enzymtherapie

ikbensvenlol

New member
Hallo.

Is er iemand bekend met enzymtherapie. Ik ben 14 jaar en heb een zeldzame stofwisselingsziekte. Blijkt dat ik een enzym mis waardoor ik altijd pijn heb, broze botten heb en ik ben altijd moe. Nu is er sinds een jaar of 2 een nieuw middel waarbij je dit enzym ingespoten krijgt, waardoor de pijnen verminderen of helemaal weggaan.
Ik zou graag reacties willen hebben wat de bijwerkingen ervan zijn, en wat voor stoffen erin zitten.

Alvast bedankt.
 
welk middel zou dat dan moeten zijn.
kun je zelf opzoeken via google denk ik.
 
Hoi Sven,

Je kan de bijsluiters van alle medicijnen zo op het internet vinden. Sommige mensen zoals onze Moderator Mike zijn daar erg goed in maar dan hebben we wel een naam nodig. Die Naam is sowieso handig on te weten omdat je dan daarmee zelf en/of via ons op zoek kan gaan naar de natuurlijke variant die normaal gesproken door je lichaam aangemaakt moet kunnen worden.

Ik zou al ik wou was ook eens kijken naar het GAPS-dieet. Dat zou ook op veel verlichting kunnen geven. We zijn hier er namelijk niet zo van om aan symptoombestrijding te doen daar bijvoorbeeld alleen een stofje aan te vullen wat je mist. We gaan hiervoor de echte genezing, helaas hoor je daarover alleen van je arts niets. Omdat de cursussen die ze krijgen van de farmaceutische industrie zijn en die natuurlijk geld willen verdienen, even heel kort door de bocht.
 
Dag Sven,

Zoals Kaas kan lekker zijn al aangeeft is het inspuiten van een enzym een vorm van pijnverlichting maar lost het de onderliggende reden van je aandoening niet op.

Je klachten doen me denken in de richting van een mogelijk onderliggend vitamine B12 in combinatie met een vitamine D tekort. In heel wat gevallen wordt een B12 tekort behandeld met injecties. Ik vermoed dat je hier op doelt.

Voor de aanpak van broze botten is het goed om met de natuurlijk opneembare vorm van vitamine D aan de slag te gaan en dit is de levertraan van Green Pasture.

Misschien een idee om je met betrekking tot vitamine B12 en vitamine D verder in te lezen onder de hieronder geplaatste links naar volgende topics
https://www.fatsforum.nl/forums/topic/b12/
https://www.fatsforum.nl/forums/topic/mike-vitamine-d-tekort/


 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan