo geleidelijk dat mensen met goede bedoelingen het niet doorhebben. Mijn vriendin is er zo eentje. Ze verbond aan mijn keuze om niet te vaccineren de conclusie dat ik daarmee ook gekozen heb om bepaalde burgervrijheden op te geven.

''Want ja, als je het dan vergelijkt met de rechten van homoseksuelen: die hebben er niet voor gekozen bijvoorbeeld, die zijn ermee geboren''.
Dat is dus die deug-identiteitspolitiek. Op deze manier worden mensen gehersenspoeld. Mind you, beste ''vriendin'', dat ik ook ongevaccineerd geboren ben.

Over de geleidelijke morele corruptie van mensen richting de Nazi-staat, vernam ik een boekentip van de schrijver Berend Sommers die geinterviewd werd bij De Nieuwe Wereld.

Het gaat over het boek van Klaus Mann (zoon van Thomas Mann) met als titel Mephisto.

 
Laatst bewerkt:
Ik zag net deze afbeelding:

Bekijk bijlage 11795

Ik moest aan bovenstaand ''Agent Smith Effect'' denken i.v.m. dat ik zeer recentelijk weer een vriendschap armer ben. Ik wil niet klagen, want ik maak ook weer nieuwe vrienden. Maar deze tijd werkt als een schifting die kennelijk ook ergens goed voor is.

Ik vertelde een vriendin dat ik al langer in een proces zit van mijn slavenjuk afwerpen en dat wens ik de mensheid als geheel ook toe. Dat proces is al vrij lang gaande overigens. Als reactie zei ze iets van: ''dat is wel fijn dat jij het gevoel hebt dat je je slavenjuk afgooit''. En toen somde ik als reactie aan haar weer op wat er allemaal in mijn geval concreet kwam/komt kijken bij dat proces aan opleiding en andere relevante ervaring (bijv. opgroeien in een sekte en de hersenspoeling gericht eruit krijgen).

En toen zei ik: dat gaat wel wat verder dan sec een gevoel. Want daar ging het me om: dat ze zei dat ik ''het gevoel had dat ik een juk af aan het werpen ben'' terwijl ik zei dat ik in een proces zit om het af te gooien. Nou kun je zeggen: ''what's in a word''. Nou heel veel dus. Ik had eerder al meer met haar meegemaakt, dus ik kende de wereld erachter ook al een beetje. Ze is compleet gehersenspoeld. Heel aardige persoon, maar zit in haar ideale deugwereldje en is er niet uit te slaan. Maar het is zo weird om dat mee te maken. Dus toen ik zei tegen haar hoezeer ik bewust bezig ben (geweest) met het slavenjuk afleggen en dat het verder gaat dan een gevoel, toen zei ze dat ze niet wist wat ze moest zeggen. Maar ze zei wel: ''ik bedoelde het alleen maar goed''.
En of ik haar iets verwijt.

Ik zei daarop: ''ja zou kunnen dat ik je iets verwijt''. Namelijk: dat ze het schuift op mijn gevoelentje van dat ik mijn slavenjuk aan het afwerpen ben meer dan dat ze het gewoon zo van me aanneemt, wetende wat het proces is dat ik heb afgelegd en nog afleg, waar ik haar uitgebreid van heb deelgenoot gemaakt. En over dat ze het alleen maar goed bedoelde: daarover kon ik haar zeggen dat ik ervan uitga dat ze het goed bedoelt. Maar dat het dan nog niet automatisch betekent dat het dan ook zo uitpakt. Toen kreeg ik terug: ''ik haak af, het klinkt zo negatief''. En dat was dat. En toen heb ik gezegd: ''Als je dat al negatief vindt, dan is afhaken zeker een optie''.

Opgeruimd staat netjes zullen we maar zeggen. En dat van twee kanten. Maar ik moest eraan denken: dat je de mensen die in de matrix zitten echt niet mag wakker schudden hoor. Ze vertonen gelijk ontwenningsverschijnselen als je het ook maar een beetje probeert. Je krijgt dan de deur keihard voor je neus dicht gesmeten. Dat zat die altijd al. En ze doen net alsof jij die deur dichtgooit. Ook zo'n truc.
Ik heb zelf de film de Matrix niet gezien maar nog even over ''the agent Smith effect'': ik had afgelopen weekend een weerzien met een aantal npc-s uit mijn kennissenkring en ik blijf het nog steeds een heel raar fenomeen vinden: dat je eerst het gevoel hebt onder ''normale'' mensen te verkeren met hele normale levens. En dan ineens liepen we ergens langs een huis waar ''De Andere Krant'' tegen een raam aangeplakt was. En toen gingen ze daar zo naar wijzen en afkeurend hoofdschudden en dat was dat. Iedereen begreep elkaar zogezegd. Geen woorden voor nodig. Ik was echt verbaasd. Deze mensen zijn ingefluisterd om ''De Andere Krant'' als een soort volksvijand no. 1 te beschouwen en nu reageren ze gezamenlijk als een pavlov daarop. Ik kromp in elkaar. Verder was het gezellig, maar het meest wezenlijke kan ik daar gewoon niet delen. Geen ruimte voor.
 
Omdat het kan toch maar even wat kwijt, gister in een gesprek met een wakkere tuincollega krijg ik van hem te horen dat een ander van het complex mij graag in de gaskamer zou zien! Waarschijnlijk omdat ik een andere visie op C heb, zou ander sook niet weten waarom.
Tjah... het kan verkeren.

Ik vind dat wel heftig hoor Johnny als iemand jou graag in de gaskamer zegt te zien vanwege een andere mening over ‘C’. Heel heftig. Kijk, dat mensen zichzelf richting prikslachtbank begeven is hun goed recht, maar nu moet jij dat kennelijk van hun ook. En lekker laf ook dat ze dit niet gewoon in je gezicht zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Toen ik vorig jaar door het niet hebben van een CTB werd uitgesloten van dingen schreef iemand in een social media bericht aan mij: "Ach, ach, ach, niet laten vaccineren of testen, het is een keuze.". Met andere woorden: "Het is je eigen schuld dat je wordt uitgesloten".
Daarna werd ik geblokkeerd door die lafaard.

Als ik hem een keer tegenkom en hij spreekt mij aan dan zeg ik dat ik geen behoefte heb aan een gesprek met iemand met nazi gedachtes. Door (bewuste of onbewuste hulp van) personen zoals hij konden de nazi's 80 jaar geleden doen wat ze hebben gedaan.

Wat zijn reactie daarop gaat zijn kan me niet schelen.
 
Waar ligt je frustratie dan? Het lijkt wel alsof Juglen Zwaan opeens zo negatief op het forum wordt vermeldt. Terwijl hij volgens mij als administrator aan het forum verbonden is geweest ergens in 2016. Hij heeft een prima site geloof ik, of is hij opeens vega geworden?
 
Frustratie? Op de site van Forefronthealth noemen ze progesteronOLIE die o.a. bij hun te koop is.
Die site wil ook verkopen maar hun geschreven artikelen zijn goed.
Via Google kom ik alleen maar creme tegen. of olie om te injecteren.
Bij hun kopen? Ik heb geen verbinding met mijn bank.
Olie innemen of creme smeren?
 
Laatst bewerkt:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.700
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan