Even voorstellen....en opzoek naar kennis of advies!!! Anita

:D ik bedoelde meer te zeggen dat je een meisje ie zo ziek is, en zo geplaagd wordt en die je gezonder wilt laten eten...moet verwennen met dingen die en gezond zijn en lekker. Dus op deze manier langzamerhand overschakelen richting wapf.

Maar ze moet zeker niet het gevoel krijgen dat het zwaar is of vervelend, of voelen als straf voor het ziek zijn. Ze wordt al genoeg geplaagd. En als moeder wil je haar natuurlijk vooral gelukkig zien en langzamerhand gezonder.

 
Ten eerste heel veel sterkte en beterschap voor dochter van Anita. Ik moest gelijk aan de nierenreiniging denken. Misschien heeft ze hier wat aan! http://www.sollucidus.nl/content/reinigingskuren

Lees bij nierenreiniging, daar lees je ook dat nierstenen ontstekingen en andere ziekten kan veroorzaken.

Ik weet niet of het wat is, maar ik deel mijn info met je.

 
vraagje:

ik lees iets op de link van @Angela over oxaalzuur en benoem waar het in zit aan Anita.

ze zegt owww ze heeft best veel chocolademelk gehad de afgelopen dagen, kan dit met de bloeddruk en de nieren dan de oorzaak zijn van de klachten die ze heeft nu?

ze mag morgen waarschijnlijk na oogcheck (druk hersenen) weer naar huis.

verder had ze veel eiwitten in de urine wat iet goed zou zijn voor de nieren, kefir bevat weinig eiwitten toch, doordat die worden opgevreten door het plantje?

zou ze dan beter weinig yoghurt,maar meer kefir kunnen geven?

het laatste lust ze erg graag

 
beste Rateltje en Anita,

ik zag vandaag deze link over hoge bloeddruk op Mercola, misschien heb je er wat aan:

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2012/09/23/broccoli-health-benefits.aspx?e_cid=20120923_SNL_Art_1

heel veel sterkte met je dochter.. ik heb met je te doen

 
Beste mensen,

Ik wil jullie ten eerste bedanken voor jullie steun en advies!!

Ik waardeer deze openheid heel erg.

Mijn dochter is vandaag weer thuis gekomen.Na een kort gesprekje met de arts gaf die aan dat de nierfuctie van 300 naar 150 was verbeterd. Persoonlijk had hij niet verwacht dat het in zo'n korte tijd al zoveel effect zou hebben.Het enigste nadeel is nu wel dat ze er een medicijn bijgekregen heeft namelijk 'Ramipril 'deze zorgt er weer voor dat de nierfunctie weer achteruitgaat.Het is allemaal maar weer afwachten, en alles goed in de gaten houden.Om zo maar weer nieuwe keuzes te maken. Wij gaan ons weer richten op de gezonde voeding,naast de medicijnen die ze nu gebruikt.Om zo een weg te zoeken naar genezing.En net wat je zegt Dirtsa :D verwennen dit meisje :D de ziekte moet niet de overhand krijgen in haar leven..maar positiviteit en bewuster leven met goede voeding :D

 
Hier de bijsluiter van Ramipril. Ik scroll altijd meteen door naar de bijwerkingen:

Quote:
Stop de inname van Ramipril/Hydrochloorthiazide Sandoz en raadpleeg onmiddellijk een arts

als u één van de volgende ernstige bijwerkingen waarneemt – u kan een dringende medische

behandeling nodig hebben:

• Zwelling van het gelaat, de lippen of de keel waardoor u slik- of ademhalingsmoeilijkheden

kan hebben, alsook jeuk en huiduitslag. Dit kan een teken zijn van een ernstige allergische

reactie op Ramipril/Hydrochloorthiazide Sandoz

• Ernstige huidreacties waaronder huiduitslag, zweren in uw mond, verergering van een vooraf

bestaande huidziekte, roodheid, blaarvorming of loskomen van de huid (zoals Stevens-

Johnson syndroom, toxische epidermale necrolyse of erythema multiforme).

Informeer onmiddellijk uw arts als u het volgende ondervindt:

• Een snellere hartslag, onregelmatige of krachtige hartslagen (hartkloppingen: palpitaties),

borstpijn, een beklemmend gevoel in uw borst, of ernstigere problemen waaronder een

hartaanval en een beroerte

• Kortademigheid, hoest, koorts die 2 tot 3 dagen aanhoudt en minder honger hebben. Dit

zouden tekenen kunnen zijn van longproblemen waaronder ontsteking

• Gemakkelijker blauwe plekken hebben, langer bloeden dan normaal, elk teken van bloeding

(bijv. tandvleesbloeding), purperen vlekjes, vlekken op de huid of gemakkelijker infecties

krijgen dan gewoonlijk, keelpijn en koorts, zich moe, zwak of duizelig voelen of een bleke huid

hebben. Dit kunnen tekenen zijn van problemen met uw bloed of uw beenmerg

• Ernstige maagpijn die kan uitstralen naar uw rug. Dit kan een teken van pancreatitis zijn

(ontsteking van de pancreas).

• Koorts, rillingen, vermoeidheid, verminderde eetlust, maagpijn, misselijkheid, gele verkleuring

van uw huid of ogen (geelzucht). Dit kunnen tekenen zijn van leverproblemen zoals hepatitis

(ontsteking van de lever) of leveraantasting.

Andere bijwerkingen omvatten:

Waarschuw uw arts als één van de volgende symptomen ernstig wordt of langer dan enkele

dagen duurt.

Vaak (komen voor bij minder dan 1 op 10 mensen)

• Hoofdpijn, zich zwak of moe voelen

• Zich duizelig voelen. Dit is meer waarschijnlijk als u de behandeling met

Ramipril/Hydrochloorthiazide Sandoz Z start of als u een hogere dosis begint in te nemen

• Droge prikkelhoest of bronchitis

• Een bloedtest die een grotere hoeveelheid suiker dan gewoonlijk in uw bloed toont. Als u

diabetes hebt, kan dit uw diabetes verergeren

• Een bloedtest die een grotere hoeveelheid urinezuur dan gewoonlijk in uw bloed toont

• Pijnlijke, rode en gezwollen gewrichten

Soms ( komen voor bij minder dan 1 op 100 mensen)

• Huiduitslag met of zonder verheven zone

• Blozen, flauwvallen, hypotensie (abnormaal lage bloeddruk), in het bijzonder als u snel

rechtstaat of gaat rechtop zitten

• Evenwichtsstoornissen (vertigo)

• Jeuk en ongewone huidgevoelens zoals doofheid, tinteling, prikkeling, een brandend of

kriebelend gevoel op uw huid (paresthesie)

• Een verminderde smaak of een verandering van de smaak

• Slaapstoornissen

• Zich depressief, angstig, zenuwachtiger of meer beverig voelen dan gewoonlijk

• Een verstopte neus, ontsteking van uw sinussen (sinusitis), kortademigheid

• Ontsteking van het tandslijmvlies (gingivitis), een gezwollen mond

• Rode, jeukende, gezwollen of waterige ogen

• Oorsuizingen

• Wazig zicht

• Haarverlies

• Borstpijn

• Pijn in uw spieren

• Constipatie, maag- of darmpijn

• Indigestie of misselijkheid

• Meer plassen (urineren) dan gewoonlijk over de loop van een dag

• Meer zweten dan gewoonlijk of zich dorstig voelen

• Verlies van eetlust of verminderde eetlust (anorexie), minder honger hebben

• Toegenomen of onregelmatige hartslag

• Gezwollen armen en benen. Dit kan een teken zijn dat uw lichaam meer water vasthoudt dan

gewoonlijk

• Koorts

• Seksuele impotentie bij mannen

• Bloedtesten die een daling van het aantal rode bloedcellen, witte bloedcellen of plaatjes of van

de hoeveelheid hemoglobine tonen

• Bloedtesten die veranderingen tonen in de manier waarop uw lever, pancreas of nieren

werken

• Bloedtesten die minder kalium dan gewoonlijk in uw bloed tonen.

Zeer zelden (komen voor bij minder dan 1 op 10.000 mensen)

• Misselijkheid, diarree of zure oprispingen

• Een rode gezwollen tong of een droge mond

• Bloedtesten die meer kalium dan gewoonlijk in uw bloed tonen.

Andere bijwerkingen die gerapporteerd werden:

Informeer uw arts als één van de volgende bijwerkingen ernstig wordt of langer dan enkele dagen

aanhoudt.

• Concentratiestoornissen, zich rusteloos of verward voelen

• Vingers en tenen die veranderen van kleur als het koud is en die daarna tintelen of pijnlijk zijn

als u opwarmt. Dit kan wijzen op een fenomeen van Raynaud

• Borstvergroting bij mannen

• Bloedklonters

• Gehoorstoornissen

• Uw ogen die wateriger zijn dan gewoonlijk

• Personen die er geel uitzien

• Dehydratatie

• Zwelling, pijn en roodheid van uw wang (ontsteking van een speekselklier)

• Een zwelling in uw darmen die “intestinaal angio-oedeem” wordt genoemd en die gekenmerkt

wordt door symptomen zoals buikpijn, braken en diarree

• Gevoeliger zijn voor zonlicht dan gewoonlijk

• Ernstige afschilfering of vervelling van de huid, jeukende huiduitslag met bulten of andere

huidreacties zoals een rode huiduitslag op uw gelaat of voorhoofd

• Huiduitslag of blauwe plekken

• Vlekken op uw huid en koude ledematen

• Nagelproblemen (bijv. het verlies van nagelsubstantie en loslating van een nagel uit zijn

nagelbed)

• Stijfheid van de skeletspieren of uw kaak niet kunnen bewegen (tetanie)

• Zwakte of krampen in uw spieren

• Verminderde seksuele libido bij mannen of vrouwen

• Bloed in uw urine. Dit zou een teken kunnen zijn van een nierprobleem ( interstitiële nefritis)

• Meer suiker dan gewoonlijk in uw urine

• Een verhoogd aantal van bepaalde witte bloedcellen (eosinofilie) aangetoond tijdens een

bloedtest

• Bloedtesten die te weinig bloedcellen in uw bloed tonen (pancytopenie)

• Bloedtesten die een verandering van de hoeveelheid zouten zoals natrium, calcium,

magnesium en chloor in uw bloed tonen

• Vertraagde of verstoorde reacties

• Verandering in de manier waarop dingen ruiken

• Ademhalingsmoeilijkheden of verergering van astma

Als er bij u een bijwerking optreedt die niet in deze bijsluiter is vermeld, raadpleeg dan uw arts of

apotheker.


Fijn 'geneesmiddel'!

Mike

 
ik weet wat @Anita gaat doen, net als ze eerst deed met de ramipril...............

de arts merkt geen verschil of ze nu wel of niet dit medicijn neemt, de vorige keer dan.

@fatsnotbad wat brengt de bloeddruk omlaag denk jij? Kan cacao de bloeddruk verhogen in de vorm van chocolademelk?

Kan groene thee dit verlagen?

 
Kijk voor magnesiumolie of magnesiumzouten(voor in bad) bij www.zechsal.eu

Vergeet ook niet de sole in het water, dit went echt heel snel.

 
mijn moeder en schoonmoeder drinken rode bietensap van de natuurwinkel en de bloeddruk ging bij beiden ruim 15 punten naar beneden.

maar ja... bietensap, lees net dat bieten niet zo handig zijn.

dus weet niet of het een optie is.

 
@Anita magnesiumolie of magesiumsulfaat is hier in het dorp bij de natuurwinkel (Rima) verkrijgbaar vernam ik vorige week.Wie weet ook wel de zouten voor in bad.....

 
Op de site kun je lezen waarom dit magnesium goed is voor je, en hoe je dit het beste kunt toepassen. Ik lees goeie ervaringen van mensen die de kuur met het magnesiumzout in bad doen. Dit is in het begin niet echt goedkoop, maar na 10 dgn kun je volgens mij overstappen op 2 x per week.

 
Hoi Anita, goed om te horen dat je dochters nier betert!

Je dochter zit kennelijk nog steeds wel aan de drugs, maar dan legale en door dokters aanbevolen drugs!

 
Ja,bedankt mensen! Ja, rateltje, je kent me.Ik heb het net allemaal nog weer eens duidelijk besproken met mijn dochter en ik betrek haar ook bij deze informatie "forum".Zodat ze zelf leert nadenken waardoor ze zelf haar beslissingen kan nemen. Het valt allemaal niet mee!!! Maar we hebben zelf besloten om eerst te stoppen met de Ramipril. We houden alles goed in de gaten. En we gaan de magnesiumolie of magesiumsulfaat uitproberen.

 
Persoonlijk zou ik momenteel even gaan voor de olie, dan weet je zeker dat ze geen last krijgt van de darmen. En het wordt meteen opgenomen in de cellen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.346
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan