Essentiële olie

Melkmeisje

Well-known member
ik ben me de laatste tijd meer aan het verdiepen in etherische olie.
Op het moment in het bijzonder de olie van Young Living. Via mijn Versvoer leverancier voor hondenvoer kwam ik hier op uit. De eigenaresse heeft zeer goede ervaringen met deze oliën.
Vanochtend heb ik een vermoedelijke dazenbeet (het prikte heel erg en vreselijk irritant-niet vergelijkbaar met een muggenpik) en heb het eigenlijk binnen zo'n paar minuten weg weten te toveren met lavendelolie.
Bij wratten wordt veel Frankinsence en Oregano olie gebruikt bv.
En veel meer, super interessant en heel fijn om mee te werken.
Je moet je er wel in verdiepen, kan niet zomaar een olietje gebruiken zonder kennis, hoeveel en bij wie (volwassen mens, kind, baby, huisdieren - zelfs bij vissen goede resultaten)
 
ipv cannabisolie schijn je Copaiba etherische olie te kunnen gebruiken, WORDT GEZEGD (MEN, niet door mij) dat het dezelfde stoffen bevat, voor gelijke klachten helpt en het veel geconcentreerder is.
Ik denk voor velen hier dat er winst te behalen is met EO (eth.olie) er zijn heel veel mogelijkheden.
Enne... het ruikt zoooo lekker :>)
 
Oh Marjan,

Je brengt mij weer op een idee voor slaap probleem. Ga weer even aan de slag met lavendel olie erbij in de avond!
Ik heb young living. Ook via mijn vers vlees leverancier. Hebben we dezelfde toevallig?

Wel uit kijken met dieren. Ik zeg het er maar even bij. Er zijn veel dieren met luchtweg problemen die geurtjes van wat dan ook absoluut niet kunnen handelen
 
mijn vleesleverancier voor de hond is Versvoer.nl, ik woon er dichtbij.
Ik weet dat je met dieren moet verdunnen en voorzichtig zijn. Ook met baby's trouwens.
En katten missen een enzym waardoor ze absoluut niet tegen teatree kunnen en alle citrus oliën niet.
Dus zorgen dat ze de ruimte kunnen verlaten en kunnen kiezen waar ze willen zijn.

En voor slapen, als dat niet lukt met lavendel, zijn er nog meer mogelijkheden met de EO.
Eigenaresse Versvlees.nl wordt juist hyper van lavendel. Is wel een uitzondering denk ik.
 
Dat ben ik wel met je eens. Alleen het reukvermogen van dieren is sterker als van ins. Ik had altijd een verdamper maar zelfs in andere ruimte rook je het ook. Door het hele huis. Die van young living is namelijk heel sterk. Ik doe het voorlopig niet verdampen vanwege longontsteking bij mijn kat.
Ik haal mijn spullen altijd bij prooidier.
 
Leuke topic Marijan.Ik gebruik ook veel EO. Nu de oregano olie in. Kokosolie voor jeukende uitslag, helpt als een speer tegen de jeuk.
Maat inderdaad wel oppassen en goed uitzoeken wat en waarvoor je EO gebruikt.
 
net ontdek ik dat er ook "oliegroepen" zijn op Facebook speciaal voor mensen met HSP, ADHD, Autisme, depressie enz.enz.
Lees net dat een dame in 3 weken tijd van de Paroxetine af kwam met behulp van diverse oliën. 1,5 jaar is ze nu verder en geen behoefte meer aan de medicatie Paroxetine.
Ook een andere dame die jaren lang ADHD en depressie medicatie heeft gebruikt, heeft afgebouwd vanwege allerlei bijwerkingen en deed dat ook met EO. Ze heeft een heel ander leven (beter leven) gekregen door de oliën.
Kinderen die bv. angsten hebben en daardoor dingen uit de weg gaan en met behulp van olie wel uitdagingen aangaan.
Honden die niet meer angstig zijn voor vuurwerk of andere klappen.
Echt heel bijzonder allemaal.


 
Neem eens een kijkje op: www.myyoungliving.nl Lenee & Rik hebben mij perfect begeleid bij mijn kennis making met de etherische olie van Young Living.

Ik was erg sceptisch maar achteraf ben ik er super blij mee!
 
dit artikel kwam ik tegen en wil dit graag delen met het oog op eth. olie en ADHD enz.




Bron is van Dr. Terry Friedman. En in bijgaande link ga je naar het oorspronkelijke onderzoeksrapport.

Natuurlijke behandeling ADHD/ADD
In 2001 is er in een studie uitgevoerd door Dr. Terry Friedman, gevonden dat vetiver olie effectief is bij de behandeling van kinderen met ADHD. De case studie werd uitgevoerd voor twee jaar (1999-2001), en het betrokken 40 kinderen tussen 6 en 12 jaar oud. Twintig van de kinderen waren niet gediagnosticeerd met ADHD — ze dienden als de controlegroep — en 20 kinderen werden gediagnosticeerd.

De essentiële oliën die werden gebruikt in de studie waren Brain Power (een mix van wierook, sandelhout, melissa, cederhouten, blue cipres, lavendel en helichrysum etherische oliën), lavendel, vetiver en cederwood. De etherische oliën zijn getest voor een periode van 30 dagen per olie; de kinderen gebruikt een inademing apparaat 's nachts en snoven de etherische olie ongeveer drie keer dag wanneer zij waren gevoel "verspreid."

De uiteindelijke resultaten waren uiterst veelbelovend —
Lavendelolie: de voordelen waren duidelijk, het verbeterde de prestaties met 53% Cederwood: verbeterede de prestaties met 83%
Vetiver: verbeterde de prestaties met 100%!!

De studie vond dat de ontspannende en kalmerende eigenschappen van vetiver olie de kinderen hielp tegen bestrijding van hun ADHD en ADD symptomen zoals, concentratie problelem, druk gedrag, gemakkelijk worden afgeleid, moeite met organiseren, ongeduldig zijn.
Het onderzoek dat wordt gedaan om vetiver olie en andere essentiële oliën te suppoorten als een effectieve natuurlijke remedie voor ADHD is een spannend en broodnodig vooruitzicht.

files.meetup.com





 
hoi Nelleke, ik ben me inderdaad ook in andere merken aan het verdiepen en het Zwitserse Farfalla schijnt net zo goed, zo niet beter te zijn als Young Living of do Terra en veel goedkoper (niet altijd)
dank voor je link.
 
ha ha ha Mike,
ik denk als je de juiste olie weet te gebruiken dat het wel zou kunnen werken tegen de bloedluis. Nog geen ervaring mee hier. Bij mij zitten er ook bloedluis in de nesthokken o.a.
Ik veeg ze elke dag als ik de eieren uithaal, "stuk" met een blokje hout.
Verder probeer ik de kippen zo gezond mogelijk te voeren waardoor ze sterk blijven en geen last hebben van de luizen waardoor ze bezwijken.
Dit jaar gaat het erg goed tot nog toe en ik vermoed mede door de fijne watervitalizer van Henk Pannenkoek.
 
Nou, fipronil wordt ook als gewasbeschermer (bestrijdingsmiddel) gebruikt in de landbouw dus zo gek is de gedachte niet eens.

Diatomeenaarde schijnt te werken tegen bloedluis bij kippen heb ik gehoord.
 
ja klopt, diatomeenaarde is kiezelzuur als ik het goed zeg en is scherp, wij zien dat niet maar luis wordt "doorboord" door het kiezelgruis en droogt dan uit.
Waar voor wordt gewaarschuwd is dat je het stof ervan niet binnen moet krijgen, want dat is natuurlijk killing voor je longen volgens wat ik gelezen heb tijdje geleden.
Je kan het wel oplossen in water en dan sproeien maar dan nog, als het water is opgedroogd loop je in een "stoffig" hok en de kippen fladderen het wel door de ruimte waardoor je het inademt.
 
onze dochter was afgelopen weken erg ziek en woensdag na een antibioticakuur en diazepam (de huisarts van haar had diazepam al gegeven zonder overleg met ons grrrr) een week na einde antibiotica heeft ze 39,9 graden en fikse keelontsteking en ze wilden weer AB geven. We hebben ze mee naar huis genomen en een mengsel gemaakt met medicinale manuka honing, etherische olie 1 dr oregano en 1 dr. lemon en in 2 dagen temperatuur goed en ontsteking in keel zo goed als weg. Ik ben benieuwd hoe dat verder gaat. De olie werkt wonderwel en heb hier al meer leuke ervaringen
 
Wat fijn Marjan. Wel opleten met de oreganoolie, die is zo bacteriedodend dat het niet samee gaat met probiotica voor de darmen.,
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.778
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan