Even voorstellen Anna 67 (astma)

De meesten gebruiken ascorbinezuur. Maar acerola poeder is beter opneembaar.

https://www.leefbewust.com/webwinkel/product/acerola-bes-100-gram-poeder/

Je kunt ook nog denken aan het eten van lever van goeie kwaliteit. Dat is ook een vitamine bom. Met inname van vitamine c bedoel ik hoog gedoseerd. In beginsel elk uur van de dag.

Probiotica kan ik je niet echt tips over geven. Ik was helemaal weg van de prescript assist. Dit was ook echt een goeie probiotica. Alleen gaan er inmiddels verhalen de ronde dat de samenstelling ervan is veranderd. Hoewel het nog de vraag is of deze oplage in Nederland al aangepast is. Wellicht is er nog oude voorraad. Dan heb je een goed product in handen. Je zou dat evt kunnen vragen bij de webwinkel. Ik zie dat de webwinkel leefbewust deze nog steeds verkoopt. Ik vermoed dus dat dat nog wel het goeie product is aangezien de eigenaar van de webshop heeft aangekondigd dat deze er binnenkort uit gaat. Mogelijk heeft hij dus nog wel de oude voorraad.

https://www.leefbewust.com/webwinkel/product/prescript-assist-probiotica/


 
Slagroom kun je gewoon bij de winkel halen. Net als crème fraiche. Er bestaat rauwmelkse room. Dat is het room van de melk. Maar deze is heel lastig om op te kloppen en krijg je niet zo stevig als gewone slagroom.
 
En weet je iets over deze probiotica?

"Bio Kult is de therapeutische probiotica die Dr Natasha ontwikkelde om de darmen een gezonde darmflora te geven. Het is een onmisbaar onderdeel van het GAPSprotocol. Alhoewel er mensen zijn die hun darmen genazen met gefermenteerde groente en melkprodukten in grote hoeveelheden. Zowel bio-kult als gefermenteerde andere producten moet je langzaam opbouwen. Bio-kult kan je bestellen bij http://www.gapsdieet.nl/bestellen/"

Super dat ik gewoon de slagroom en zure room uit de winkel kan gebruiken. Best lastig om vet te eten.

Ik slik nu vitamine C van Solgar of van NOW.
Dus je zegt elk uur vitamine C en voor hoe hoe lang? Is de vitamine C die ik nu gebruik ook goed genoeg tot het op is? Of zet dat geen zoden aan de dijk?
 
Ik ken de biokult idd. Heb deze zelf ook gebruikt toen ik gaps deed. Maar deed niks bij mij. Wellicht per persoon verschillend.

Zelf geen etvaring met de vitamine c waar jij het over hebt. Het lijkt mij nogal een geïsoleerde vorm. Je hebt verschillende vormen vitamine c namelijk.
Je kunt de acerola ook combineren met de vetoplosbare vitamine c. Ascorbyl Palmitaat. Hoe lang durf ik niet te zeggen. Hier een stukje info over vitamine c. Ik denk dat je dat zelf moet ervaren.

http://www.voedingisgezondheid.nl/vitamine_C.html

Gebruik je ook sole en gefermenteerde levertraan?
 
Super dat je me op weg helpt.
Ik ga jouw advies onderzoeken en waarschijnlijk ook bestellen.
Ik gebruik geen gefermenteerde levertraan, heb daar al wel wat over gehoord in dit forum. Heb je misschien een link? Heb je dat ook in capsule vorm?

Vroeger als kind vond ik lever heerlijk met gebakken ui maar nu zie ik er wat tegen op om te gaan eten omdat ik het zelf moet klaarmaken en het er zo smerig uit ziet, leuk klusje voor mijn man! ;-)
Twee km van waar ik woon kan ik Drents weide vlees kopen, dat is ideaal!!
 
Er zijn verschillende vormen. De capsules zijn best duur. Zelf gebruik de de variant met kokos en boter olie. Stukken goedkoper. Onderstaand de link waar je het kan bestellen. En ook kun je het evt bij ergomax bestellen. Welke variant voor jou het beste zou zijn weet ik niet zo goed. Misschien dat iemand anders je daarin kan adviseren.

https://www.vitavie.nl/product-categorie/levertraan-boterolie/

Orgaanvlees kun je ook verwerken in gerechten. In het boek geef je ogen de kost staan daarover ook recepten.
Lukt het je echt niet dan kun je nog aan glandulars denken zoals lever Glandular. Maar is wel duurder natuurlijk.
 
Hier het topic over levertraan. En ik zou ook sole gaan drinken van keltisch zeezout. Geen ander zout!

https://www.fatsforum.nl/forums/topic/levertraan-wat-doet-het-met-je/
 
Heb jij er eigenlijk moeite mee om ontbijt en lunch over te slaan? Ik bedoel, moet je jezelf dwingen om eten uit te stellen of heb je gewoon geen trek?
 
Voor wat betreft die probiotica van prescript. Hier een link over welke je moet hebben mocht je besluiten deze te nemen. Het gaat om het linker potje. Het potje met de oranje label niet bestellen. Dat is de variant van prescript die dus is veranderd.

https://www.ergomax.nl/merken/prescript-assist
 
Ik drink geen sole maar neem na een glas water een paar korrels keltisch zeezout en zuig erop. Dat vind ik lekker maar sole in een glas water vind ik erg vies (klinkt niet logisch maar zoutig water brrrrr) denk je dat dat ook oké is?

Ik heb geen moeite met vasten, soms begin ik met eten rond 15 uur en soms later, het wisselt. De eerste week toen ik begon met intermittent fasting had ik er moeite mee en was ik trillerig maar nu niet meer. het is al een patroon geworden dat ik het ontbijt oversla. Wel vraag ik mij af of het wel goed is omdat ik overspannen ben, daarom doe ik nu alleen het ontbijt overslaan en de lunch neem ik nu wel, of wat later. Na 20 uur 's avonds eet ik ook niets meer.

Interessant die info over vitamine C en levertraan, ik ga het lezen en hopelijk kom ik tot een bewuste keuze! Dank je wel hiervoor!
 
Er is niks mis met korrels op je tong. Daar moet ik nu weer niet aan denken eigenlijk. Maar in feite als je een sole goed klaar maakt smaakt het niet zout. Je kunt er ook nog wat appelazijn bij doen.

Dat vasten zou vanzelf moeten gaan. Aks je lichaam vraagt om eten is het verstandiger om gewoon wel te eten.
Je eet wel weinig als je zo laat eet. Als je niet voldoende voedingsstoffen in je lijf hebt en je gaat ook nog eens niet eten kun je schildklier problemen krijgen. Wellicht speelt er ook een bijnieruitputting welke weer van invloed is op je schildklier.
Fijn dat je wat hebt aan de tips. Ben benieuwd hoe het gaat als je gaat starten met vitamine c.
 
Wat een kennis in dit forum! Nog veel te leren.....
Trouwens erg interessant de info over vitamine C als oxidant. Nu ik dit weet ga ik zeker meer vitamine C gebruiken en dan de natuurlijke die je mij hebt geadviseerd hebt. Ik was altijd in de veronderstelling dat een te veel aan vitamine C gewoon weer uitgescheiden wordt, klopt dit dan nog? Ook doet het vitamine C verhaal mij denken aan Buteyko waar ik nog heel trouw mee bezig ben, ook dat komt neer op zuurstofvoorziening voor de cellen.

Ik laat je zeker weten hoe het mij vergaat met extra vitamine C. Ga dit weekend de supplementen bestellen.

En ik denk dat je gelijk hebt dat ik niet moet overdrijven met vasten. Ik heb ook gelezen dat astma vaak samenhangt met bijnieruitputting en dan is vasten niet verstandig.

Dank voor je tips!!
 
Teveel aan vitamine C plas je idd weer uit. Advies is 1000 mg per uur omdat als je meer neemt in een uur dit zonde is juist omdat je het uit plast. Vitamine C ondersteunt ook de bijnieren. Dus wellicht heb je daar wat aan. Evt kun je nog eens gaan lezen over dierlijk bijnierextract. Geen idee of je daarmee bekend bent?

Idd zou ik niet gaan vasten als je lichaam anders aan geeft. Wel jammer dat je geen rauwe melk producten lust. Haal je deze producten wel bij een goed adres? Op dit forum is ook een topic alleen lezen forum. Daar kun je misschien ook nog wat mee. De site voeding is gezondheid geeft ook heel veel info.
 
Ik wil niet teveel verwarring gaan scheppen in het vitamine C verhaal en aanbevolen product, maar realiseer je wel dat natuurlijke vitamine C poeders van bessen nooit getest worden op de mogelijke aanwezigheid van o.a. nanodeeltjes. Ook wil ik opmerken dat je soms best wel veel bessenpoeder nodig hebt om aan de hoeveelheid van 1 gram/1000mg ascorbinezuur te komen. Met bv. camu camu poeder soms wel tot 15 gram en dan moet je er nog wel van op aankunnen dat de hoeveelheid aangegeven ascorbinezuur in het product klopt (ik kan het zelf niet testen). Tijdens het droogproces gaat er namelijk veel verloren. En waarom zou acerola poeder een (veel)hoger content aan ascorbine zuur bevatten dan camu camu, ook al wordt dit soms op de verpakking wel aangegeven. Een andere vorm van droogproces misschien? Indien je spreekt over een acerola extract kan ik me een hoger content uiteraard wel voorstellen.
Door de aanwezige andere stoffen geloof ik wel dat een complete vitamine c poeder van bv. fruit beter door het lichaam kan worden opgenomen en dan met name door de aanwezigheid van kleine hoeveelheden mineralen zoals magnesium, zwavel, koper en zink. Maar persoonlijk neem ik door de hedendaagse omstandigheden mbt o.a luchtvervuiling, deze mineralen liever extra als supplement in (veel) hogere hoeveelheden dan standaard aanbevolen.
Dat een teveel aan ingenomen hoeveelheid ascorbinezuur wordt uitgeplast en dat het daarom zonde zou zijn om een grotere hoeveelheid in te nemen dan bv. 1 gram is ook weer zo'n verhaal waar je vraagtekens bij kunt plaatsen. Hoe ik er zelf al een aantal jaartjes over denk, is dat een inname van 3 tot 5 gram ascorbinezuur per keer geen verspilling hoeft te zijn en wel degelijk zijn werk doet in het lichaam (beter dus dan die 1 gram) voordat het wordt uitgescheiden door de nieren. Wel is het dan belangrijk om je mineralen inname ook te gaan verhogen en dan met name die ik eerder aangaf.
Zoals je wel uit dit verhaal wel kunt opmaken, gaat mijn persoonlijke voorkeur daarom naar puur ascorbinezuur.
Mocht je o.a. het nanoverhaal of de hoeveelheid van poeder (ook misschien het kostenplaatje) die je moet gaan innemen om tot die 1 gram ascorbinezuur te komen, niet van belang vinden en je beter voelen bij de natuurlijke poeders...de keuze ligt uiteraard altijd bij jezelf.
 
De goede probiotica producten zijn vaak erg prijzig. Mocht je een goede hebben gevonden, heeft er dan iemand al over nagedacht om deze zelf te gaan 'kweken' of vermenigvuldigen. Ik heb begrepen dat dit eenvoudig kan met een yoghurtmaak apparaat en dat je met één capsule van een goede probiotica deze bij wijze van oneindig zelf kan gaan vermenigvuldigen. Op deze manier kan ook duidelijk worden of de bacterieen in het gekochte product (nog) wel levend zijn.
 
De vraag of ascorbinezuur beter us dan acerola is al eens gesteld. Het antwoord daarop is andersom. In het vitamine c topic is daar vaker iets over gezegd.
Dit is een antwoord welke Gerard destijds gaf in het vitamine c topic.


https://www.fatsforum.nl/forums/topic/vitamine-c-3/#post-184054


 
Die extra mineralen kunnen toch altijd nog? Het gaat nu puur om de vitamine c. Magnesium kun je weer via de huid doen met magnesium badjes.
 
Werkt ascorbinezuur beter dan acerola? Iemand die dat weet?

september 28, 2017 om 11:47 am #185421REACTIE

Gerard

Bijdrager
''Eerde andersom: Met acerola zitten de bioflavnoïden er meteen bij. Wellicht lang niet alle, maar je eet toch nog andere dingen ook.
In acerolapoeder zit per gewichtseenheid 17 gram vitamine C per 100 gram. Om dezelfde hoeveelheid vitamine c binnen te krijgen als met pure vitamine c moet je er dus 6 keer zoveel van innemen. Maar omdat het in acerolapoeder samenkomt met nog een hele rij stofjes, kan het effect sterker zijn. Uitproberen maar?''

Het is wat mij betreft dus een aanname dat er 17 gram vitamine C in 100 gr acerola poeder zou zitten. Mocht dit echt zo zijn, dan klopt het dat in dit geval er 6 gram acerola poeder nodig is om tot 1 gram ascorbinezuur te komen.
Of het effect sterker is heb ik al besproken en is naar mijn idee ook zeker aanneembaar. Hetzelfde is naar mijn idee ook aanneembaar bij puur ascorbinezuur als je deze samen met de door mij benoemde mineralen zou innemen of dat deze in ieder geval in voldoende mate in het lichaam aanwezig zullen zijn. Zwavel alleen zorgt ook al voor een betere opname (in de vorm van bv. msm of taurine.)
 
Je hebt idd ook meer nodig van acerola. Daarom is het ook duurder. Ik ben geen fan van ascorbinezuur. Buiten dat, ik kreeg er giga dorst van. Maar zoals ik al zei, lever en ander orgaanvlees is de beste multi.
 
Die acerola poeder heeft toch wel mijn nieuwsgierigheid gewekt mbt het ascorbinezuur gehalte.
Een verse acerolabes zou ca. 5% aan ascorbinezuur bevatten.
De acerola poeder die bij andere aanbieders wordt verkocht(o.a. pit-pit, superfoodsonline), omschrijven dat de poeder 10% aan vitamine C zou bevatten. Dus van deze aanbieders zou je 10 gram poeder moeten gebruiken om aan 1 gram ascorbinezuur te komen.
Het merk HealthForce Truly Natural Vitamine C bied een vorm van acerola cherry (bes) extract/concentraat poeder aan. Bij elke 1,5 theelepel van deze poeder zou je aan 302 mg complete vitamine C binnen krijgen.
Dit komt dus neer op dat je ca. 5 theelepels zou moeten gebruiken om aan 1 gram vitamine C te komen.

De acerola poeder van leefbewust zou dan dus van een geheel andere kwaliteit kunnen zijn; in ieder geval met betrekking tot het vitamine C gehalte.

Nogmaals, welke voorkeur iemand kiest/heeft met betrekking tot vitamine C, dat is aan een ieder zelf.

Ik gebruik zelf al lange tijd de pure ascorbinezuur kristallen en heb zelf gelukkig geen last van bijwerkingen als dorstigheid. Ook mijn maag kan er goed tegen, zelfs bij inmiddels hogere doseringen. Ook wil ik er zeker van zijn dat als ik een bewuste keuze maakt om bv. 3 gram ascorbinezuur te willen gaan innemen, ik deze ook binnenkrijg.

Soms kan ik alleen niet goed begrijpen als iemand absoluut geen voorstander zegt te zijn voor het gebruik van een geisoleerde vorm zoals ascorbinezuur, maar daar in tegen geen enkel probleem heeft om een geisoleerde vorm van bv. vitamine D wel in te nemen. Ja echt...ik kom ze tegen. Zo kun je natuurlijk ook gaan denken over mineralen, moet je deze dan wel in geisoleerde vorm willen innemen/gebruiken. Magnesium is daarvan een welbekende voorbeeld. Wat voor een onevenwichtigheden zou dat allemaal niet mogelijk kunnen veroorzaken ;-)


 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.743
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan