Frankrijk


en zo kwam het ...

1. Schorsing van de debatten over de ‘vaccinatie’pas in de Assemblee.
Vannacht werden de besprekingen over de ‘vaccinatie’pas in de Assemblee geschorst.
Toen de tekst snel in stemming moest worden gebracht om vervolgens in de Senaat te worden gepresenteerd, slaagden de oppositieleden, die op dat moment in de meerderheid waren erin de zitting te schorsen, tot groot ongenoegen van de leden van de regerings meerderheid.De tegenstanders, de LFI, de communisten en de RN stemden voor schorsing samen met veel Republikeinen, die op zich niet tegen de wettekst zijn, maar wel tegen het late middernachtelijk uur.
"Wij kunnen niet langer aanvaarden dat debatten over gezondheidsbeperkingen, die een impact hebben op het leven en de vrijheden van onze landgenoten, 's nachts plaatsvinden ver van de ogen van het Franse volk," stelde Marine Le Pen. La RĂ©publique En Marche verwijt de oppositie "onverantwoordelijke" optreden. Ook Gabriel Attal en premier Castex hadden scherpe kritiek op de oppositie. Volgens hem is de oppositie er weliswaar "in geslaagd" om "een zet te doen", maar hebben zij vannacht vooral "een vorm van totale onverantwoordelijkheid" aan de dag gelegd. De leiders van de fracties van de Assemblee zullen vandaag een nieuw tijdschema vaststellen. Deze tegenslag doorkruist de plannen van de regering, die hoopte het wetsvoorstel woensdag door de Senaat te loodsen, zodat het op 15 januari in werking zou kunnen treden.
https://www.lefigaro.fr/.../apres-la-suspension-des...
 

President Macron vastbesloten ongevaccineerden dwars te zitten: ’Ik heb veel zin om ze te pesten’

Parijs - In een interview met krant Le Parisien heeft de Franse president Emmanuel Macron dinsdag gezegd vastbesloten te zijn mensen zonder coronavaccinatie „tot het einde te willen pesten” door „hen zo veel mogelijk de toegang tot activiteiten in het sociale leven te beperken.​

„De ongevaccineerden: ik heb veel zin om ze te pesten. En we zullen dit ook tot op het bot blijven doen. Dat, dat is de strategie”, zei het Franse staatshoofd. Hij benadrukt verder dat de zorg onder druk is komen te staan „door een aantal mensen dat zich weigert te laten vaccineren. Dat is het beste argument voor de strategie van de regering.”

„Hoe kunnen we dit in de kiem smoren? Door hen nog meer te irriteren. Ik ga ze niet in de gevangenis stoppen of ik ga ze niet met geweld laten inenten. Maar vanaf 15 januari kunnen ongevaccineerden niet meer naar een restaurant, geen koffie meer drinken in een cafĂ© of naar het theater gaan”, klonk het verder.
 
đŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€Ł ik denk dat hij zich vergist, de ongevaxten gaan hem pesten tot hij vrijwillig zijn rot kop onder de guillotine gaat leggen.
(Anders helpen ze hem wel)
 
  • Haha
Waarderingen: Surv
Jeeh, wat is er veranderd sinds 18 juli, helemaal niets, ik mocht al niet meer in een restaurant komen sinds die tijd, niet mee op het terras, de sportschool heb ik niet nodig Monsieur Macron, een rondje wandelen heuvel op heuvel af 5 km, want er is geen afkorting, een weggetje binnen door. En dat weggetje binnendoor is Monsieur "M" ook voor zichzelf aan het afsluiten, eenrichtingsverkeer richting tribunaal
 

Dit plaatje kwam ik ook tegen op het internet en was in eerste instantie van plan om dit ook te plaatsen op het forum.
Maar na wat zoeken naar de originele video via youtube en de officiële website van deze Franse nieuwszender is het me niet gelukt om dit fragment in de video's te vinden en besloot ik om het toch maar niet te plaatsen.

Hou er rekening mee dat er genoeg fake zaken geplaatst worden om ons ongeloofwaardig te maken tegenover de mensen.
Onderzoek dus alvorens je wat plaatst, al begrijp ik dat dat in al deze informatiestroom soms lastig kan zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Luz
Dit plaatje kwam ik ook tegen op het internet en was in eerste instantie van plan om dit ook te plaatsen op het forum.
Maar na wat zoeken naar de originele video via youtube en de officiële website van deze Franse nieuwszender is het me niet gelukt om dit fragment in de video's te vinden en besloot ik om het toch maar niet te plaatsen.

Hou er rekening mee dat er genoeg fake zaken geplaatst worden om ons ongeloofwaardig te maken tegenover de mensen.
Onderzoek dus alvorens je wat plaatst, al begrijp ik dat dat in al deze informatiestroom soms lastig kan zijn.

is ook geen plaatje maar zeer waarschijnlijk een stil beeld uit een video
 
is ook geen plaatje maar zeer waarschijnlijk een stil beeld uit een video
Even goed lezen henkie...

"Maar na wat zoeken naar de originele video via youtube en de officiële website van deze Franse nieuwszender is het me niet gelukt om dit fragment in de video's te vinden en besloot ik om het toch maar niet te plaatsen."

Maar goed het ging ook niet om of het een plaatje of video was, het ging er om dat fake dingen plaatsen ons in een ongeloofwaardig positie kan zetten.
Gelukkig begreep Luz dat wel (y)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Even goed lezen henkie...

"Maar na wat zoeken naar de originele video via youtube en de officiële website van deze Franse nieuwszender is het me niet gelukt om dit fragment in de video's te vinden en besloot ik om het toch maar niet te plaatsen."
ik zie het nu yep
 

le texte transformant le passe sanitaire en passe vaccinal a Ă©tĂ© approuvĂ© Ă  5 h 25 par 214 voix pour, celles de la majoritĂ© et d’une partie des LR et du PS. Ils ont Ă©tĂ© 93 dĂ©putĂ©s Ă  se prononcer contre, dont la gauche de la gauche, le RN, et trois dissidents LREM. 27 se sont abstenus.

Vanmorgen om 5.25 is de wet goedgekeurd met 214 stemmen voor, 93 tegen. De pas sanitaire wordt de pas vaccinal.

Zo geniepig. o_O De smeerlappen. :devilish: Haha en dat ventje is nu de voorzitter van de E.U. :mad:

Dus geen papiertje met 6 maanden immuniteit na een nepziekte of geen testje meer, alleen een vaxxin. Enfin voor ons verandert er niks, zoals Henkie en Sailor gingen we toch al niet meer uit drinken, eten of cultureel. Alles speelt zich af in de tuin, grote eetfestijnen en theater hebben we genoeg als we naar t grote plaatje kijken. Sportschool nooit gedaan, werken in de tuin is genoeg en reizen, ja dat is een ander verhaal. Maar sinds verleden jaar toch nog reisjes naar België en Spanje gedaan dus dat overleven we dan ook wel weer.

What an honour!!! Are we the first ones in Europe? :LOL: Vive la France. Egalité, Fraternité et Liberté. What a joke!
 
Laatst bewerkt:

le texte transformant le passe sanitaire en passe vaccinal a Ă©tĂ© approuvĂ© Ă  5 h 25 par 214 voix pour, celles de la majoritĂ© et d’une partie des LR et du PS. Ils ont Ă©tĂ© 93 dĂ©putĂ©s Ă  se prononcer contre, dont la gauche de la gauche, le RN, et trois dissidents LREM. 27 se sont abstenus.

Vanmorgen om 5.25 is de wet goedgekeurd met 214 stemmen voor, 93 tegen. De pas sanitaire wordt de pas vaccinal.

Zo geniepig. o_O De smeerlappen. :devilish: Haha en dat ventje is nu de voorzitter van de E.U. :mad:

Dus geen papiertje met 6 maanden immuniteit na een nepziekte of geen testje meer, alleen een vaxxin. Enfin voor ons verandert er niks, zoals Henkie en Sailor gingen we toch al niet meer uit drinken, eten of cultureel. Alles speelt zich af in de tuin, grote eetfestijnen en theater hebben we genoeg als we naar t grote plaatje kijken. Sportschool nooit gedaan, werken in de tuin is genoeg en reizen, ja dat is een ander verhaal. Maar sinds verleden jaar toch nog reisjes naar België en Spanje gedaan dus dat overleven we dan ook wel weer.

What an honour!!! Are we the first ones in Europe? :LOL: Vive la France. Egalité, Fraternité et Liberté. What a joke!
Moet nog naar de Senaat. Dus Hold your horses,for the moment.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.472
Berichten
501.793
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan