Even voorstellen Anna 67 (astma)

Als ik dit zo lees dan denk ik dat ik beide ga gebruiken, ascorbinezuur (in veeeeel grotere hoeveelheden dan ik gewend was) en de natuurlijke vitamine C erbij. Ik slik al zink en magnesium. Hoe zit dat met koper en zwavel? Ik heb wel iets gelezen over MSM, en dat dat goed is voor mensen met longproblemen. Kan ik dat zomaar gaan slikken? En koper supplementen zeggen mij niets, bestaat dat?
En ik moet leren om orgaan vlees te gaan eten, dat gaat wel lukken met bijvoorbeeld lever.

Ik heb alleen in dit forum iets gelezen over dierlijk bijnier extract. Zou mij dat kunnen helpen? En hoe te beginnen?

Ik overweeg om toch weer de rauw melk producten te gaan proberen maar voorzichtig opbouwen met eerst kaas. Ik ben zo ziek geworden van de kefir en juist mijn longen vulden zich met slijm, was heel akelig. Misschien heb ik zo'n slechte darm gezondheid dat zo'n stoot goede bacteriën ziekmakend kan zijn??

Wat Ben schreef over zelf probiotica maken met yoghurt machine. Ik weet nooit hoe te beginnen met dit soort dingen.... de hoge prijzen voor een probiotica houden mij ook een beetje tegen, ook omdat ik niet zeker weet of het goed is voor mij.

Ik vind het echt super aardig van jullie dat jullie zo met mij meedenken!! Bedankt daarvoor!!! :)

 
Anna, met een aantal punten kan ik je nog wel verder helpen en kom daar nog wel op terug. Vragen mag natuurlijk altijd.
Afhankelijk van de dosis zink en en hoe vaak je dit al dan niet dagelijks inneemt, zou ik zelf even iets terughoudender worden, totdat meer duidelijker is of je hier ook de juiste hoeveelheid koper bij binnenkrijgt. Ik heb hierover mijn twijfels omdat je zegt op dit moment ook nog geen orgaanvlees/lever te eten. Ook in verband met je longen kan ik je een extra inname van koper adviseren. Koper komt ook terug in de al eerder besproken formule van Tony.
Met dierlijk bijnier extract heb ik totaal geen enkele ervaring, maar volgens mij is Binc hier wel een ervaringsdeskundige in.
 
Ben,

Er is nog een topic vitamine C. Er zijn er meerdere maar zocht eigenlijk naar deze. Ik dacht dat Mark een keer geschreven had ergens op het forum over GMO in ascorbinezuur. Dat je het beste ascorbinezuur uit Schotland kan hebben geloof ik. Exact weet ik het niet meer. Voor wat betreft welke variant vitamine c je neemt in de vorm van bessen. Duindoorn schijnt ook goed te zijn. Ik combineer de acerola met de vetoplosbare vitamine c.

https://www.fatsforum.nl/forums/topic/vitamine-c/page/41/

Ik denk dat je je mineralen idd ook veel beter dan uit een potje binnen kan krijgen.Misschien is het boek geef je ogen de kost iets voor je? Hierin staat heel veel info over vitaminen en mineralen. Lever bevat o.a heel veel magnesium en vitamine C en nog tal van meer mineralen waaronder ook koper. Lever kan je dagelijks multi zijn. Daarom refereer ik ook naar de vetoplosbare vitamine C welke je evt kan combineren met wateroplosbaar. Ken je het topic waar zelf leverpillen worden gemaakt?
 
Anna,

Ik herken je klachten die je krijgt met Kefir. Ik had dit in beginsel ook. En het is zeer waarschijnlijk een histamine reactie. Gaat rauwmelkse yoghurt ook niet? Ik dacht begrepen te hebben dat je de rauwmelkse producten vies vind?
Ik zal niet zeggen dat ik ervaringsdeskundige ben voor wat betreft bijnierextract hoor. Alleen vanuit mijn eigen ervaringen dan en wat ik hier geleerd heb. Bovendien heb ik zelf ook nog steeds e.e.a op te lossen inmiddels.

Maar ik weet wel dat histamine en slijm een oorzaak kan zijn van maagzuurtekort. Maagzuurtekort heeft weer een relatie met bijnieruitputting. Zie onderstaande link hierover. Ken je het ebook bijnieruitputting? Vitamine C is een vitamine die al ondersteuning geeft aan o.a je bijnieren.

http://www.voedingisgezondheid.nl/maag_hoofd.html
 
Binc, het is naar mijn idee nergens voor nodig om die duurdere vorm van ascorbinezuur te gaan kopen van DSM. Hun product heet quali-c en wordt inderdaad geproduceerd in Schotland.
Zelf eet ik geen bessen meer vanwege de mogelijke aanwezigheid van nanobiologie, waar ik me vooral het laatste jaar grondiger in verdiept heb. In het verleden heb ik ooit ook wel eens duindoornbessen proberen te eten, maar kreeg ze niet naar binnen. Ook in de poedervorm niet.
De ascorbyl palmitaat (vet/water oplosbare vitamine c) heb ik in het verleden ook voor lange tijd gebruik, maar ben daar vanaf gestapt.
Ik heb de topic over de lever'pillen' gezien, maar zie mezelf dit niet doen. Die behoefte is er niet. Ook lever wil ik trouwens niet teveel eten omdat ik daar ook een iets andere mening over heb dan vele anderen op deze forum. Ook vanwege de nanobiologie ben ik van mening dat de lever minder schoon is als dat de meesten denken. Ja, ik ben me ervan bewust dat het een reinigingsorgaan is. Ik ben ook niet direct een felle tegenstander hierdoor, maar het eten ervan vind ik 1x per week wel lekker en genoeg. Een goed stukje leverworst of pate vind ik zo nu en dan ook wel lekker. Via lever krijg je uiteraard ook de vetoplosbare vitamine C binnen.
Bepaalde soorten mineralen krijgen we (wederom mijn mening) niet meer voldoende binnen via alleen voeding. Ik heb daarom ook niets tegen het extra bij supplementeren hiervan en acht het zelf als noodzakelijk.
 
voor mij ben je niks verplicht hoor.
Alleen soms lees ik zoveel berichten over gezeik met voeding dat dit niet goed is omdat dat erin zit of zus of zo. Op die manier kan je werkelijk helemaal niks meer eten. Dat lijkt mij toch ook de bedoeling niet. Stopte je om een specifieke reden met de veroplosbare vitamine c?
 
Dat weet ik Binc.
Er zijn nog zoveel dingen die ik wel eet en waar ik van kan genieten, maar ben wel iets bewuster bezig met producten die ik zo veel als mogelijk toch probeer te vermijden om zo minder van deze stoffen via voeding binnen te krijgen.

De Ascorbyl Palmitaat vind ik zo wie zo te prijzig en kreeg daarbij ook het gevoel dat het bij mij niet echt zijn werk deed. Ooit ook een keer als bulk gekocht (halve kilo) in de US, maar bleef het gevoel houden dat ascorbinezuur bij mij toch beter werkte.

Ook kwam ik nog ergens het onderstaande schrijven tegen in Engels. (Er even vanuit gaande dat Ascorbyl Palmitaat ook een Ester C vorm is). Niet dat het schrijven mij meteen afschrikte, maar vond het wel jammer dat de bron (source) hiervan al verwijderd was en ik er niet meer over kon lezen. De hoofdreden is dus het bovenstaande.

Avoid Ester-C; although proponents claim better absorption, it is not a natural form of the vitamin, being created with high heat and under heavy pressure. (source)
 
Je kunt ook kombucha of waterkefir nemen (en zelf maken) als probiotioca. Daar zitten nog veel meer gezonde stoffen in.
Laat je lichaam wennen aan zoveel vit. C! En doseer met 500 mg per keer, meer kun je niet tegelijk opnemem de rest plas je zo weer uit (schijnt ook goed voor je blaas en endeldarm te zijn dus teveel vit C is niet schadelijk). Ook bij ooit weer afbouwen altijd geleidelijk doen.
Zelf heb ik de niet zure natrium ascorbaat, kost geen drol , dit is vit. C poeder en het lost heel makkelijk op in vloeistof. (tip van Désirée Röver)

Sterkte met je herstel Anna. PS Buteyko is interessant, ik zit ook op CP 40 sec. kon het vroeger (voor burn-out en bijnieruitputting) veel langer.

Verder heb je al veel goede tips van Binc en anderen zie ik.
 
Ik ben net het boek “Oilpulling” van Bruce Fife aan het lezen. Hierin staat o.a dat veel mensen van hun astma klachten af komen door oilpulling, maar ook het volgende:
Tijdens de afgelopen jaren is er steeds meer bewijs gekomen dat de ernstige vormen van astma veroorzaakt worden door infecties. Waar komen deze infecties vandaan? Je raadt het al- uit de mond! De voornaamste schuldige blijkt de Chlamydia pneumoniae te zijn; deze microbe is meestal de oorzaak van een longontsteking.
Bij astma infecteren bacteriën de luchtwegen die naar de longen leiden. De bacteriën hechten zich aan de slijmvliezen en veroorzaken zo irritatie en chronische, laagdradige infectie. Dat is de reden dat onderzoekers op het idee zijn gekomen om astma met antibiotica te behandelen. Klinische onderzoeken hebben aangetoond dat dit verassend goed werkt.

Ik vind dit wel een interessante gedachtegang. Misschien maar eens googelen op “asthma + antibiotics”?
Zelf heb ik ruim 10 jaar last gehad van (overwegend) allergisch astma en was doorlopend aan de pufjes. Ik kwam WP op het spoor doordat ik ernstige paradontitis had en loszittende tanden. Dat voeding ook een positief resultaat zou geven voor mijn astma had in nooit durven dromen. Maar na een jaar WP kon ik alle pufjes achterwege laten en heb ik gelukkig nooit meer astma gehad. Bij mij was de verandering van voeding (plus de nodige supplementen) dus de oplossing! Maar als het met voeding niet lukt zou je altijd het infectie-verhaal van hierboven in gedachte kunnen houden.

NB. Ook ik mijd gluten, koemelkprodukten (schaap gaat goed!) en suiker.
Neem ook een vrij hoge dosis natrium ascorbaat, ± 7000 mcg. per dag.

 
Hoi,
Ik heb besloten om een orthomoleculair therapeut in te schakelen. Ik verzuip erin en heb zo weinig vertrouwen in mijn lichaam. Krijg namelijk maagpijn vitamine C, ik wordt daar heel onzeker van en kan het er niet bij hebben met mijn longklachten.
Ik neem jullie tips wel mee naar het consult, maar op eigen houtje lukt het mij niet.
Nogmaals bedankt voor jullie hulp!!
 
Anna ben je inmiddels aantekeningen aan het maken over wat je doet en of je resultaat kunt voelen?
We krijgen hier inderdaad veel info en dan verzuipen we erin ja.
Misschien kun je het gesprek met een ort. mol. therapeut opnemen?
Helaas zijn die ook niet zaligmakend zoals ik zelf ervaar.
De 1 zegt roomboter is gezond, de ander niet. Pols opnemen om te voelen hoe de schildklier werkt, arts vindt het niets, ik zelf wel.
Dus ga ik tussen alle adviezen in ook mijn eigen weg. Het kan gewoon niet anders.
therapeuten schrijven bv vaak een middel voor omdat ze bezocht worden (denk ik) door firma,s die supplementen aanprijzen. terwijl er zoveel soorten op de markt zijn die je misschien liever zelf wilt uitzoeken.
 
Anna, van welke vitamine c krijg je maagpijn? Van die solgar pillen?
 
Hallo, ik voeg nog een reactie toe aan mijn voorstel berichtje. Ik heb namelijk een reactie geplaatst onder het topic Bouillon maar krijg er geen reacties op. Ik weet niet hoe ik het anders moet doen, of misschien een nieuw topic starten maar dat lijkt mij niet logisch.
Ik heb namelijk geprobeerd om goede bouillon te maken maar dat lukt mij niet. Hij blijft waterig. Ik vul een grote pan met mergpijpjes en gewrichten en vul het aan met water zodat het net onder water staat, zeezout erbij en even laten staan. Dan een paar minuten koken en dan op het allerlaagste vuurtje 24 uur laten sudderen. Omdat het niet dik wordt laat ik het soms ook wel 2 dagen op laag vuur staan maar dan wordt de bouillon alleen maar bruin maar niet dik. Mijn laatste bouillon werd bruin en er zaten witte wolken in, het zag er eigenlijk heel vies uit en het smaakte ook niet lekker. Wat doe ik verkeerd? Mijn idee bij bouillon is dat het goudkleurig is, dat ziet er ook smakelijk uit maar wat ik fabriceer ziet er niet uit en smaakt ook niet echt....
Ik hoop dat jullie een paar tips hebben omdat ik denk dat het mij erg goed gaat doen.

Trouwens ook even een update van mijn situatie, ik ben in tussen wel wat opgeknapt. Ik heb net een verkoudheid achter de rug en die is niet in mijn longen gezakt, meestal gebeurd dat en dan ben ik weer weken zoet, dit keer dus niet, dat is echt uniek!
Drie weken ben ik op aanraden van Mike naar Ron Velthuis geweest en bloed laten prikken en cortisol test laten doen. Komende dinsdag krijg ik daar uitslag van, ik ben erg benieuwd en hoop weer nieuwe handvatten te krijgen.
 
Hoi Anna

Er zijn gister wel reacties geplaatst op je bericht in het topic botten bouillon. In elk geval zie ik ze wel gewoon staan. Misschien is er iets met je pc aan de hand dat jij ze niet ziet? Zijn meerdere reacties gegeven door meer personen
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.684
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan