Lievergezond
Well-known member
Gaat vooral over Amerikaanse voeding: beetje over the top dit maar ja.
Imitatie-eieren zouden echte eieren kunnen vervangen.
En een klant van Duncan legde het vast op camera, terwijl hij de dooier eraf pelt als verf.
Deze opgewarmde schijf is gemaakt zonder ook maar één ei te breken.
Duncan’s ei wordt bij elkaar gehouden met 12 ingrediënten.
Het begint als vloeibare fabrieksdooiers, verdund met sojaolie, en wordt vervolgens bij 70° verhit in industriële leidingen.
Dat mengsel wordt doordrenkt met kraanwater en verdikt met hetzelfde bindmiddel dat in latexverf wordt gebruikt, daarna wekenlang ingevroren, verscheept en voor de derde keer bereid in een magnetron.
Subway, Burger King en Starbucks gebruiken dezelfde industriële eieren, verdikt met een gom die in verband wordt gebracht met darmschade.
Kijk hier eens naar
Stop een magneet die ik hier vandaan heb in de Great Value kip.
Hé, ik ben een boerenjongen.
Ik sta in de bloemafdeling van de supermarkt.
Ik heb iets opgeschreven, een heleboel dingen.
Als het om meel gaat, veranderen dingen in de wereld.
Heb je ooit gehoord van krekelmeel?
Er zijn minstens zes of zeven landen en bedrijven in de wereld die nu krekels en insecten gebruiken om meel te maken.
Volgens bronnen kijkt PepsiCo naar het gebruik van krekeleiwitten in producten zoals Cheetos en Quaker granola oats.
Insect Gourmet zegt dat insectenbedrijven in de westerse wereld eiwitten produceren voor voedsel, dranken, snoep en andere dingen zoals boter, olie en pesto’s, evenals kruiden en specerijen.
Dus het zal waarschijnlijk overal in opduiken zonder dat het wordt vermeld, en je zult het niet eens weten in bijna alles wat je eet.
Er wordt verwacht dat dit tegen 2027 een omzet van 4,6 miljard bereikt en 1,4 miljoen ton insecteneiwit produceert.