Koolhydraten blijven een interessant en belangrijk onderwerp. Een week geleden heb ik me weer laten doormeten met elektro-accupunctuur. Ik ben nu bijna 8 manden geleden begonnen met eten volgens WAPF. Mijn enige grote overgebleven klacht is moeheid, lethargie. Oh ja, mijn huid is weer iets minder mooi dan een paar maanden geleden, heb weer wat puistjes.
Volgens de elektro-accupunctuur was de oorzaak van de dingen die nog niet goed waren ( zoals lever, gal, bijnieren, energieniveau) vooral psychosomatisch. Dit kan kloppen, want ik wil al tijden mijn masterthesis afronden en dit geeft veel stress. Maar goed, die extreme moeheid helpt niet om de thesis te schrijven. Dan blijf ik in een cirkel van vermoeidheid, stress, schuldgevoel, etc.
Toevallig las ik afgelopen week een aantal keer over het belang van goede hoeveelheid koolhydraten. Ik dacht dat ik altijd wel goed zat, maar had beter moeten lezen ( o.a.Mike's advies). Met mijn bordje glutenvrije pap 's ochtends en melkkefir zat ik te laag in koolhydraten. Ik ben dus nu meer koolhydraten gaan eten en wat is er gebeurd: sinds tijden weer aan de thesis gewerkt! Ik voelde weer energie!
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat. Je kan trouwens op van die
paleo websites lezen dat het alleen een kwestie van tijd is voordat je lichaam genoeg glucose haalt uit vet in plaats van koolhydraten, maar mijn ervaring is dat dit niet klopt. Heb het lang genoeg de tijd gegeven.
Vind het nu wel moeilijk om te weten welke hoeveelheid wel goed is voor mij. Die man uit de film FatHead, kon makkelijk de McDonalds gegevens gebruiken om exact zijn hoeveelheid koolhydraten te berekenen. Moet ik nu ook zo'n rekenliefhebber worden?