Fodmap

Vroeger op school was ik altijd degene die mijn vinger opstak als ik iets niet begreep.
Later zeiden de andere kinderen, - ik wist het ook niet.
Ik hoorde vaak zeggen - doe het nou maar zoals ik het zeg.
Met de naailessen bv. Zo,n uitspraak stoorde me.
Ik was toen al dol op lezen, bv de Wekelijkse Leesmap.
Je ouders tegenspreken dat deed je niet.

Ik leerde een muziek-instrument te bespelen en dat leer je alleen als je volhoudt.
Ik ben een amateurtje gebleven maar had graag conservatorium gedaan.


Men heeft de mond vol tegenwoordig van ongewenst gedrag.
Bij nader inzien was er heel veel ongewenst gedrag.
Niemand sprak daarover. En zo erg was het niet als iemand je ongevraagd een kus gaf.

Ik ben dus weetgierig en heb veel geduld.
En tijd te kort.
 
Binc jij hebt mij gewezen op Sludge.

Aanvankelijk hadden vele voedingsmiddelen een nadelige invloed op mijn darmen.
Ook het drankje sinas/ei/olie.
Als ik dat drankje nam zat ik een uur later op de WC.
Maar vaak deed ik het expres.
want vanzelf ga ik nog steeds niet naar de WC.
Er is dus niets veranderd.
In de loop der tijd had ik veel bitterzout ndig en/of stoelgangthee en/of darmmanagement o.i.d. om uberhaupt naar de WC te kunnen gaan.
Deze 3 dingen laat ik momenteel allemaal weg en neem alleen nog maar sinas/eigeel/olie.
Ook neem ik dit drankje niet elke dag. Pas na 2 of 3 dagen wanneer stoelgangklachten optreden.

Het laatste drankje werkte pas de volgende avond.
Als alles wat ik doe/probeer constant was, dan was het gemakkelijker.

De route van sinas/ei/olie en de AANSTURING naar de dunne/dikke darm lijkt dus belangrijk te zijn.

Waar kan ik dit hele artikel lezen?
-----------------------------------

Bijlagen​

  • 8B53DCD4-B370-4471-BC94-28A42DBE8760.png
    8B53DCD4-B370-4471-BC94-28A42DBE8760.png
    150,3 KB · Weergaven: 6
 
Binc jij hebt mij gewezen op Sludge.

Aanvankelijk hadden vele voedingsmiddelen een nadelige invloed op mijn darmen.
Ook het drankje sinas/ei/olie.