Food, inc.

G

Guest

Guest
Deze week een hele goede film gezien : Food, inc. the movie. Ik denk een MUST voor iedere Weston Price aanhanger. De film is een grote aanklacht tegen de schokkende praktijken van de voedselindustrie, speciaal de vleesverwerkende, de maisindustrie en genetisch gemodificeerde soya. Buitengewoon goed gemaakt en interessant. Food, Inc. the movie. Op de website is slechts de trailer te zien, maar ik denk via Youtube wel in stukken of anders ergens downloaden.

 
Bastiaan,

We gaan weer gelijk op! Ik had de film afgelopen weekend gehuurd als weekfilm en heb hem inmiddels ook bekeken. Je hebt geen woord teveel gezegd, echt een geweldige film en een aanrader voor iedereen!

Mike

 
Tijdje geleden met veel plezier bekeken. Goede film om te delen (vooral mensen die net "instappen").

Peace

 
Ik heb deze film een paar jaar geleden gezien. Aan het begin van het veranderen van mijn eetpatroon. Vooral die boer op het einde: "We will deliver" en de het nummer: "This land is your land, this land is my land" van Springsteen zijn me bijgebleven. Tranen in mijn ogen.

Maar serieus, ongeloofelijk om te zien hoe het voedselsysteem (in Amerika) in elkaar zit. Ook de macht van Monsanto en hoe zij werken. Bizar! ik heb na de film meteen een van de boeken van Michael Pollan gekocht om meer te leren. Ook heb ik de film meteen gekocht en cadeau gedaan aan mijn ouders. Ook zij kijken inmiddels heel anders tegen voeding aan. Gelukkig! Daarnaast heb ik ook een vriendin die in Washington woont door de film aan biologisch vlees gekregen. Al een goede stap.

:)

 
@B0101

Ik had dezelfde reactie bij het nummer van Springsteen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.858
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan