Lievergezond
Well-known member
Gaat vooral over Amerikaanse voeding: beetje over the top dit maar ja.
Imitatie-eieren zouden echte eieren kunnen vervangen.
En een klant van Duncan legde het vast op camera, terwijl hij de dooier eraf pelt als verf.
Deze opgewarmde schijf is gemaakt zonder ook maar één ei te breken.
Duncan’s ei wordt bij elkaar gehouden met 12 ingrediënten.
Het begint als vloeibare fabrieksdooiers, verdund met sojaolie, en wordt vervolgens bij 70° verhit in industriële leidingen.
Dat mengsel wordt doordrenkt met kraanwater en verdikt met hetzelfde bindmiddel dat in latexverf wordt gebruikt, daarna wekenlang ingevroren, verscheept en voor de derde keer bereid in een magnetron.
Subway, Burger King en Starbucks gebruiken dezelfde industriële eieren, verdikt met een gom die in verband wordt gebracht met darmschade.
Kijk hier eens naar
Stop een magneet die ik hier vandaan heb in de Great Value kip.
Hé, ik ben een boerenjongen.
Ik sta in de bloemafdeling van de supermarkt.
Ik heb iets opgeschreven, een heleboel dingen.
Als het om meel gaat, veranderen dingen in de wereld.
Heb je ooit gehoord van krekelmeel?
Er zijn minstens zes of zeven landen en bedrijven in de wereld die nu krekels en insecten gebruiken om meel te maken.
Volgens bronnen kijkt PepsiCo naar het gebruik van krekeleiwitten in producten zoals Cheetos en Quaker granola oats.
Insect Gourmet zegt dat insectenbedrijven in de westerse wereld eiwitten produceren voor voedsel, dranken, snoep en andere dingen zoals boter, olie en pesto’s, evenals kruiden en specerijen.
Dus het zal waarschijnlijk overal in opduiken zonder dat het wordt vermeld, en je zult het niet eens weten in bijna alles wat je eet.
Er wordt verwacht dat dit tegen 2027 een omzet van 4,6 miljard bereikt en 1,4 miljoen ton insecteneiwit produceert.
ADM (Archer Daniels Midland) is momenteel bezig met de productie van insectenvoedsel in Decatur, Illinois, in samenwerking met Innova Foods. Dat staat op de website van ADM. Exo, een bedrijf dat krekelmeel maakt, zegt dat krekels 60% eiwit bevatten.
Maar de entomologie-afdeling van Iowa State University zegt dat krekels slechts ongeveer 12,9% bevatten.
Dat zou verklaren waarom het NIH, wanneer ze eiwitniveaus in krekelmeel vergelijken, dit vergelijken met planten en niet met dieren.
De Cleveland Clinic zei dat ongeveer 30% van de onderzochte krekelboerderijen parasieten heeft die ziekten op mensen kunnen overdragen en dat eetbare insecten een onderschatte bron van menselijke en dierlijke parasieten zijn.
Volgens het NIH wordt gesteld dat het exoskelet (chitine) een verteerbare vezel is, maar ze weten niet hoe het wordt verteerd.
Dat vond ik nogal opmerkelijk.
En vervolgens zeggen ze dat als je chitine consumeert, het immuunreacties in het lichaam kan triggeren.
Volgens ScienceDirect vertoont dit krekelmeel alle kenmerken van hoge niveaus van detecteerbaar arseen.
Het NIH zegt dat nieuwe voedingsmiddelen zoals krekels de aanwezigheid tonen van arseen, aluminium, cadmium, chroom en kwik.
Dit is een boerenjongen: dit komt binnenkort in onze voedselvoorziening.
Je zult eraan moeten wennen.
Ze zeggen dat er een tekort aan rundvlees is.
Dus leg dit eens uit.
McDonald’s verkoopt ongeveer 6 tot 7 miljoen burgers per dag in de Verenigde Staten.
Burger King ongeveer 2 miljoen.
Wendy’s ongeveer 1 miljoen.
Dat is zo’n 15 tot 18 miljoen fastfoodburgers per dag, tijdens een tekort.
De veestapel zou de laagste zijn sinds de jaren 50.
Boeren verkopen hun koeien.
Rundvleesprijzen stijgen, maar de burgerproductie stopt nooit.
Dus waar komt al dat vlees vandaan?
Import, gemengd vlees, langetermijncontracten, of staat er ergens een 3D-printer 24/7 steaks te printen?
Kweekvlees bestaat.
3D-geprint vlees bestaat ook.
Bedrijven investeren er massaal in.
Ik zeg niet dat dát is wat we eten.
Ik zeg alleen: de rekensom klopt niet.
15 miljoen burgers per dag gebeurt niet zomaar.
Wat denk jij dat er echt aan de hand is?
Waar komt al dat rundvlees vandaan?
We consumeren 158.000 koeien per dag.
78 miljoen pond rundvlees per dag.
Hoe is dat mogelijk?
Dat klopt voor mij niet.
Is er nog iemand bang om te eten?
Ik begin bang te worden om te eten als ik het niet zelf kook of niet weet waar het vandaan komt.
Ik wil eigenlijk niet meer naar de supermarkt.
Ik wil alleen nog naar markten waar mensen hun eigen producten verkopen, en vlees halen bij boeren.
Ik ben bang geworden om supermarkteten te eten.
Fastfood al helemaal niet.
Als je een interessant verhaal wilt horen: mijn vrouw en ik waren drie weken in Brazilië.
Voor de reis aten we minder rijst en snacks en vielen we af.
In Brazilië aten we juist enorm veel: chocolade, rijst, bonen, vlees, friet, alles elke dag.
En toch vielen we af.
Toen we terugkwamen in de VS en weer lokaal eten aten, kregen we binnen 24 uur enorme hoofdpijn, vermoeidheid en een slecht gevoel.
Dat was geen jetlag.
Eten in Amerika is echt slecht.
Elke keer als ik op vakantie ga, val ik af, terwijl ik alles eet wat ik wil.
Hier niet alleen fastfood, maar eigenlijk alles.
Er klopt iets niet.
Veel landen accepteren geen Amerikaans voedsel om deze redenen.
We zijn opgegroeid met veel bewerkt eten, en nu zien we de effecten: ontstekingen, vermoeidheid, enzovoort.
Let maar op hoe je je voelt na bepaald eten.