(financiële) toestand in de wereld

Dit maar even hier neergezet.


7 maart 2024 om 17:25
Er staat een storende fout in het artikel. Er staat dat u in 2023 €8520 extra mag bijverdienen om geen belasting te hoeven betalen.
Dit klopt niet u mag maximaal bij alle inkomsten samen in 2023 € 8520 verdienen.
Hebt u al inkomen en gaat u bijverdienen dan moet u wel degelijk normaal belasting betalen. En dit is best veel. Hebt u meer dan € 22.660 inkomen en minder dan €73.031 dan is de belasting 36,93% + vermindering loonheffingskorting 6,01% = ± 43%
Hebt u nog meer inkomen dan is de belasting 49,5%
--------................................................................................

Gisteren zat ik mijn AOW plus een klein pensioentje na te kijken. i.v.m. de jaarlijkse belasting-aangifte.
Als ik het goed gezien heb komen AOW-ers + klein pensioente al snel boven het bedrag van 22.660,-
Dat betekent dat de Staat al het jaren gespaarde pensioen uiteindelijk weer afpakt.


-------------------------------------------------------------
 
Wie nog niet doorheeft wat er gaande is, is behoorlijk blind want wanneer is het voorgekomen dat,
1 Goudprijs all time high.
2 Aandelenmarkt all time high.
3 Rente zo'n 5% gestegen.
4 Crypto ook gestegen.
5 Schulden en bijprinten van geld.
6 Huizen all time high.
7 Inflatie.
8 Oorlogen.
9 Omvolking.
10 Loonprijsspiraal.

En zo kan ik nog wel ff doorgaan.
Het v.b van een totale aankomende chaos.
 
Laten we hopen dat we tegen die tijd uit de EU zijn en Nexit een feit is. Ik zeg hopen want hoorde vandaag ook weer om me heen dat er nog steeds mensen zijn die dit niet willen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
499.057
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan