enzymen

haha, avondje zoeken en je hebt iets!

Thxs voor je reactie,

denk dat ik deze dan maar op mijn wish list zet :)

 
alleen.. wat ik zo snel dus niet kan ontdekken.. bevat deze nu ook enzymen om eiwitten/koolhydraten en vetten te helpen verteren?

of alleen plantenzymen?

 
Onthoud het volgende:

Amylase = koolhydratenvertering

Protease = eiwitverterin

Lipase = vetvertering

Deze zitten alledrie in dit supplement.

Mike

 
Mike en anderen..

Wat ik me afvroeg..

Ik heb de enzymen+probiotica binnen gekregen, het is in capsulevorm. Nu weet ik van Gaps dat je de capsule kan openmaken om zo bijvoorb de helft te doseren maar.. kan de inhoud het maagzuur overleven? of wordt deze onderweg al eerder opgenomen in je bloed?

Ik weet dat ik dit voorheen ook weleens deed met vit B (opdelen in porties en dan de capsule dus niet innemen) en in mijn bloed waren mijn waarden erg gestegen. Zou dus betekenen dat de inhoud wel door je lichaam word opgenomen..?

 
Quote:
kan de inhoud het maagzuur overleven? of wordt deze onderweg al eerder opgenomen in je bloed?


Wat bedoel je? Vóór je maag zit je slokdarm, daar wordt niets opgenomen, alles gaat er alleen maar langs. Als iets maagzuurbestand is is het meestal in tabletvorm met een speciale coating. Je capsule is waarschijnlijk van gelatine gemaakt. Dit lost in no time op, dus waarschijnlijk zal de inhoud het maagzuur wel overleven.

Bovendien wil je van enzymen en probiotica toch niet dat het in je bloed wordt opgenomen? Het moet juist iets doen met de voeding die je neemt.

Hilda

 
haha, oh wat stom! Ja natuurlijk bij enzymen en probiotica is dit wat anders!

als je zegt dat de capsule meteen oplost in de maag dan moet de inhoud en dus de enzymen wel bestand zijn tegen de maag..

Ze kunnen dan hun werk gaan doen in de darmen.

Maar hoe zit dit dan met andere supplementen wanneer je de capsule opent?... zijn ze dan wel actief?

 
Wat je zelf concludeert:
Quote:
als je zegt dat de capsule meteen oplost in de maag dan moet de inhoud en dus de enzymen wel bestand zijn tegen de maag..


Tijd voor een tukkie? ;)

 
maar vraag me dus af of dit voor alle suppl. hetzelfde is, niet alleen voor enzymen en probiotica

 
Ik slik ook 2 enzymcapsules per dag en merk er helemaal niets van. Ik ga er eigenlijk van uit dat dat zo hoort.....

 
Quote:
Het is geen lolletje: vooral die buik waar iets niet goed mee is, omdat die het allemaal niet goed verteerd krijgt.

Maar nu zit ik gelukkig weer aan de probiotica en de stofwisselings- (capsules met lactase, protease, papaine en bromelaine) en systemische enzymen (ik gebruikte al serrapeptase en nu nog lumbrokinase) helpen direct.

Wat een opluchting! en wat een gezoek toch als je al zo ver van huis bent als ik.


@lievergezond,

je schreef hier over 2 soorten enzymen die je tot je neemt. Ik had nu enzymen via iherb, maar word er misselijk van :(

Wil vanavond bestelling kokosolie doen en wil ook nieuwe enzymen bestellen, heb jij een advies? Je hebt het over stofwisselings én systemische enzymen? welke werken het beste voor je? voor een opgezet gevoel?

 
Hoi Ikke, deze zijn in elk geval volgens mij heel goede stofwisselingsenzymen: https://www.derooderoos.com/catalog...id=4693&osCsid=2t9eu5ofiflchjud346q4s3sh0

(ik heb de lichtere variant, maar als ik opnieuw mocht bestellen zou ik gelijk deze nemen, want die zag ik pas later).

en die andere die ik heb zijn denk ik toch iets meer systemisch (herstel orgaanweefsels en rommelopruiming in het lichaam):

lumbrokinase ondersteunt ook de alvleesklier, maar of het ook echt een stofwisselingsenzyme is weet ik weer niet zo zeker. lumbrokinase en serrapeptase die ik ook heb zijn meer systemische enzymen geloof ik, niet zozeer voor de spijsvertering.

de lumbrokinase heb ik van docters best van iherb en de serrapeptase is van natrumedix (bekend merk).

 
Quote:
lumbrokinase en serrapeptase die ik ook heb zijn meer systemische enzymen geloof ik, niet zozeer voor de spijsvertering


waarvoor neem je ze dan>?

Ik ben opzoek naar enzymen die de soijsvertering ondersteunen. je hebt hier veel verschil in, ook veel kruiden of vruchtexctracten zoals: papaya enzym, aloe vera, gember, pepermint ect..

 
ik kan je link niet openen, moet dan inloggen en ben er geen lid..

zou je de naam van het suppl.kunnen doorgeven?

 
Hoi Ikke, wat raar dat je de link niet kan openen.

ik heb het nog een keer bij mijn eigen bericht geprobeerd en ik kan er wel in.

je hoeft geen lid te zijn om die site te bekijken, overigens krijg je wel 10% korting als je via een therapeut of arts bij die tent bent ingeschreven daar.

Dit zijn de gegevens: Multi-Enzym Forte Plus

Energetica Natura

100 tabletten / Catalogus nummer: 5588

systemische enzymen: nou bijv. om de ontstekingen bij mijn alvleesklier tot een minimum terug te krijgen, om het weefsel rustig te krijgen en om mijn bloed te schonen. Daarnaast helpt het ook de lymebacterie uit zijn inkapseling te lokken.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.839
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan