En je leeft nog wel ZO gezond.....

Angela

New member
Ik ben vanaf deze zomer alleen maar ziek geweest. Ten eerste kwam ik van vakantie terug en bleef er een sluipende vermoeidheid de kop op steken. Dit duurde tot november. Eind oktober kreeg ik de griep waarbij werkelijk alles mij pijn deed. Net of alles blauw was. Een week in bed gelegen... Eind november kreeg ik enorme verkoudheid, holtes vol en maar snuiten. Duurde ook een week. Nu heb ik de griep van de genoemde griepepidemie. Hoge luchtweginfectie, hoesten en alles doet pijn... Vooral alles in en aan mijn gezicht.

En iedereen zegt maar: jij bent vaak ziek.... En je leeft nog we ZO gezond... Ze geloven niet in mijn gezonde leefstijl, en dit bevestigt het maar weer.... Valt me op dat sinds ik o.a. aan de levertraan ben, nog nooit zo vaak ziek ben geweest. Levertraan is toch weerstandverhogend?

Ik kruip mijn warme bedje maar WEER in.....

 
Als je veel stress hebt ligt je immuunsysteem plat en kun je niet ziek worden. Het feit dat je zoveel ziek bent kan betekenen dat je lichaam flink de boel aan het opschonen is en dat je lichaam niet in de survival modus staat.

 
Daar zit vast en zeker wat in! Mijn hormonen komen steeds meer in balans en daardoor kom ik tot ontspanning. Ik heb na de geboorte van mijn dochter alleen maar stress ervaren omdat ik mijn hormonen niet in balans had. Mijn dochter is nu 17 dus dan kan je nagaan hoe lang ik me niet goed gevoeld heb. Ik voel me beter dan ooit qua hormonen, maar ben ook vaker ziek dan ooit;)

Tevens ben ik na de zomervakantie gestopt met het eten van tarwe. Ik heb jaren het idee gehad datik een tarwe probleem heb. Ik moest alleen de verandermodus even vinden om dit uit mijn leven te krijgen. Dat lukt nu prima!

Ik vind het zo vervelend dat je die opmerkingen naar je hoofd geslingerd krijgt waarom uitgerekend JIJ alweer ziek bent. Ik ga er inderdaad ook maar vanuit dat het een mega opruimactie is:)

In de jaren dat ik me heel slecht voelde werd ik echt nooit ziek, ik weet dat nooit ziek worden ook niet positief is omdat je imuunsysteem dan helemaal plat kan liggen...

 
Quote:
In de jaren dat ik me heel slecht voelde werd ik echt nooit ziek, ik weet dat nooit ziek worden ook niet positief is omdat je imuunsysteem dan helemaal plat kan liggen...


Heel herkenbaar! Ik was jaren niet ziek geweest. Ik dacht altijd, ik mag dan wel uit balans zijn, maar ziek ben ik iig niet... maar mn imuunsysteem lag idd gewoon plat.

Tot vorige maand zwaar verkouden en beroerd. Juist nu ik met wapf ben begonnen en H2O2 kuur. Die heb ik maar even onderbroken. Gisteren weer gestart.

Angela fijn om te lezen dat je hormonen in balans komen door deze voedingsstijl. Je geeft me vertrouwen dat het mogelijk is.

Geniet van het ziek zijn!

Benjo

 
Nou lekker is dat dan !

Ik ben nl ook nooit ziek (kan ik me ook niet permiteren).

Ik roep altijd dat mijn thermostaat kapot is want ik heb ook nooit koorts maar ben wel een koukleum .

Dus dat is stress ?

(kun je nagaan dat je ook daaraan went )

Weer wat geleerd 8O

 
@ Mijnlijf

Misschien heb je last van een vertraagde schildklierwerking of een ontregelde hormonenspiegel en als je dat aanpakt dan voorkom je erger. Meer hierover kan je lezen in het boek Menopauze van Dr. Lee.

 
Dit neemt niet weg dat de verhouding oestrogeen ongunstig kan zijn ten opzichte van van progesteron. Bij teveel oestrogeen ten opzichte van progesteron is er sprake van een oestrogeendominantie en 1 van de herkenningspunten kan een extreem gevoel van koude zijn.

 
Ja dat kan .

Ik heb dan ook al een hele tijd de progesteron creme gebruikt in het verleden .

Verder gebruik ik ook al jaren geen chemi als schoonmaakmiddel en huidverzorging ed .

 
@mijnlijf: in een posting van mij schreef ik dat ik ook nooit koorts had. Nou ik heb het de afgelopen dagen echt gehad. Ik wist niet wat me overkwam... ruimt wel lekker op :D

Jarenlang heb ik me zorgen gemaakt over het feit dat ik ernstig ziek zou zijn/worden... Dit heb ik het afgelopen halfjaar losgelaten. Ik was ook altijd inwendig met mezelf en mijn lichaam in conflict. Ik voelde van alles, daar werd ik weer bang van.. Het werd een vicieuze cirkel..

Ik ben zo blij met alles wat ik hier geleerd heb en nog leer. Het belangrijkste is wel dat ik kan los-laten!

 
Nog even vergeten te vermelden dat ik vanaf januari 2012 bezig ben met progesteroncreme van dr. Lee. Ik heb écht jaaaaren problemen gehad met mijn hormonen. Van angstig, koud, spijsverteringsklachten, onregelmatige menstruatie, erge hartkloppingen, nou ja zoveel dat ik nu al niet eens meer weet wát het allemaal was. Ik was vaak de wanhoop nabij en heb gedacht dat ik psychiatrisch aan het worden was... Ik houd al jaren in mijn agenda mijn klachten bij, en er staat verrekte weinig in mijn agenda van 2012!!! Dit in combinatie met ALLES wat ik hier leer! Dit wilde ik er toch nog even aan toevoegen!

 
Angela: wel een herkenbaar verhaal.Begin december ben ik me toch verkouden geweest. Ik kon me niet heugen dat het ooit zo erg was. En ja dan krijg je inderdaad reacties als: ik dacht dat jij zo gezond at. Ik had zelf steeds het gevoel dat het ontgifting was en dat ik daar gewoon doorheen moest.

Mijn WAPF voedingswijze voelt gewoon goed (werd tijdens de feestdagen weer bevestigd: te veel slecht eten en ik voelde me daar gewoon niet prettig bij) dus ik ga gewoon door met WAPF.

 
Ja... Die fijne feestdagen;) Met de kerst een flinke eetfout gemaakt, waar ik me ook heel slecht na voelde... Conclusie was wel dat ik de rest van de feestdagen niet gezondigd heb :D

Ben nog steeds erg ziek. Het schijnt een heftige griep te zijn die wel een week duurt... De epidemie is dit jaar in het noorden van het land begonnen... Voor degenen die verder weg wonen hoop ik niet dat die daar aankomt.... Pfffff :x

 
Wat herkenbaar allemaal!

Momenteel voel ik me behoorlijk ziek. Pijnlijk verstopte bijholten, koortsig, moe en regelmatig misselijk.

En Tja.. ik ben momenteel met vakantie op het prachtige, altijd lente eiland, La Palma.

Mijn drukke, stressvolle bestaan voor 10 dagen gedag gezegd en nu ziek :S

Ik begrijp nu in ieder geval hoe het komt.

Verder is het eten van hier een probleem voor me. Ik probeer zoveel mogelijk volgens Weston Price te eten. Toch al enkele keren naast griepklachten ook ziek door spijsverteringsklachten. Gelukkig kokosolie, ghee, appelazijn en oxy powder bij me :)

In ieder geval heerlijk weer hier!

 
Als ik het goed begrijp is dat je in een toestand van voortdurende stress je immuunsysteem plat ligt en nooit ziek wordt.

Maar de antwoorden van vele ziektebeelden op dit forum is dat de symptomen het gevolg zijn van stress en daarom ziek zijn of worden.

Dus van stress kan je of ziek worden of niet ziek worden, kan dit dan beiden? Ik snap het niet zo.

 
@Boschje, beterschap. Wonderlijk toch dat je lichaam wacht met ziekte totdat je de tijd neemt voor jezelf? Het begon zeker ook meteen de eerste dag van je vakantie?

Ziekte kropt zich op, als het even kan. Dus griep lijkt me toch wel een goed teken, maar ook een signaal.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.555
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan