Essentiële olie

Dat ga ik lezen! Heb jij ergens een goede site of iets dergeljks met de werkingen van etherische olie?? Ik ga me verdiepen un DoTerra ken je die? Heb gehoord dat die heel goed is.
 
Aromalifestyle staat wel interessante info.
Zelf werk ik nu hoofdzakelijk met Young Living, doTerra zijn ex medewerkers van YL.
Ik heb hier in de buurt via iemand een starterskit gekocht van Young Living waar zo'n 12 oliën in zitten die zorgvuldig zijn samengesteld voor het EHBO kastje en schoonmaak. 5 singles, 5 blends en nog 2 extra oliën.
Tevens heb ik een scanapparaat iTovi aangeschaft, waar ik een huurprijs per maand voor betaal. De grootste reden is natuurlijk onze dochter die moeilijk te "lezen" is. Het apparaat scant op 273 biomarkers en ik gebruik het als hulpmiddel, de scanuitslag lees ik zorgvuldig en er moet rekening gehouden worden met oliën bij epilepsie, contra indicaties medicijnen, wat gebruikt iemand aan reguliere medicatie, daar past niet elke olie bij. De iTovi scant wel heel accuraat. Ik heb hier voor mezelf diverse klachten al kunnen oplossen, door gewoon het scanprotocol in te zetten. Het grootste deel van YL oliën kunnen ook inwendig worden gebruikt. Het bedrijf werkt van seed to seal, heeft een aantal boerderijen over heel de wereld en ondanks ik eerder skeptisch was over het MLM systeem (wat in wezen AH ook is, met dat verschil dat ik als evt. werknemer nooit geen directeursalaris kan verdienen- en dat is anders bij YL - hard werken kan zorgen dat je meer verdient aan het product als jouw Enroller, degene via waar ik het product van gekocht heb) doTerra is trouwens ook hetzelfde als YL een MLM bedrijf.
Het principe is, als je enthousiast bent over de olie, ga je er vanzelf meer mee doen en kan je anderen ook enthousiast maken en zo een eigen bedrijfje opbouwen.
Nou, het enthousiasme is er zeker, de oliën werken, ik zie echt prachtige resultaten ontstaan, ook op emotioneel/spiritueel vlak. Ik weet niet of ik er een bedrijf mee op ga bouwen. Op dit moment zie ik het als een prachtig hulpmiddel voor onze kwaaltjes en vind het fijn om te helpen.
Ik scan inmiddels alles en iedereen om me heen, ook onze huisdieren en zelfs daar is veel winst te behalen. Mijn 2 honden waren geen vriendinnetjes meer door een vechtpartijtje en olie ingezet en zijn nu hartstikke leuk met elkaar, in paar dagen tijd. Een vriendin van mijn zus loste er per direct hielspoor mee op, waar vooral veel vrouwen last van hebben. Talloze voorbeelden te noemen van verbetering van zaken.
 
Heb je gehoord dat zowel YL als DoTerra een waarschuwing hebben gehad van de FDA?
Het lijkt wel of de oorlog nu echt is verklaard aan alles wat een beetje alternatief iswel werkt.
http://ewao.com/2017/10/13/essential-oil-companies-doterra-and-young-living-have-received-warning-letters-from-fda/
 
de producten werken TE goed en de FDA en consorten worden zenuwachtig. Je mag ook bijna niets zeggen over de producten als je ook verkoopt. Er bestaan zogenaamde lijsten met HOT WORDS die je dus niet mag gebruiken of omschrijven zoals bv autisme, diabetes, griep, enz. vul maar in. De focus moet liggen op welzijn en comfort. Lastig verhaal, je wil iedereen vertellen over de geweldige werking van de etherische oliën maar je hebt eigenlijk een plakker met Ducktape op je mond.
En dat het werkt, reken maar, zie prachtige zaken ontstaan. Het mooie is dat het ook op emotioneel niveau werkt, waardoor zaken flink worden aangepakt.
 
Helemaal eens met wat je zegt. Nu ze zo spastisch gaan doen wordt t alleen maar interessanter... dan zal het wel werken! :)
 
Marjan, elke regio zit jij? Je hebt me nieuwsgierig gemaakt en ik zou die scanner wel eens willen zien werken. Misschien een keer afspreken?
 
Balsemspar etherische olie ter ondersteuning van de bijnieren.

Deze balsemspar is écht een wondermiddel bij uitputting, burn-out, diepe vermoeidheid. Ondersteunt de bijnieren, hiervoor één druppeltje op de nierzone (onderrug) inmasseren!
 
mooi artikel over teken en lyme en wat je met etherische olie kan doen

https://anyanimal.nl/wp-content/uploads/sites/14/2018/04/Artikel-Erwin-Teken-en-Lyme-.pdf
 
Heeft er iemand ervaring met oregano olie en SIBO?
Hoe neem ik de olie in? Als ik bv een softgel inneem moet ik dan eerst kokosolie eten?
Hoe lang moet ik de oregano olie innemen?
 
nooit gezien deze post Hsf, maar hier super ervaring met de Oregano olie die ik gebruik, heb nu al meerdere keren mijn dochter kunnen helpen met fikse keelontsteking met koorts. Binnen 1,5 dag onder controle. Oregano mag officieel volgens de richtlijnen van aromatherapie maar 5 dagen gebruikt en dan dien je over te schakelen naar een andere olie die ook die werking heeft, bv. Tijm of Thieves e.d. Mijn ervaring is dat dit niet nodig is, het probleem lost zich op binnen 2 dagen hier. Zelfs direct na inname een goede ervaring. Verlicht direct. Nooit puur nemen maar altijd verdunnen. Ik verdun in hele eetlepel honing en laat steeds puntje van theelepel nemen, elk uur/2 uur.
SIBO ken ik niet, wat is dat?
 
prachtige film over historie en gebruik etherische olie en ook het hedendaags gebruik,
&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3l3IImQNOUrmrvDZDZ80TKALkb-lV27UTboq-uxX3IFUOQQNMQrrpzxjE
 
Heb net de film Ancient Secrets of Essential Oils bekeken.
Erg mooi Marijan, bedankt voor het delen!
 
&fbclid=IwAR1-Fl-MKYjeYNU96mQNHxE6kb0_76lEySYeUqAFz4CXga8l5eF20EquD1Y

nog een mooie info over etherische oliën
 
heel belangrijk met etherische oliën, zoals met alles, kwaliteit! 95% van etherische oliën die geproduceerd worden zijn niet zuiver. Als er 5% in een flesje aan etherische olie zit, mag een fabrikant/producent het al puur en zuiver noemen. In het minst erge geval zit er een draagolie bij, maar ook alcohol en andere chemische goedjes wordt mee aangevuld, om bv massa te krijgen, geur te verbeteren omdat het een inferieur product is. Parfums bevatten 0% echte etherische olie, dat is toegestaan in de industrie.
5% maximaal in een flesje gaat niet doen wat je van een therapeutische olie mag verwachten.


Zelf werk ik met een zeer zuiver product wat echte therapeutische werking heeft van Young Living en voor je totale welzijn kan worden ingezet, zowel fysiek, mentaal als spiritueel. Ik mag geen ziekten en kwalen benoemen omdat Europese wetten dat niet toestaan.
Deze oliën worden zowel gediffused, gesmeerd en de meesten kunnen ook worden ingenomen, afhankelijk hoe en waarvoor je het gebruiken wil. Gebaseerd op de Franse Aromatherapie. Er is een G.R.A.S. lijst beschikbaar van de oliën die ingenomen kunnen worden.

Dit bedrijf heeft 9 boerderijen over heel de wereld en veel partnerschappen met boeren voor het laten groeien en distilleren/verwerken van de oliën. Ze gebruiken vele, uitgebreide onderzoeken (ook extern natuurlijk) bij elke batch om de beste olie te kunnen produceren die maar mogelijk is en voor ons lichaam kan werken.

Het is voor mens en dier, wordt dus ook veel gebruikt voor honden, paarden, katten en andere dieren.
 
en deze wil ik ook niet onthouden, prachtige info

&fbclid=IwAR0GLxw6XA-dLixVksmdGBwgI76c3e-zE-FWv6e0TtxsbGcdVMEf0qD46fE
 
Essentiële oliën die een plaats verdienen in uw EHBO-kit

Essentiële oliën zijn misschien niet het eerste dat in je opkomt als je denkt aan eerste hulp, maar deze vluchtige oliën kunnen vaker van pas komen dan je denkt. Ze zijn er niet alleen om goed te ruiken. Deze geconcentreerde plantenextracten hebben een lange geschiedenis in gebruik voor hun medicinale en therapeutische eigenschappen, en ze kunnen voor een groot aantal doeleinden worden gebruikt. Hier zijn enkele essentiële oliën die uitstekende toevoegingen aan uw EHBO-kit zouden kunnen zijn.

http://gedachtenvoer.nl/essentiele-olien-die-een-plaats-verdienen-in-uw-ehbo-kit/
 
ik zal hier de teksten uit DOTcom radio topic neerzetten wat met etherische olie te maken heeft.


Marijan

Bijdrager
ik heb ook zeker een halfjaar lang dat Progesteron creme gesmeerd. 3 tubes gekocht, 100 euro. En dat geeft niet, heb al zoveel geld uitgegeven om iets te proberen. Als ik niet had gedaan had ik er nu spijt van gehad en niet uitgekomen waar ik nu ben.
Lees dit eens door: https://www.maryvancenc.com/use-essential-oils-healthy-female-hormone-balance/
Etherische olie van een superieure, therapeutische kwaliteit kunnen bijzondere huzarenstukjes verrichten, ik weet zowiezo, vrouwen die niet zwanger werden, binnen een maand zwanger op een bepaalde blend/mix van etherische olie, een schildklier die niks doet en weer gaat werken, mensen in een zware burnout die zichzelf daar veel makkelijker uitworstelen, mensen op antidepressieva en zeer goede ondersteuning ondervinden met deze oliën in het afbouwen (iedereen weet dat afbouwen van AD zeer moeilijk is), vervanging van de gedragsmedicaties zoals Rytalin en ga zo maar door. Dan heb ik het niet over supersimpele oplossingen voor pollen- en bv huisdierproblemen, brandwondjes, verkoudheden, hoestbuien, weerstand, wratten, snijwonden, blauwe plekken, ruimte (echt) reinigen, slaapproblemen, maar ook alle emotionele zaken die aan bod komen. De meeste ziekten bestaan en ontstaan uit emoties. Dat heeft o.a. De Germaanse Geneeskunde al overtuigend aangetoond. Er is zo heel veel mogelijk met therapeutische klasse etherische oliën. Dat is echt bijna niet te geloven. Ik sta elke keer weer heel erg verbaasd daarover.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.546
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan