Even voorstellen, Aurely

Aurely

New member
Hallo allemaal,

Door de diagnose kanker/ongeneselijk ziek, terminaal...ben ik al twee jaar (!) heel erg bezig met voedsel en alternatieve geneeswijzen.
Al de dingen die ik deed hebben dus wel iets gedaan, anders zou ik er nu denk ik niet meer zijn. Volgens de artsen had ik nog hooguit een half jaar. We zijn nu precies twee jaar verder.
Maar toch kon ik mezelf nooit ergens volledig in vinden. (geen vlees en vis, geen zuivel, etc)
Ondertussen heb ik al veel gelezen op de site van Mike en voeding is gezondheid.
Het bugwidpapje eet ik al 2 jaar, maar ik maakte het toch niet helemaal op de juiste manier begrijp ik nu.
Nu zit ik natuurlijk vol met vragen en om heel eerlijk te zijn heb ik het gevoel totaal het overzicht kwijt te zijn in wat nu wel en niet goed is.
Voorbeeld: kan een salade nu wel of niet, of is gekookte/geroerbakte groenten in het juiste vet meer geschikt?
Alles wat ik tot nu toe gelezen heb is logisch voor mij en kan ik helemaal achter staan.
Daarom ben ik ook erg blij met de gevonden sites en dit forum.
Dit alles zegt natuurlijk nog niet veel over mij, maar ik moet even wennen aan het idee om mijn leven op internet te zetten :-)

Welkom Aurely,

Iets moet je al wel goed hebben gedaan, fijn.

Je kunt gerust eens een salade eten met sla, witlof, komkommer, avocado, selderij, kiempjes dat werk en daar ruim olijfolie of zelfgemaakte mayonaise/yoghurtsaus over gebruiken. Geen familie van de kruisbloemige rauw eten (kolen, broccoli, spruitjes), die kun je beter eerst koken mocht je die in een salade willen verwerken.
Koken van groenten maakt ze makkelijker te verteren, zeker als ze samen worden gegeten met boter of een ander goed vet.

Ipv het budwigpapje zou je ook levertraan-boterolie van green pastures kunnen nemen. Wellicht heb je dit topic allang doorgespit, maar zo niet: https://www.fatsforum.nl/forums/topic/budwigpapje/

Hoi Aerely,
Ik ben blij voor jou dat je dit forum hebt gevonden waaruit blijkt dat je het heft in eigen handen hebt genomen.
Er kwamen gelijk een aantal vragen in me op.
Wat voor soort kanker heb je, in welk deel van je lichaam en hoe lang
Uitzaaiingen in de lever?
chemo gehad?
Bestraald?
Geopereerd?
Heb je nu een arts die bekend is met het behandelen van kanker (dus niet regulier)
Volgens mij gaan er veel mensen naar arts Trossel in Rotterdam. bekijk zijn website maar eens.
Arts Valstar, arts Pekelharing, arts van Montfoort, dit zijn namen die me te binnen schieten. Echter, veel moet je zelf betalen, tenzij je een goede aanv. verz. hebt.
Heb je tijd om te zoeken op internet of ben je ondanks alles aan het werk?
Ik heb zelf een operatie gehad en klachten overgehouden (uit voorzorg bestraald, geen kanker) en sindsdien zoek en lees ik veel op internet. Maar ik heb redelijk wat tijd daarvoor.
Ook is het belangrijk dat familie je steunt in deze zoektocht en niet zegt dat het allemaal onzin is.
Ik raad je ook aan aantekeningen te maken op onderwerp of alfabet om een beetje overzicht te houden.
Vorig jaar is mijn schoondochter overleden aan kanker, alles regulier, het hele verhaal.
Maar dat gaat jou niet gebeuren. Houd moed, iedereen leeft met je mee.
Lieve groet, Liesje.

Bedankt Tanja en Liesje voor jullie reactie en de tip over de levertraan.
Ga ik straks even lezen. Ook de tip om aantekeningen te maken, goed idee!
Zo krijg ik wat overzicht in alles inderdaad.
Gelukkig heb ik het wat salade eten dan ook nooit verkeerd gedaan, behalve dat ik er de dressing biologisch kocht en niet zelf maakte. Ook dat ga ik voortaan maar wel doen.
Ik heb uitgezaaide melanoomkanker. Het zit alleen in de lymfen (oksel en hals) en mijn organen zijn schoon.
Ik wist niets van die artsen die genoemd worden en sta gewoon onder controle in het ziekenhuis. Daar krijg ik steeds iets anders te horen, omdat ze er natuurlijk niets van snappen dat ik het zo lang volhoud en de kanker zich niet naar de organen verspreidt.
Maar weggaan doet het helaas ook niet.
Ik ga naar een resonantie therapeut en ik heb lang acupunctuur gedaan bij een arts die goed bekend stond, maar melanoom is hardnekkig....zeker in de lymfen.
Ik weiger chemo (die maar 15% kans van slagen heeft!!) en een operatie zie ik ook niet zitten, omdat het gebied waar de tumoren zitten nogal verspreid is.
Het enige wat ik wel deed, was een soort remmer nemen in pilvorm.
Dat is omdat tot nu toe de natuurlijke dingen niet voldoende waren en de kanker groeide.
Op dit moment werk ik niet meer, dus ik heb veel tijd om dingen uit te zoeken.
Ik eet biologisch, maar at maar zelden vlees, soms vis en geen melkproducten.
Daar ben ik dus maar gauw weer mee begonnen toen ik veel gelezen had over rauwe melk en goed vlees.
Wandel iedere dag zoveel mogelijk kilometers en ben optimistisch. Familie en vrienden staan er gelukkig allemaal achter wat ik wel en niet doe.

Wat erg van je schoondochter Liesje!
Liefs, Aurely

hoi Aurely,
Hier
worden ook opzienbarende resultaten geboekt.
Lees het gastenboek maar eens door van www.stichtingmediwiet.nl. (knop boven in de balk).
Verder ben ik een enorme voorstander van eten zoals we hier doen.
Ik heb er zo goed als al mijn overgangsklachten mee opgelost.
Is geen kanker maar ook geen gezondheid om klachten te hebben bij overgang.
Tegenwoordig wel normaal maar niet natuurlijk.
De olie die ik gebruik (zelf gemaakt volgens recept stichting mediwiet) helpt mij nu enorm om goed te kunnen slapen, doorslapen en weer fit wakker te worden.

Slaap jij goed, hier op dit forum wordt duidelijk hoe enorm belangrijk het is om goed te slapen en uitgerust te zijn.
Ik hoop dat het jou ook gaat lukken weer helemaal gezond te worden.
Succes.

Hoi Marijan,

Ja, ik heb het gezien en ben helemaal enthousiast erover!
Maar ik zie het niet zo zitten om die olie zelf te gaan maken en had al uitgevonden dat je het in Rotterdam kunt kopen. Maar ik probeer nog uit te vogelen welke concentratie voor mij nou het beste is, want het verschilt nogal in prijs!
Ik heb ook gezien dat er volgende maand een lezing over is in Assen en daar wil ik dus heel erg graag naartoe.
Rotterdam is voor mij niet bepaald naast de deur, anders had ik het al opgehaald.
Super dit forum! :D

Lief dat jullie me tips enzo komen en al die linken.
Zuurstof moet ik nog gaan doen, dat las ik gisteren pas voor het eerst.
Zuur fruit, kruiden e.d. doe ik al...
Maar moet ik nu wel of geen (orgaan)vlees? 100% rauw of toch weer niet, dat is me nog niet duidelijk. De een zegt van wel, de ander niet.
Ik probeer zoveel mogelijk naar mijn gevoel te luisteren, maar ik wil toch ook wel graag dingen echt goed doen.
Ik ga mijn best doen alles zo goed mogelijk te lezen.
Nogmaals bedankt :)

je kan CBD olie bestellen bij www.stichtingmediwiet.nl onder de knop webshop en dat alleen is niet geschikt voor jou.
Bovenaan staat een knop: contact en daar doe je een intake.
Je vertelt je verhaal en het wijst zichzelf verder.
Jij hebt pure wietolie (staat niet in de webshop, mag niet van de wet) nodig van goede planten en zij kunnen jou daar bij helpen.
Binnen een week kan je het denk ik wel in huis hebben.
Ik zou bij de intake je telefoonnummer vermelden, dan nemen ze waarschijnlijk contact met je op.

Marijan, ik heb ook olie van Mediwiet. Koop je planten of kweek je zelf een paar planten. Op hun website staat inderdaad precies hoe je het moet maken. Zit er bij jou dan meer THC en/of CBD in?. Lijkt me wel.
Mensen met kanker kunnen regulier ook wiet krijgen ik weet alleen niet wanneer je daarvoor in aanmerking komt. Ik meen voor o.a. pijnbestrijding. Interessant voor aurely om daar eens naar te zoeken.
Heb je pijn aurely of wat zijn de klachten momenteel?

Liesje,
ik kweek er een paar, kreeg plantjes via via.
Nu heb ik zaadjes gekocht in R'dam met gelijke percentage thc/cbd.
Mensen met m.s. onder andere kunnen wiettoppen via de apotheek krijgen/kopen.
In dit artikel staat bij welke klachten: http://www.apotheek.nl/Thema_s/Thema_s/Medicinale_cannabis.aspx?mId=10702&rId=41

Aurely kan contact opnemen met stichtingmediwiet en dan krijgt ze een advies.
Reguliere wiet (via apotheek) wordt in principe geen olie van gemaakt.
Geblowd, gevaporiseerd of thee en werkt allemaal kortstondig, terwijl de olie veel diepere werking heeft. (ook genezend)

Volgens mij heeft Mike wel eens in een van de topics gezegd dat hij, als hij kanker zou krijgen, als eerste aan de inname van zuurstof (dus h2o2) zou gaan, in hoge concentraties (maar wel opbouwen, uiteraard).

Tegelijk daarmee een zo ketogeen mogelijk dieet gaan volgen, dus zo min mogelijk koolhydraten eten (waarbij je wel goed moet opletten om je lichaam hierdoor niet te forceren, dus afbouwen naar zo min mogelijk koolhydraten)

Dat laatste zou ik zelf zéker toepassen, mocht het onverhoopt zo zijn dat ikzelf kanker krijg.

Ik heb geen pijn, dus ik heb geen recht op mediwiet zover ik weet.
Maar ik had filmpjes gezien op youtube, van mensen die genezen waren met de olie van de hars van een hennepplant (als ik het allemaal goed begrepen heb.
Misschien is het ook wel helemaal niet nodig, en krijg ik mijn lichaam weer normaal met het nu echt goed voeden van mijn lichaam en alle ontgiftingsdingen die ik hier heb gelezen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.553
Leden
8.670
Nieuwste lid
Joopdepiep
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan