Elke nacht wakker worden tussen 2 en 5 uur

Ik heb juist nauwelijks nog last van droge huid, ik had winterhanden(kloven/pijn) en moest altijd de hele dag door creme op mijn gezicht, anders trok dit de hele dag. ook droog haar.

Nu smeer ik niets meer, ook niet op mijn handen.

Ik gebruik theeleptje sole in de morgen en voor t slapen. En veel verzadigd vet en rauwe melk.

KH kun je overwegen toch af en toe iets van glutenvrij graan te nemen, of quinoa toe te voegen aan je maaltijden. En gewoon eens aankijken hoe dit gaat.

 
Jeroen,

Je moet goed luisteren naar de handreikingen die anderen je hier aanbieden. Je zit wel degelijk te laag in koolhydraten. Groenten moet je nl. niet meetellen omdat deze zo laag zitten in suikers dat je je jouw ommeslag zou kunnen rangschikken onder zero carb. Kortom, je hebt je lichaam een enorme schok toegebracht door ineens zo gigantisch te kelderen met je inname van kh! Daarnaast moet je m.i. het boek van Wilson vooral gebruiken voor de zeer leerzame info over bijnieruitputting, maar tegelijkertijd beseffen dat je met een arts te maken heeft die:

a) geen verstand van voeding heeft en zich dus baseert op de (foutieve) theorieen van Udo Erasmussen.

b) commercieel is en graag zijn persoonlijke lijn van supplementen aanprijst en verkoopt.

Je gebruikt inderdaad veel te veel door elkaar en ook dit is een schok voor je systeem. Houd het simpel: ga voor volledige en volwaardige voeding waarbij je vetten vooropstelt, dan eiwitten en dan koolhydraten, maar zorg dat je niet te laag in kh gaat. Groenten tellen niet, dus je moet vaste kh gaan toevoegen in de vorm van glutenvrije granen. In tegenstelling tot wat je denkt, ben je nu juist je bijnieren zwaar aan het belasten! Dit is de reden waarom je nog steeds letterlijk geen rust in je kont hebt en dus 's nachts wakker wordt.

Mike

 
Jeroen, zie ik nu goed dat je overdag twee maal adrenanorm gebruikt en 's avonds nog een keer 300 mg adrenal? Is dat niet dubbelop? En is adrenal voor het slapen gaan wel slim? Je stimuleert je bijnieren en dat geeft cortisol en adrenaline. Geen wonder dat je niet slaapt/wakker wordt.

Voor het overige sluit ik me aan bij de anderen: je gebruikt erg veel. Ik zou het zelf simpel houden: goede voeding en wat basissuppletie als fclo, b vitamines en vit c, sole en adrenal. Zo ben ik door de ergste vermoeidheid heen gekomen en heb ik na vier maanden de adrenal kunnen schrappen, terwijl ik hetzelfde type vermoeidheid ervaarde als die jij beschrijft. En introduceer ze één voor één, zodat je je reacties in de gaten kunt houden. Misschien dat je dan op een later moment nog wat kunt met je overige 'luxere'supplementen, hoewel ik de thyrosyne en de cytozyme interessant vind maar die kun je (als het dan nog nodig is) gebruiken als je bijnieren voldoende zijn geheeld. Ik heb bijvoorbeeld ook een schildklierprobleem maar dat knapt nu vanzelf mee op nu mijn bijnieren aan het helen zijn. En in plaats van thyrosyne gebruiken kun je dan ook uit zee eten voor de jodium en een paranoot of 3-4 voor selenium. Verzadigde vetten neem je al.. voila!

Aanvaard dat je voorlopig nog ff moe blijft. Je lijf heeft vooral veel tijd, rust en jouw geduld nodig.

Hilda

 
Ik heb bijvoorbeeld ook een schildklierprobleem maar dat knapt nu vanzelf mee op nu mijn bijnieren aan het helen zijn. En in plaats van thyrosyne gebruiken kun je dan ook uit zee eten voor de jodium en een paranoot of 3-4 voor selenium.

Thyrosyne kende ik nog niet, ik neem zelf als enige suppl thyro energie van Now :

http://www.iherb.com/Now-Foods-Thyroid-Energy-Thyroid-Support-90-Vcaps/843?at=0

Alleen zit hier wel wat Ashwagandha in...

Ik wil eigenlijk niets nemen, maar heb het idee dat deze me meer energie geeft..

Wat ik merk bij het nemen van meer sole.. ik word er ontzettend moe van..? kan dit? Na het eten van een soepje met zout word ik heel loom, is dat herkenbaar voor iemand?

 
@fatsnotbad

Ik ga terug wat rijst invoeren, dit verteer ik nog het makkelijkst. Want anders raak ik te opgeblazen en krijg ik last van mijn darmen. Het ging net zo lekker met mijn darmen zonder brood en aardappelen en rijst.

@ corneliahz

In adrenal zitten nauwelijks adrenaline en cortisol. Adrenal ondersteund de bijnieren met essentiele bestandsdelen zoals nucleinezuren en geconcentreerde neutrieten. Ik nam deze voor het slapen gaan omdat dit geadviseerd werd in het boek van dr Wilson.

Ik ga weer met jullie info aan de slag. Bedankt.

 
Jeroen, ipv rijst zou je ook quinoa kunnen proberen. persoonlijk bevalt dit mij beter en vind ik dit lekkerder.

 
Ik slaap tegenwoordig wel iets beter.

-Ik masseer mijn voeten elke avond met sesamolie.

-Ik heb ook een speciale beelscherm bril aangeschaft die het blauwe licht weg filtert. Deze gebruik ik op mijn werk, als icter kijk ik voordurend op een scherm. En thuis zet ik de bril ook op als ik tv kijk. Dit geeft meer rust.

-Verder gebruik ik magnesium, alleen dan gebonden aan fosfor. Ik heb het zeker al 10 jaar altijd koud. Ik heb verschillende magnesiums geprobeerd, maar die verbinding met fosfor werkt voor mij het beste. Ik heb het sindsdien nooit meer koud.

-Ik ben er achter dat ik erg gevoelig ben voor licht en indrukken van collega's. Voordurend pratende collega's maakt mij zo moe dat ik aan het eind van de dag geen energie meer heb. Pas s'avond als er rust om mij heen is kom ik weer op gang.

Ik weet hier niet echt raad mee :( ik heb al boeken gelezen over HSP, maar dat is nogal zweverig.

Heeft iemand ervaring met overgevoeligheid?

 
Quote:
Ik ben er achter dat ik erg gevoelig ben voor licht en indrukken van collega's. Voordurend pratende collega's maakt mij zo moe dat ik aan het eind van de dag geen energie meer heb. Pas s'avond als er rust om mij heen is kom ik weer op gang.

Ik weet hier niet echt raad mee [:(] ik heb al boeken gelezen over HSP, maar dat is nogal zweverig.

Heeft iemand ervaring met overgevoeligheid?


Ik had/heb deze klachten idem.

Hier op het forum is een topic over hsp irt bijnieruitputting en daar wordt door sommigen hsp eigenlijk als uitvloeisel van of gelijk aan bijnieruitputting gezien.

Ik kan ook niet tegen veel prikkels tegelijk van veel mensen tegelijk in 1 ruimte.

Ik word er krankjorum van als het te lang duurt.

 
Mike,

Ik heb je Ebook al een hele tijd geleden gelezen en ik ben er mee aan de slag gegaan. Maar mijn overgevoeligheid blijft.

 
Tja Jeroen, bijnieruitputting is dan ook niet iets dat zich van de ene op de andere dag oplost jammer genoeg!

 
Ja ik gebruik Adrenanorm van aov. En andere supplementen die in je document staan.

-Vitamine C

-Levertraan

-keltisch zeetzout

-Zoethout

-Vitamine B

-En ik eet veel vetten.

 
En nog slecht slapen? Neem je wel genoeg magesium?

Wat is zouthout? Zoethout? Toch niet lekker voor je bloedvaten?

 
Ik heb vergelijkbare problemen als Jeroen. Als ik 's nachts wakker wordt, meestal tussen 1 en 2 uur, voelt het onrustig, stevige hartslag en verder onprettig gevoel. Blijf ik liggen, dan blijft dat zo, uren lang. Beter sta ik op en ga een wandeling maken van een uur, stevig doorstappen en af en toe hardlopen. Ik kom dan thuis met een heel ander gevoel en een rustige hartslag en slaap dan meestal weer in. Het is misschien een lapmiddel, maar ik voel me er wel beter bij. Bijkomend voordeel: 's nachts is de lucht vaak een stuk schoner dan overdag, krrijg je er gratis bij :)

 
Een verrassende kijk op slaappatronen. Hoe sliep men vroeger?.

Of zoals Mike het altijd zegt: als het al voor generaties op generaties ging zoals ging, waarom is het nu dan anders en zijn we er slechter aan toe?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.820
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan