even voorstellen Vanille

vanille

New member
Hoi, zal me zelf even voorstellen,

ik kom uit Landgraaf, ben 46 jaar, getrouwd, 1 zoon van 12 jaar.

Ik ben hier ook terecht gekomen doordat ik eerst op het forum van Marja heb gezeten en daar de info van Mike zéér interessant vond.Ik ben al een tijdje met jullie aan het meelezen en vond het tijd dat ik me zelf eens deed voorstellen.

Ik ben bij Marja terecht gekomen omdat ook ik (net als velen onder jullie) met bijnier uitputting kampte(nog steeds maar minder)en hashimoto en mijn hormonen helemaal in de war waren.

Ik neem hier hydrocortisone(ben ik aan het afbouwen) en Thyroid voor. Ben nu ook met Cytozyme-AD begonnen.

Voor mijn hormonen neem ik duphaston en Dim. NPC créme kan ik niet verdragen. Mijn hormoon huishouding is nog steeds niet wat het moet zijn, heb elke maand erge pijnlijke borsten en migraine.

Verder neem ik Jodium, magnesium, ijzer,zink, vit.C, selenium,DHEA(deze wil ik ook afbouwen als ik de HC afgebouwd heb) vit. D en A totdat deze op zijn en dan ga ik op die van jullie over.

Sole

mijn (eet)dag :

begin 's morgens met Thyroid

na half uur kleine leverreiniging

na half uur H2O2 met sole in glas water (zit nu op 6 druppels 3%)

na 1 uur een yoghurtrauwe melk shake (Mike)

's middags spek en ei of soep (beestenbotten bouillon)

rauwe melk tussendoor

's avonds vlees of vis met groente(af en toe in kokosmelk)en 100 gr rijst

's avonds nog yoghurt met slagr. honing en kaneel

en voor het slapen gaan een zuurdesem boterham met dikke roomboter en pindakaas of kaas

(anders wordt ik tegen 3-4 uur wakker ivm onstabiele bloedsuiker, helpt niet altijd hoor)

Laat het hier maar ff bij,

enne geweldig forum hier !!

Groet Jolanda

oh ja gebruik nog kokosolie ook als gezichtscrème en bodylotion.

 
Welkom :) Ben dol op vanille vla haha.

PS: meteen een tip... zolang jij problemen hebt met je bloedsuikerspiegel kun jij supplementen kopen wat je wilt voor je andere hormonen maar zul je zoals je merkt niet 9zo snel) komen waar je wil zijn.

 
Hoi Jolanda, welkom.

Je bent al aardig bezig, ik hoop dan ook dat deze voeding je meer in balans gaat brengen.

Je slikt heel wat supplementen, het is dan natuurlijk de vraag of bij jou inname ook opname is. Je kunt het allemaal innemen maar of je lichaam het kan verwerken is een tweede. Misschien zou dat ook een punt van aanpak kunnen zijn, je supplementen langzaam aan verminderen en je veranderde voedingspatroon een kans geven. Als je goeie biologische spullen koopt dan moet dat als het goed is een goede leverancier van mineralen en vitamines zijn.

Als je al even meeleest zul je ook het topic van 'sarcoïdose' gevolgd hebben. Deze mijnheer heeft door aanpassing van zijn voeding zijn medicijnen af kunnen bouwen (prednison en methotrexaat bijna). Hij heeft daar dan wel een jaar over gedaan.

Verder is het: heb geduld, geloof en vertrouwen in je lichaam dat alles op een gegeven moment in balans zal komen.

Maar dat zul je niet bereiken zolang je medicijnen gebruikt, maar dat snap jezelf ook wel.

Lia

 
Welkom, Jolanda!

Je slikt wel erg veel pilletjes en poedertjes hoor.

Je geeft zelf al aan dat je geen stabiele bloedsuiker hebt, maar ik zie ook dat je al je koolhydraten 's avonds neemt. Je eet de hele dag geen grammetje suiker, en 's avonds ineens 100 gram rijst, honing en brood. Misschien moet je iets minderen met koolhydraten, zodat je op, of net iets onder de 100 gram komt en het iets meer verdelen over de dag.

Ook ijzersupplementen worden hier niet echt aangeraden:

Quote:
Synthetische ijzer veroorzaakt ijzerstapeling in de lever, waardoor de lever uiteindelijk vergiftigd wordt. Organische ijzer doet dit niet, dus geen zorgen.

Mike


Beter is het dus om je te concentreren op voeding waar veel ijzer in zit, zoals (orgaan)vlees.

 
Ik dacht net dat je in het begin niet te snel moest afbouwen met de koolhydraten vooral omdat ik het 's nachts vaker wakker lig.

Wat me wel opvalt is dat mijn pijnlijke borsten de laatste 2 mnd veel erger zijn geworden, kan dit door de rauwe melk (ivm hormonen in de melk)/ veelvuldig gebruik van yoghurt komen ?

bedankt voor jullie reacties !!

Jolanda

 
Ik ben het wel eens met Janse. Misschien hoef je niet eens meteen te minderen met koolhydraten, maar wel beter verdelen over de dag. Dan kun je daarna gaan proberen om rond de 100 gram te gaan zitten.

Gebruik je biologische melkproducten? Dan is er qua hormonen weinig aan de hand denk ik. Anders zou ik wel bio gaan gebruiken!

Mijn cyclus is al een aantal jaar niet goed, ik heb geen klachten maar ik heb maar 1x per 10-12 weken een menstruatie. Nu de laatste maanden lijkt het pas wat frequenter te gaan komen, het heeft gewoon tijd nodig.

 
Het zou ook kunnen zijn dat je medicijnen in conflict komen met je rauwe melk consumptie.

Onze vriend (die van de sarcoïdose) drinkt maar heel weinig rauwe melk omdat het niet voegt met de methotrexaat.

Hij drinkt wel kefir en gebruikt roomboter, dat gaat beter dan de rauwe melk.

Maar dit kun je nakijken in de bijsluiter van de medicijnen.

Lia

 
Ok Lia dat zal ik moeten nakijken.

Wat betreft de melk, nee deze is niet biologisch, een bioboer heb ik nog niet kunnen vinden dus ik dacht dit is beter dan geen melk. Vanavond komt Mike in Limburg misschien is er dan iemand met een beter adres.(Ik ben erg benieuwd)

Zal het doorgeven als ik achter een goed adres kom en als iemand nog tips heeft hoor ik ze graag.

Jolanda

 
Freshflesh: bedankt voor de adressen !!

Zal alles eens goed doorsnuffelen, wie weet zit er iets bij over rauwe melk in Limburg.

Zijn er hier nog andere mensen uit Zuid-Limburg die misschien iets weten ?

 
Ik neem op dit moment 15 dr 35% H202, maar neem dit 1x per dag, is het effect dan wel voldoende. Als ik het 2 tot 3x per dag zou gaan nemen, moet je 2 uur wachten na het eten, dan H202 nemen en dan weer een uur wachten, dan ben je 3 uur verder en als je bijnier uitputting hebt moet je toch regelmatig iets eten en dan is 3 uur wel erg lang.(terwijl ik wel merk dat dat hongergevoel steeds langer weg blijft oa door de vetten).

Dan vind ik het ook moeilijk wat ik als vervanging van vetten kan eten. Ik moet de vetten minderen omdat ik helemaal verstop, (dan val je toch al gauw op koolhydraten terug) ondanks dat ik de kleine leverreiniging doe en de zoutflush. De grote leverreiniging kan ik helaas niet doen ivm de bijnieren.

Ik neem verder nog kefir en sole.

Ik ben de hydrocortisone langzaam aan het afbouwen (neem nu 2 Cytozyme AD erbij) en ook met de duphaston ben ik gestopt, hierdoor merk ik dat de hormoon klachten (bloedingen in neus, migraine en belabberd voelen weer erger worden). Zelfs het snakken naar zoet (dat maanden weg is geweest) komt weer terug en ik eet toch voldoende koolhydraten, waaronder zuurdesem brood en 's avonds witte rijst. De schildklier tabletjes heb ik ook al opgevoerd.

Ook mijn nagels zijn er heel erg aan toe, de bovenste laag bladert er gewoon vanaf.

misschien zie ik iets over het hoofd of heeft iemand tips !

jolanda

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan