Frankrijk

https://fenixx.news/2020/03/09/meerderheid-van-de-franse-kiezers-denkt-dat-de-rn-van-le-pen-op-een-dag-aan-de-macht-zal-komen/

Mike
 
Wat een volk die Fransen wauw! Chapeau! Zie ons Hollanders dit niet doen helaas, die zitten over het algemeen in een hele lage vibratie. Ik zie zulke demonstraties hier niet gauw gebeuren. Hier smeken de schapen juist om een lockdown pfff
 
Zie ons Hollanders dit niet doen helaas, die zitten over het algemeen in een hele lage vibratie.

Wij missen dat stukje temperament dat je in Spaanstalige landen vaak ziet. Ook de Fransen hebben dit temperament en komen op voor hun vaderland en vrijheid. Wij Hollanders worden warm van Koningsdag en voetbal en voor de rest is het “doe maar normaal”.

Als je hier trots bent op je land en je vlag dan word je teruggefloten door NPO kijkend Nederland.

 
Over twee weken ga ik met vakantie naar Frankrijk. Weet iemand (misschien Henk?) welke 'Coronamaatregelen' er op dit moment nog zijn?
Zijn mondkapjes in het openbaar verplicht? Ik zet zo'n ding namelijk niet op, nergens.
Zijn winkels normaal begaanbaar?
Naar het strand ga ik niet, dus dat maakt voor mij niet uit.
 
Gisteren 'vergadering' gehad in een klein kroegje waar twee campinghouders waren. Maandag gaan de grenzen open en de boekingen beginnen te komen, ik heb geen mondkapje nooit opgehad en de streken waar de campings zitten zijn meestal verder weg van grote steden. Best relaxt allemaal toezicht, soms wel eens iemand van de gemeente maar dat was in de tijd van de strenge lockdown
 
Dan kan er meer dan ik dacht. Die 100 km limiet vanaf de eigen woonplaats is er blijkbaar ook niet meer.
 
Vanmorgen kennis gemaakt met overburen die 200 km verder woonden in de buurt van Lyon en hun geboortehuis niet mochten bewonen. De 100 km limiet is 1 juli al opgeheven, maar zolang de grens dicht is heb ik daar niets aan, maandag dus de eerste gelegenheid.
 
A Barking Dog
@TheDogWhoBarks
Replying to
@YourMateMartin
”Dijon, France. Clashes broke out between immigrants from North Africa and Chechens. Local Arabs beat a #chechen boy. Chechens came to the city. One of the Arabs tried to ram Chechens with his car, but lost control and turned over. The police did not intervene. #Dijon #France”
3:47 PM · Jun 15, 2020
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.473
Berichten
502.498
Leden
8.634
Nieuwste lid
Marleen Vanderauwera
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan