Even voorstellen....en opzoek naar kennis of advies!!! Anita

G

Guest

Guest
Hallo allemaal, :D

Ik zal me even voorstellen.

Ik ben aan Anita en ik ben opzoek voor mijzelf en mijn dochter naar meer kennis en opzoek naar mensen die mij eventueel meer kunnen ondersteunen vanuit hun ervaringen en kennis over de nieren.

Om zo nog meer een duidelijker beeld te krijgen van het geheel.

Mijn dochter van 16 jr. is namelijk eind december met spoed opgenomen geweest door een te hoge bloeddruk in het ziekenhuis.

Hun eerste onderzoek conclusie wees uit vanuit een nier biopt dat het uiteindelijk "membrano prolefaritive glomerulonefritis"(mesangio cappilair)zou zijn. Want de Biopt laat zien dat er veel ontsteking in de nieren zitten, dat 1 glomerulus(filter) verstopt is en dat de andere glomeruli rommelen. Het proces was waarschijnlijk al reeds een paar maanden gaande en speelt in beide nieren.

Verder was te zien dat het tubuli(buisje aan de filter die de urine verzamelen)ook was aangetast. Ze denken aan een zeldzame voorkomende ziekte en gedacht wordt dat de oorzaak ligt in het immuunsysteem(afweer)die de nieren aantast.

Haar afweersysteem heeft zich omgedraaid, het afweersysteem maakt nu antistoffen tegen eigen cellen van het lichaam aan.

Ze weten er weinig vanaf. Uit het bloedonderzoek hebben ze tot nu toe niets kunnen vinden. Ook haar hart, longen, hersenen, ogen(zicht)huid en verdere onderzoeken zijn goed. Allen in de urine zitten te veel eiwitten.

Met andere woorden ze weten het niet want ze kunnen het niet plaatsen onder een bepaalde ziekte.

Vanuit hun denken willen ze alleen de symptomen remmen.

Door hoge dosering Prednison, remmers, maagbeschermers en etc.Na de 2 weken dat we uit het ziekenhuis zijn gekomen. Heb ik me in alles verdiept. En heb uiteindelijk besloten om te stoppen met alle medicijnen.

Tegen de wil in van de artsen.

Ik heb contact gezocht met een biofotonentherapie en zij dacht aan candida en met een orthomoleculaire natuurarts om zo meer duidelijkheid te kunnen krijgen voor mezelf. Over welke goede moleculen ze nodig heeft in haar lichaam.

Om haar voedingspatroon daarop aan te sluiten. De orthomoleculaire arts gaf aan dat zij dacht vanuit een erfelijke aanleg en voeding dat er een ontsteking in haar nieren was ontstaan vanuit de darmen.

De artsen in het ziekenhuis geloven hier niet in en willen hier niets over horen.Heel grappig eigenlijk, :wink:zij weten verder niets maar dit is het niet... en ze doen daar verder geen onderzoek naar.

Het ziekenhuis probeert mij constant onder druk te zetten om mijn dochter toch die medicijnen te laten slikken. Maar tot nu toe geef ik daar niet aan toe.

[/b]Tweede onderzoek conclusie wees uit:

Er zitten nog steeds teveel eiwitten in haar bloed.

Vanuit een nieuw eiwit onderzoek vanuit het ziekenhuis in Nijmegen hebben ze de eiwitten onderzocht naar bepaalde ziektes. Het resultaat was dat de eiwitten er goed uitzagen.

Hier konden ze geen bijzonderheden vinden.

Ook concluderen ze nu dat dit nu geen auto immuunziekte is.

Vanuit de tweede nier biopt werd de conclusie getrokken dat er behoorlijke verlitteking waren ontstaan.

En dat het volledige herstel van de nierfunctie onmogelijk is.

De ontsteking is nog steeds aanwezig alleen het gaat nu heel langzaam. Hij geeft ook aan dat de kans dat haar ziekte in een niertransplantat terugkomt is 50%.

De arts geeft aan dat de meest logisch stap qua behandeling is prednison en gezien er nog veel onstekingsactiviteit in het biopt te zien is is er een goede kans op een positief effect van prednison.

Het is constant voor mij maar zoeken naar verschillende puzzelstukjes en hopen dat ik de goede beslissingen maak vanuit mij hart. Want ik zou het graag vanuit een natuurlijke genezing willen oplossen.

Ik zie dat mijn dochter naar dat ze uit het ziekenhuis is gekomen zich goed voelt.

Haar nieren waren eerst opgezet met veel vocht en waren nu kleiner geworden.

De bloedarmoede die ook was ontstaan is verbeterd door de ijzercapsules van solar.

Ze zit vol energie en heeft geen hoofdpijn ,haar bloeddruk is nu goed, het lijkt allemaal heel positief zoals ik haar zo waarneem en zoals zij zich voelt. Maar toch blijft het zoeken, want de ontsteking is er nog steeds aanwezig.

Nu heb ik ook het boek gelezen over de bijnier uitputting.

Dit gaf me ook veel inzichten. En ik zie voor mijzelf duidelijke verbanden tussen de nieren en bijnieren.

Kennen jullie iemand in de buurt van Groningen die mij misschien wat meer duidelijkheid kan geven over de verbanden van de nierontsteking en de bijnieren?

Want een natuurlijke cortisol zou misschien een optie voor mijn dochter kunnen zijn om weer balans te creëren in haar lichaam. Om zo de ontsteking te stoppen.

Zo een heel verhaal :wink:….
Iedereen die zijn kennis of advies met me wil delen zijn van harte welkom om te reageren!!I Ik ben dan ook erg blij dat ik in aanraking ben gekomen met dit forum want dit geeft me nu al veel inzichten en informatie.

Dank jullie alleen!!!

Anita

 
Hoi Anita, wat een lastig parket waar jij en je kind in zitten.

Je kind te zien lijden lijkt me vreselijk.

Maar petje af voor jou dat je zelf wil nadenken.

Dit:
Quote:
weten verder niets maar dit is het niet... en ze doen daar verder geen onderzoek naar


citaat van jou, spreekt wat mij betreft boekdelen.

Je mag niet zelf nadenken, zo lees ik het.

Ik laat het graag aan de deskundigen op deze site over om jou te adviseren.

Ik ben groot voorstander van energetische therapien (homeopathie, acupunctuur, resonantietherapie als scio, bioresonantie, prognos, NES en kleurentherapie) mits de behandelaar deskundig is en hart heeft voor de zaak.

 
Ja, bedankt voor je reactie. :D

Na dat wij uit het ziekenhuis zijn gekomen heeft ze 2 keer een biofotonentherapie bezocht.Dit gaf tijdelijk een goed resultaat weer in haar urine.Alleen haar bloeddruk was toen nog wel erg hoog.Maar nu is die goed.Ja, ik ga binnenkort toch maar weer eens een afspraak maken.Greet uit muntendam die deze behandeling heeft gegeven zei dat ze aan 2 keer genoeg had. Haar lichaam zou nu het werk doen.

 
Anita, als ik zo vrij mag zijn: twee keer biofotonentherapie of welke energetische therapie dan ook is mijns inziens zowiezo veel te weinig om een euvel als dat van je dochter te kunnen helpen verlichten/verhelpen. Dit soort therapieen zet het helend vermogen van het lichaam aan, maar het lichaam wil zelf liefst heel langzaam beter worden, niet snel, want er moet vaak zoveel tegelijk veranderen. Biofotonentherapie met de chiren (niet te verwarren met fotonentherapie) heb ik ook gedaan (fotonentherapie ook trouwens), maar ik merkte er geen verbeteringen van.

 
Ja,dit gaf mijn gevoel ook aan dat 2 keer niet genoeg zou zijn.Heel erg bedankt voor je openheid dit geeft me nieuwe inspiratie en inzichten :D

 
hallo mensen,

Ik ken Anita persoonlijk en weet dat ze in een behoorlijk lastig pakket zit momenteel.

Het ziekenhuis probeert via hun jurist en maatschapp.werk haar nu onder druk te zetten (lees angst in de praten)zodat ze aan de prednisolon gaat,het lijkt erop dat wanneer ze dit niet doet het desbetreffende ziekenhuis haar dochter niet meer verder wil behandelen.Te zot voor woorden als je het mij vraagt, vraag me af of dat uberhaupt zomaar kan?

Zijn er hier mensen die haar iets meer kennis kunnen geven over de nieren en ontstekingen of een link naar kennis die ze al een tijd bij elkaar probeert te sprokkelen zodat de keuze waar zij nu achter staat genoeg onderbouwd is.

Wellicht magze jou Mike prive mailen???(nee heb ze al.......)

duimende..............

ratel

 
Poeh, dit is inderdaad een moeilijk pakket. Als je zelf ziek bent mag je in ieder geval de medicijnen weigeren. In mijn geval, ik heb MS, heb ik vanaf het begin ook prednison geweigerd.

Artsen hebben geen idee wat de oorzaak is, dus eigenlijk doen ze maar wat. Omdat hen niet wordt geleerd Zelf na te denken/niets te doen of zich te verdiepen in voeding.

Volgens mij maakt het niet zoveel uit waar je de ontstekingen hebt zitten, zenuwstelsel/gewrichten/longen of de nieren.

Wat je kunt doen is wapf eten, en sole en H202. ALs je kunt zou ik een goede therapeut vinden die eventueel intraveneus ozontherapie kan toepassen.

H202, uiteraard foodgrate.

Sole maken van keltisch zeezout, alleen nog verzadigde vetten(ghee/roomboter/kokosolie van aman prana/reuzel/rauwe melk!!)

Yoghurt en kefir maken van de rauwe melk.

geen gluten meer nemen en zeker geen nachtschades meer.

Lees ook eens bij natrium bicarbonaat, dit zou veel goeds voor de nieren kunnen doen.

Verder magnesiumolie of zouten bij www.zechsal.eu. Vrijwel iedereen heeft magnesiumtekort.

 
Bedankt voor je snelle reactie! Ik hoop dat ze (snel)mee leest.

ze doet al veel van bovenstaande zaken, ze wil niet aan de prednison,maar na een aantal maanden is er geen vemindering van de nierfunctie,wat de artsen vreemd vinden zo ook de vitaliteit van het meiske.

Het duurt te lang, de onsteking zit er nog en die willen ze onder drukken

Ze weten zelf niet met zekerheid te zeggen wat het is en waar het vandaan komt.

De bijnieren doen het goed aldus degene van de biofotonentherapie.

Die ziet een ontsteking in de blinde darm???

Ik hoop dat ze met beide benen op de grond kan blijven staan, het is toch je kind en een verantwoordelijkheid wanneer jij het gevoel wel hebt maar de kennis niet om de juiste weg te bewandelen.

@fatsnotbad Mike heb jij nog tips, ideeen?

Ratel

 
Ik denk zelf dat jullie de goede arts nog niet gevonden hebben.

Er zijn meer van dit soort fora, ongetwijfeld, dus zolang de situatie stabiel is kun je je permitteren om verder te zoeken.

Dat lijkt me beter dan jezelf achteraf voor je kop slaan. Prednison is echt een paardemiddel waarvan bekend is dat je er nooit beter van wordt.

Ik heb veel bewondering voor je standvastigheid, Anita.

Frank

 
Bedankt Rateltje en Frank :D

Ja,een goede arts die mij bijstaat zou een uitkomst zijn.Maar die heeft mijn pad nog niet gekruist. Het zijn allemaal verschillende puzzelstukjes.Ik moet nu zelf elke keer maar alles voor mijzelf uitzoeken en afwegen.En hopen dat ik de goede keuzes maak.Voor mijzelf is een keuze makkelijk want ik zie het als mijn eigen verantwoordelijkheid.Alleen het gaat nu om mijn dochter.Ik voel me daar ook verantwoordelijk voor alleen ik wil niet dat het de verkeerde kant op gaat.Alleen omdat mijn visie en gevoel anders is.Het is net wat Rateltje zeg: je hebt het gevoel wel maar de kennis niet om de juiste weg te bewandelen.En dat gevoel brengt je soms in twijfel.

Ook is het voor mijn dochter erg moeilijk om zich helemaal aan de voeding te houden.Dit is gelukkig nu iets veranderd, maar nog niet optimaal.Ik moest daar ook weer een balans in zoeken.En zo ga je verder.

Ik heb een paar vragen misschien zijn er mensen op dit forum die hier een antwoord op kunnen geven.

1. Is volledig herstel van de nierfunctie onmogelijk gezien er nu al behoorlijke verlitteking is gebeurt?

2.Hoe verloopt eventueel herstel van de nieren?

- Is het dan logisch dat er dan nog teveel eiwiiten in de urine zitten?

3.Als men niet weet waardoor deze onsteking is ontstaan(oorzaak)kan men het dan uiteindelijk wel met prednison bestrijden? Of zijn er andere mogelijkheden?

Als de nieren nog maar voor 50% werken en de ontsteking is nog steeds aanwezig

dan heb je maar weinig bedenk tijd.Hopelijk zijn er mensen op dit forum die hun visie en kennis hierover met me kunnen delen.

 
Hoi Anita, de wonderen zijn de wereld niet uit.

Wat mij betreft ben je volkomen terecht bezig als je je daarop focust.

Het lichaam wil niets liever dan littekenvorming herstellen als je op de juiste knoppen drukt, wat men je verder ook op de mouw wil spelden.

Bovendien is je dochter jong, dus dat scheelt ook weer voor wat betreft de snelheid van het genezend vermogen.

Als men niet verder zoekt naar ontstekingshaarden, genoegen neemt met symptoomdiagnoses, en alleen wil pappen en nathouden met cortisonen, dan vindt men ook niets.

Ik wil je via de mail van de beheerder best tips geven voor artsen.

Ik heb net gebeld met de infolijn alternatieve geneeswijzen http://www.infolijn-ag.nl en ik wil je de info best doorspelen via de mail: als je wilt kun je de beheerder van weston price vragen om je mailadres naar mij door te sturen.

Je kunt uiteraard ook zelf bellen naar die infolijn.

Het is handig als je iemand treft die je dochter a la minute kan doormeten.

 
Helemaal mee eens, Dorien! Het leven streeft altijd naar terugkeer naar de blauwdruk, maar ons lichaam heeft de voedingsstoffen nodig om dit mogelijk te maken. Afhankelijk van de opgebouwde schade en de kracht van het lichaam kan de weg terug korter of langer zijn. Alles is te helen, de vraag is alleen of er voldoende tijd is om dit mogelijk te maken. Vandaar ook het woord 'chronisch', dat verwijst naar tijd (chronos). Ook het woord 'kuur' verwijst naar een tijdsperiode en een 'patient' is letterlijk een 'geduldige'.

Mike

 
Hoi Dorien,Bedankt!!! Graag ontvang ik je info en tips. :D

Ik heb net het verzoek gedaan om mijn mailadres naar je toe te verzenden.

Wat bedoel je precies met laten doormeten?

Anita

 
Hoi Anita: met doormeten bedoel ik een resonantie-achtig apparaat dat allerlei balansen en stoorzenders in je lichaam kan opsporen (bijv. iets met quantum feedback etc. maar ook met kinesiologie of via de acupunctuurmethode -dat is geloof ik op basis van polsdiagnostiek- of de vegatest, de bicom, prognos, kleurentherapie, NES: dat soort dingen). Dan heb je gelijk de uitslag ook en hoef je niet weken te wachten. Vaak is sprake van momentopnames vwb wat er scheelt en behandelingen. Ik overwoog bijv. acupunctuur met kruiden te doen: men zou dan wekelijks nieuwe kruiden op me afstemmen: zo gepast kan men het op iemand afstemmen. Wat de ene keer goed is voor iemand, kan de volgende keer al weer door een ander probleem zijn ingehaald. Meten is wat dat betreft weten.

Ik wacht op je mailadres via Mike en dan geef ik de gegevens van deze middag aan je door.

Sterkte!

 
Hallo Anita, welkom

Quote:
Ook is het voor mijn dochter erg moeilijk om zich helemaal aan de voeding te houden.Dit is gelukkig nu iets veranderd, maar nog niet optimaal.Ik moest daar ook weer een balans in zoeken.En zo ga je verder.



Hoe bedoel je het bovenstaande precies? Waarom kan je dochter zich er moeilijk aan houden, aan de voeding?

Ik vind het bijzonder goed van je dat je zo je eigen pad probeert te vinden in deze moeilijke kwestie, sterkte.

Lia

 
Hoi Dorien: Ja, je bedoelt met doormeten ook de biofotonentherapie?Ik ben woensdag voor de 3e keer samen met mijn dochter bij de biofotonentherapeut geweest in muntendam. Zij gaf een storing (ontsteking) aan in de blindedarm.Op dat moment wordt dat aangeven en behandeld via de therapie. En dan is het maar weer afwachten.Ik moet woensdag weer met mijn dochter naar het ziekenhuis en dan zal ik vragen of er een ontsteking in de blindedarm zit.Want dat kunnen ze volgens mij via het bloed onderzoeken.

Dorien ik zie uit naar je mail.

Alvast bedankt!

Hoi Poekie, Ja, mijn dochter is niet gek op groente.Echt een groot probleem.En daarbij komt bij ^_ -Wat de boer niet kent, dat lust hij niet.”

Ik moet nu helaas stoppen het werk wacht op me.

Bedankt voor jullie reactie ^_ ^

 
Anita, als het even kan: geen blinde darm eruit in het ziekenhuis: dat is het enige antwoord dat men vaak heeft regulier bij blinde darmontstekingen: uit wetenschappelijk onderzoek kwam ook nog naar voren dat 2/3 van de blinde darmoperaties niet hadden gehoeven! En een blinde darm zit er niet voor niets. Ik ken iemand die heeft volgens haar osteopaat daardoor nu blijvende rugklachten: alleen al anatomisch gezien zit het dan niet meer in evenwicht als je een orgaan verwijdert. Mijn vader had veel rugklachten en ook geen blinde darm meer. Toeval?

Anita, ik stuur Mike voor jou een mail toe, ik heb de info hier toch nu.

Dan hoop ik dat hij het weer naar jou stuurt.

Overigens had ik het volgens een energetisch therapeut laatst ook aan mijn blinde darm en volgens een andere therapeut ook. Maar hij zit er nog steeds in.

Nog even over wat de biofotonentherapeut ziet en of dat regulier ook te zien is al: dat kan erg verschillen. Soms is er energetisch een storing die nog niet al te fysiek merkbaar is. Dat betekent dan niet dat die storing er niet is Anita. Ik zou nooit beginnen met aangeven bij een arts over de biofotonentherapie. Ze reageren hierop vaak als door een adder gebeten en dan creeer je je eigen tegenwacht. Misschien kun je beter zeggen dat je soms denkt dat je dochter in de blinde darm pijn heeft als je dat wil/durft. Maar goed, dan zou je dochter het spelletje (want ik neem aan dat ze geen pijn heeft bij haar blinde darm) mee moeten willen spelen en dan wordt het misschien wat gekunsteld. Een vriendin van mij die ging eerst aan haar verpleegkundige zus vragen welke klachten iemand moet hebben bij een bepaalde ziekte voor die zich ergens op wilde laten onderzoeken, omdat artsen anders te snel zeggen dat je niet de goede klachten hebt voor een bepaald onderzoek te willen doen.

 
voor degene die het willen weten, de dochter is weer opgenomen met een torenhoge bloeddruk.

afgelopen maand heeft de dochter/anita onder druk van het ziekenhuis, die anders niet verder wilden behandelen toch besloten de prednison te nemen.

ee zeer moeilijke keuze en tegen het gevoel va anita in,maar ze is niet de enige die keuzes maakt en angst is een zwaar middel om iemand te doen overgaan tot keuzes.

Het is hun gelukt haar die troep te laten slikken, terwijl het zo goed ging.

Bloeddruk stabiel, de ontsteking aanwezig,maar zichtbaar lichte verbetering.

En nu na een maand is ze weer accuut opgenomen, ik hoop dat het goed gaat.

hoe kan een mens die de kennis niet heeft,de tijd niet krijgt "vechten" tegen de bierkaai (medische wereld) terwijl het hart zegt je zit op het goede spoor.

Ik vind het zo een lastige keuze wanneer het om je kind gaat en de medici alleen maar druk zetten en angst inboezemen zodat jij hun keuze maar accepteerd omdat je het anders maar moet bekijken en ze niet meer bereid zijn te helpen of mee te denken.

(My way of the high way principe) hoezo eigen keuze?

het klinkt zo oneerlijk.

ik moest het even kwijt

rateltje

 
Het is ook oneerlijk, maar het hoeft niet of/of te zijn maar het kan ook en/en.

Dus als de dochter weer thuis is beginnen met veel pro biotische voeding (kefir/eigengemaakte yoghurt/zuurkool)

Water drinken met sole.

Glutenhoudende granen weglaten. Veel verzadigd vet geven, lekker aardbeitjes/ananas met veel slagroom (kun je zoeten met wat rauwe honing)

Verwennen dit meisje.

 
ze is van intensive care af en bloeddruk is wat gezakt.

De vraag of ze drugs gebruikte was wel de leukste vraag van de dag ppfff

ze weten zelf niet hoe het komt de bloeddruk, wel willen ze medicatie )ben naam vergeten) geven voor de bloeddruk met de mededeling dat dit de nierfunctie gaat verminderen........... zucht.

ik zal anita jouw reactie laten lezen @Dirtsa

ze krijgt sole en kefir, het andere weet ik niet.

ananas met slagroom klinkt mij als feest in de oren :)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.691
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan