En je leeft nog wel ZO gezond.....

@mike,

Ben jij nog wel weleens ziek trouwens?

Ik ben ook echt nooit meer ziek sinds wapf,daarvoor geregeld verkouden,soms koorts maar nu niet meer..

 
Peti

Als ik het goed begrijp is het zo dat je door stress wel ziek kunt worden,maar meer in de vorm van bijv. Ms of kanker etc,en het dus naar binnen slaat en dat als je geen stress hebt het dan meer komt in de vorm van griep en verkoudheid,dus naar buiten komt,reinigend.

 
Bedankt voor je antwoord Danielle.

Ik dacht altijd dat ons immuunsysteem ons beschermt tegen alle ziekten, o.a. ook kanker, allergieën, vermoeidheid etc.

Beschermd ons immuunsysteem ons dan alleen tegen indringers zoals een infectie?

Ik weet wel dat verkoudheden en griep een opruimingsproces is van allerlei afvalstoffen die zich ophopen in je lichaam en die voor vele klachten kan zorgen. Meestal na een massage als iemand een verkoudheid onder de leden heeft en dit nog niet merkt, stimuleert deze de verkoudheid omdat dit een opruiming is.

Iemand die bijna nooit verkouden is, kan toch op een andere manier de afvalstoffen weg werken zoals sauna, massage (heel goed voor afval=verwerking)en vasten.

Er zijn vijf reiningsorganen, lever, nieren, darmen, longen en huid

Over lever- en nier reiniging staat genoeg op dit forum, net zoals de darmen. De longen reinigen zich door beweging en de huid door zweten.

Moet er nog even over na denken voordat ik dit snap :D

 
Ja Peti, Ik vind het ook wat moeilijk te begrijpen.

Ik werd de tweede dag ziek. Toch balen op je vakantie hoor. Het is hier schitterend om te wandelen. Ik heb gewoon de puf niet.

 
Hallo Boschje

Dat komt wel meer voor, in de vakantie ziek worden...echt balen hoor maar wel logisch. Na een drukke en stressvolle tijd komt in de rustperiode de rekening.

Maar ik zal in ieder geval van de zon genieten, gratis vit. D dat is zeker goed voor het immuunsysteem, dan ben je weer beter als je hier weer in het koude Nederland bent

De zon geneest meer dan je denkt. 8)

Ik ben al zolang niet meer verkouden geweest en ook niet de griep gehad, daarom snap ik dit niet. Voel me goed, neem wel rust op zijn tijd, het enige waar ik soms last van heb is spierpijn maar ik laat mij regelmatig masseren. Dat helpt uitstekend en mijn spijkermat natuurlijk :)

 
Ik maak er het beste van en de zon is in ieder geval geweldig. Het is hier 20 graden, beetje wind en zon. Heerlijk lente. Een kadootje :)

De spierpijn herken ik. Ook ik laat me regelmatig masseren tegenwoordig.

En was ook een hele tijd niet verkouden. Thuis neem ik dagelijks kefir en een rauwe lever shake. Krachtvoer voor mij. Tenminste zo voelt het. Nu ik geen kefir heb, neem ik probiotica. Maar dit werkt echt bij lange na niet zo goed hoor.

Maar goed blijkbaar moet er wat rotzooi uit. Beter eruit dan erin zoals Mike zegt. Hij bedoeld ontlasting, maar misschien telt het hier ook wel voor :D

 
@Boschje...beterschap en een fijne vakantie gewenst! 8)

Maar voordat iedereen nou gaat geloven dat je ziek moet worden voor je gezond kunt worden.....het kan ook anders hoor. Ik was altijd twee à drie keer per jaar snip maar dan ook snip verkouden, ik was dan één hoopje ellende. Soms bleef ik ook nog heel lang hoesten. Maar sinds ik in oktober 2011 volgens WP ging eten ben ik nooit meer ziek geweest, ik voel me alleen maar sterker en rustiger worden. Dat komt ook omdat ik sinds driekwart jaar anderhalf uur per dag fiets voor woon-werkverkeer, en omdat ik beter slaap nu ik inderdaad ook alweer een tijdje progesteron creme gebruik. Ik heb de speekseltest laten doen en daar kwam uit dat ik een te laag progesterongehalte had. Ik werd ook soms maanden niet ongesteld en dan opeens weer wel. Nu ben ik het weer precies om de 28 dagen (ik ben 48). Ik slaap dus ook weer veel beter, vaak zomaar acht uur op een nacht, dat was uniek voor mij.

In ieder geval weet ik zeker dat mijn imuunsysteem niet plat ligt door stress. Eind november 2012 heb ik een vast contract gekregen op m'n werk en dat was nog de laatste stress die ik eventueel zou hebben. En toch niet ziek, ook niet met allemaal snotterende collega's om me heen. Ik weet dus zeker dat de WP-levensstijl heel veel voor me heeft gedaan :D

Maar iedereen en ieder lichaam is weer anders natuurlijk.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.003
Leden
8.631
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan